Thalys rijdt niet meer naar Parijse luchthaven

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Thalys rijdt niet meer naar Parijse luchthaven

Bericht door Patrick »

22.08.2006 - BRUSSEL - Thalys International schrapt met ingang van 1 april 2007 de verbinding tussen Brussel-Zuid en de Parijse luchthaven Roissy Charles de Gaulle. ,,Wegens onvoldoende rendabel", zegt directeur-generaal van NMBS-Reizigers Leo Pardon. TGV’s nemen de taak van Thalys over.

Thalys, die vijfmaal per dag flitst tussen Brussel, Charles de Gaulle en Marne-La Vallée (Disneyland) en terug, is niet rendabel genoeg. ,,Vooral de kosten voor het gebruik van de infrastructuur zijn de jongste jaren fors gestegen. Bovendien leren recente studies dat de bezettingsgraad in de toekomst onvoldoende zal stijgen om het financiële evenwicht te bereiken", zegt Leo Pardon.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 082006_010
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Spijtig. Ik vermoed dat het komt door de hoge tarieven van RFF?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Zeer jammere zaak! :(

Met de TGV, dus dat wil zeggen met kopmaken in Lille, wordt er enorm veel tijd verloren! :(

Dus Disneyland Parijs zal zijn parkeerterreinen mogen uitbreiden! :evil:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Zeer jammere zaak! :(

Met de TGV, dus dat wil zeggen met kopmaken in Lille, wordt er enorm veel tijd verloren! :(

Dus Disneyland Parijs zal zijn parkeerterreinen mogen uitbreiden! :evil:
ik kom net van daar, ze hebben daar nog meer als parking genoeg en hopelijk doen ze een formule via de tgv he
Kris

Bericht door Kris »

Vergeet niet dat er een rechtstreekse RER-lijn is van Parijs-Noord naar CDG-Roissy...
Een groot verlies gaat dit niet zijn denk ik
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Voor de mensen die echt vanuit CDG willen vertrekken, is er inderdaad geen probleem. Maar voor de mensen die moeten gaan zoeken, kan ik me voorstellen dat die overstap er teveel aan is.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Kris schreef:Vergeet niet dat er een rechtstreekse RER-lijn is van Parijs-Noord naar CDG-Roissy...
Een groot verlies gaat dit niet zijn denk ik
Ik had de indruk dat Parijs centrum - Disneyland even lang duurde als Brussel zuid - Disneyland :roll:
Het park ligt ni in parijs zelf he :wink:
op een tgv die niet in lille kopmaakt moeten we niet hopen zeker? :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

effe surfen leert da thalys + RER gelijk is aan 2u26 of een uur langer dan heden met tgv is 1u56 en rechtstreeks is 1u32 (heden met thalys)
tom007

Bericht door tom007 »

spijtig dat de thalys niet meer naar daar gaat rijden. Gaan dan de thalys'en nog dan naar marne la vallée (halte van disneyland) ?
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

Zou het niet kunnen zijn dat Thalys de verbinding met Marne La Vallée op bepaalde dagen in dienst zou houden ?rechtstreeks naar Marne La Vallée Zoals vroeger elke zaterdag smorgens een Disney Thalys naar daar en Savonds terug?
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

ik vraag me af hoe de partnerschip met Airfrance (AF) en Thalys gaat verlopen.

Voorlopig zet AF zijn vluchtnummer op de Thalys naar Roisst-TGV (CDG). hierdoor worden nagelang de vraag 1 tot 3 comfort-1 rijtuigen gereserveerd voor de AF ticketten
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

juist gelezen in de luchtvaartforums.

TGV gaat 3x nonstop van CDG naar FBMZ gaan. en 4x via Lille Europe
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

OO-MSS schreef:juist gelezen in de luchtvaartforums.

TGV gaat 3x nonstop van CDG naar FBMZ gaan. en 4x via Lille Europe
Interessant. Kun je een link geven?
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

FLV-FGSP schreef:
OO-MSS schreef:juist gelezen in de luchtvaartforums.

TGV gaat 3x nonstop van CDG naar FBMZ gaan. en 4x via Lille Europe
Interessant. Kun je een link geven?
http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=593448

zeker post nr. 4 lezen
Nikolai

Bericht door Nikolai »

Zou het niet een optie zijn om alle TGV's die nu via Lille Europe rijden, gewoon direct naar Paris CDG te sturen? Dan kunnen ze daar combineren met het deel uit Lille en doorrijden naar Lyon en verder.
Plaats reactie