Eurostar heeft nu ook een station in Kent

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Eurostar heeft nu ook een station in Kent

Bericht door Patrick »

BRUSSEL - Eurostar, de hogesnelheidstrein die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, heeft dinsdag het station Ebbsfleet International in het graafschap Kent ingehuldigd. Het station wordt operationeel in de herfst van 2007 en verkort een treinrit tussen Brussel en Kent tot 1u40.

Het station moet volgens Eurostar ,,de toegangspoort tot Zuid-Engeland'' worden. Het station, dat ook een parkeerruimte krijgt voor 9.000 wagens, wordt in gebruik genomen in de herfst van 2007, samen met de opening van het tweede gedeelte van de Britse hogesnelheidslijn.

De ingebruikname van dat tweede deel van de hogesnelheidslijn moet een reistijd tussen België/Frankrijk en Groot-Brittannië verder inkorten. Het is ook de bedoeling dat Eurostar dan zijn diensten overbrengt van Waterloo International naar St. Pancras International in het centrum van Londen.

Vanuit Brussel zal een Eurostarrit naar Ebbsfleet International 1u41 duren, vanuit Rijsel 1u10 en vanuit Parijs 2u05. Niet alle Eurostartreinen zullen halt houden in het nieuwe station. Volgens Eurostar werd gezocht naar ,,een evenwicht tussen de grote vraag aan non-stopdiensten tussen Brussel/Parijs en Londen en de nood aan haltes op de tussenliggende stations op de route''.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 092006_055
:arrow: Misleidende titel want er is ook al Ashford International alhoewel dat gewoon Ashford is met wat 'internationale accommodatie' :wink:
ziemon

Bericht door ziemon »

volgens mij moet station dat een treinrit verkort nog worden uitgevonden, tot op heden verlengen ze alleen maar treinritjes..... :P
sweek

Bericht door sweek »

ziemon schreef:volgens mij moet station dat een treinrit verkort nog worden uitgevonden, tot op heden verlengen ze alleen maar treinritjes..... :P
Volgens mij gaat dit station Ashford echt vervangen, en in dat opzicht wordt de reistijd dan ook echt verkort.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Dus dat word een soort van Haute-Picardie
ziemon

Bericht door ziemon »

ja dat snap ik maar het zijn kortere of snellere routes die reistijden verkoten, niet stations, het liefst zou je nergens stoppen, ben je het snelst! maar beetje muggenzifterij dit van mij ik weet :P
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

sncf-sncb schreef:Dus dat word een soort van Haute-Picardie
Of Calais-Fréthun :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in ashford zijn er aansluitingen op het klassieke spoornet, die zullen er in dat nieuwe station waarschijnlijk niet zijn :roll:
sweek

Bericht door sweek »

Shrek schreef:in ashford zijn er aansluitingen op het klassieke spoornet, die zullen er in dat nieuwe station waarschijnlijk niet zijn :roll:
Ebbsfleet komt aan de A2 en de M25 (ring rond London) te liggen, waardoor er echt heel veel potentieel is voor reizigers die met de auto komen en niet het centrum van Londen inwillen. Er komen dan ook parkeerfaciliteiten voor 9,000 auto's. Het station ligt vlakbij Northfleet, een klassiek station, en krijgt de volgende service met lokale hogesnelheidstreinen in de daluren:

* London - Ebbsfleet - Medway - Sittingbourne (2tph*)
* London - Ebbsfleet - Ashford - Canterbury W - Margate (1tph)
* London - Ebbsfleet - Ashford - Folkestone - Dover (1tph)

Daarnaast is er ook de kans dat Crossrail wordt verlengt naar Ebbsfleet, waarmee het echt een perfect verbinding met heel Londen zou krijgen.

Een heel goede website voor alle spoorprojecten in en rondom Londen, met informatie hierover, is http://www.alwaystouchout.com/project/4
sncf-sncb schreef:Dus dat word een soort van Haute-Picardie
Ik denk dat het meer wegheeft van een Brecht HSL, maar dan een stuk beter gelegen moet ik zeggen.
Plaats reactie