Neubaulocs

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd de stuurtafeltechnologie van de benelux is al iets te oud daarvoor :-)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Verdorie , had ik nog één week langer aan de Côte d'Azur gebleven had ik deze in prèmiere kunnen zien:
Afbeelding "BB475003 ondergaat testen aan de Côte d'Azur , hier rangerend in het station van Ventimiglia" luidt het onderschrift .. ik zou mij afvragen of ze er ooit nog in de normale dienst terugkeren ? Misschien als er een XGC of een "Minuetto" uitgevallen is op Nice-Tende , en dat een BB75000 met Corail TER-rijtuigen te hulp zal moeten snellen .. maar eer dat dat gebeurt zal hemel en aarde moeten bewogen worden denk ik .. dus de kans zal wel nihil zijn dat hij er ooit nog komt ..

Alhoewel ik hem dus niet mooi vind , is hij daarom niet intressant .. wil zijn geluiden wel eens horen , zo met die IGBT's daarin maar wel aangedreven door een dieselmotor .. :lol: Zou hij klinken zoals onze HLR77 of helemaal anders :?:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

OK , dit was al misschien wat langer bekend nieuws voor wie de site van Simon regelmatig bezoekt , maar hier even een update..

Het viel me nu pas op dat de ÖBB 1216 ook de nieuwe nummers E190 ... draagt : Afbeelding Is dit nummer de locreeks in Italië , in Duitsland of in beide ? De BB36000'en die in Italië rijden hebben hier meer geluk , doordat ze de '4' vooraan hun nummer hebben staan voor de 'FRET' divisie van de SNCF passen ze ook mooi in het nummeringschema van de FS , die hebben namelijk elektrische locs in de E400 en E600 reeksen ..

Daarna , het prototype van de Euro4000 is aangekomen in Kiel!

Hier en op Simon's nieuwe sub-site Modern/Railway/Design zijn de foto's te bewonderen ..

Ik moet zeggen , niet slecht , de loc ziet er beter uit in de Vossloh-kleuren t.o.v die verschrikkelijke RENFE liverij ..

Ik ben er zeker van dat deze loc in NOB-kleuren er nog beter zal uitzien , en dan liefst nog met een advertentie zoals op de nu te wensen overlatende MaK DE2700 (ex Siemens Dispolok-CFL ME26)

Op InnoTrans in Berlijn van 19 tot 22 September zal de loc gepresenteerd worden t.o.v. zijn rechtstreekse concurrent zijnde de Voith Maxima 40CC..

Ik wil nu eens wel weten welke maatschappijen dit dieselgeweld nu echt nodig hebben .. voor de Euro4000 zijn er al orders binnengelopen , voor de Voith loc nog niet , misschien kunnen ze het dossier "HLE14 = ?" in de Spoorwegjournaal en Op de Baan nog eens overdoen en de titel meegeven "HLD56= ?"

:lol:
Boke
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:58
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Boke »

K'vind die Euro4000 wel een ferm machien zenne
Taurus

Bericht door Taurus »

Die Euro4000 ziet er prachtig uit :) Dat kan wel eens een succes gaan worden. De Voith Maxima 40CC vind ik daarentegen maar een lelijk gedrocht.

Ik weet zo de specificaties van de te bestellen HLD56 niet maar de Euro4000 lijkt me een goede kanshebber, of zou de NMBS gaan voor de BB75000?
ziemon

Bericht door ziemon »

ik heb ook mijn twijfels bij de behoefte aan een mega diesel als de Maxima of the Euro4000, althans hier in Europa. Voith schijnt interesse te hebben vanuit pakistan, dus ook daar zal men er wel wat kwijt kunnen.

maar een een 4000 pk diesel in europa, dat is vrijwel nergens nodig en eigenlijk maar een nichemarkt.... een toekomstvisie....

- trajecten die het vereisen zijn zeldzaam, scandinavie kan je noemen als belangrijkste gebied, maar veel zijn het er niet
- in het personenvervoer verliest de baanlokomotief terrein aan treinstellen, het goederenvervoer zal het voornaamste domein worden
- de e-lok rukt op, als straks de vele homologaties in orde zijn en ETCS op stoom is, dan valt ook in het internationale goederenvervoer het voordeel van een diesel lok weg, omdat de techniek inmiddels zover is dat men betrouwbare meersysteemloks bouwt
- diesel loks zijn traag, duurt lang om op gang te komen, en dat wil men straks niet meer hebben op de drukke goederen-korridors in Europa, men is nu al de class66 liever kwijt dna rijk op de as van het noorden naar Italie
- ze rijden op een steeds duurder en schaarser wordende brandstof

natuurlijk zijn er nog vele diesel lijnen in europa, maar of die nu een nieuwe 4000 pk 6-asser vereisen is de vraag. een klasse lager is qua diesels hier zeker zo interessant. Bombardier, Siemens en Alstom wagen zich er voorlopig iig niet aan, dat zal neit voor niks zijn.

het is dus zeker curieus te noemen dat een aantal partijen nu om het hardst strijden om de gunst in de topklasse van diesels, hopelijk richten ze hun pijlen ook richting het oosten, daar is de kans van slagen een stuk groter.

ben benieuwd althans...

PS de E190 nummers op de 1216en zijn voor Italie, geen idee waarom dat nummer....
ziemon

Bericht door ziemon »

gisteren de eerste van vele vele nieuwe primeurs welke uit Kassel te verwachten zijn: de eerste E483!

Dit is een 1-spanningslok (3000VDC) voor de interne markt in Italie. Deze lok is echter interessanter dan men op het eerste gezicht denkt. Punt 1 is het de eerste machine uit de omvangrijke Angel bestelling. Dat betekend dat ook de 186ers voor o.a. de BetuweRoute er zo uit gaan zien. (waarschijnlijk was ergens verborgen al eerste (high speed?) 186 101 (voor de HSL?) beschikbaar, maar daar zijn nog geen fotos van)

Daarnaast is de lok de eerste gebouwd op een doorontwikkeld fase 2-platform, welke een verbeterde modulariteit met de diesel variant tot doel heeft. Als je goed kijkt kan je aan de zijden van de lok voortaan herkennen waar de luchtinlaten voor de diesel zoudne moeten komen, mocht dit er 1tje geweest zijn...

Ook te zien was de eerst E484 901 voor Mitsui, welke mogelijk ook in onze contreien te zien zal zijn.

simon!

PS men gaat het wereldsnelheidsrecord voor e-locs aanvallen, Siemens heeft de 1216 050 speciaal hiervoor uitgerust en op de HSL Nurnberg-Ingolstadt klaar gezet. Hoogste snelheid tot nu toe: 315 km/h. Time to be beaten is 331 km/h in handen van de SNCF BB9003 sinds 1953
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

ziemon schreef:gisteren de eerste van vele vele nieuwe primeurs welke uit Kassel te verwachten zijn: de eerste E483!

Dit is een 1-spanningslok (3000VDC) voor de interne markt in Italie. Deze lok is echter interessanter dan men op het eerste gezicht denkt. Punt 1 is het de eerste machine uit de omvangrijke Angel bestelling. Dat betekend dat ook de 186ers voor o.a. de BetuweRoute er zo uit gaan zien.
In half gekopiëerde XMPR-liverij dus.. buiten het zilver i.p.v. het wit zijn er nét iets te veel gelijkenissen :lol:
ziemon schreef:PS men gaat het wereldsnelheidsrecord voor e-locs aanvallen, Siemens heeft de 1216 050 speciaal hiervoor uitgerust en op de HSL Nurnberg-Ingolstadt klaar gezet. Hoogste snelheid tot nu toe: 315 km/h. Time to be beaten is 331 km/h in handen van de SNCF BB9003 sinds 1953
Mmm , dat is nog eens wat nieuws .. er wordt ook gefluisterd dat de SNCF het record van de TGV (515.3 km/u) wéér gaat proberen te breken volgend jaar op de nieuwe LGV-Est , waarschijnlijk met een speciale ingekorte TGV Duplex of TGV POS (die laatste is waarschijnlijker)

Misschien 2 nieuwe records op 1 jaar dan ? We zullen zien..
ziemon

Bericht door ziemon »

hmm gelijkenis met de XMPR is puur toeval, al sinds vorig jaar is groen de standaard voor Angel locs (zie ook G2000en en G1206en) en zilver was dat al langer. Rood en wit is puur en alleen toegepast vanwege de voorschriften in NL (wit/geel) en Italie (rood). Op zich had wit weggelaten mogen worden op deze DC loks maar Angel zal het wel belangrijk hebben gevonden dat alle nieuwe eloks hetzelfde gezicht krijgen. De toekomstige 186ers zullen er namelijk ook zo uit zien.
Wover

Bericht door Wover »

msts.be schreef:
ziemon schreef:gisteren de eerste van vele vele nieuwe primeurs welke uit Kassel te verwachten zijn: de eerste E483!

Dit is een 1-spanningslok (3000VDC) voor de interne markt in Italie. Deze lok is echter interessanter dan men op het eerste gezicht denkt. Punt 1 is het de eerste machine uit de omvangrijke Angel bestelling. Dat betekend dat ook de 186ers voor o.a. de BetuweRoute er zo uit gaan zien.
In half gekopiëerde XMPR-liverij dus.. buiten het zilver i.p.v. het wit zijn er nét iets te veel gelijkenissen :lol:
ziemon schreef:PS men gaat het wereldsnelheidsrecord voor e-locs aanvallen, Siemens heeft de 1216 050 speciaal hiervoor uitgerust en op de HSL Nurnberg-Ingolstadt klaar gezet. Hoogste snelheid tot nu toe: 315 km/h. Time to be beaten is 331 km/h in handen van de SNCF BB9003 sinds 1953
Mmm , dat is nog eens wat nieuws .. er wordt ook gefluisterd dat de SNCF het record van de TGV (515.3 km/u) wéér gaat proberen te breken volgend jaar op de nieuwe LGV-Est , waarschijnlijk met een speciale ingekorte TGV Duplex of TGV POS (die laatste is waarschijnlijker)

Misschien 2 nieuwe records op 1 jaar dan ? We zullen zien..
kvraag me toch serieus af of dat wel verantwoord is hoor. Ok, de bochten op LGV's zijn heel slapjes natuurlijk, maar om daar tegen meer dan 500kph door te vliegen, kweet ni ze...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

De LGV Parijs-Tours is speciaal gebouwd voor supersnelle treinen, met veel flauwere bochten dan bv Parijs-Lyon of Parijs-Lille. Zou dit voor de LGV-est ook het geval zijn? :roll:
ziemon

Bericht door ziemon »

uhm de 515 is toch ook op een LGV gehaald? onverantwoord t.o.v. waarvan? het kan, moeten die waaghalzen dan zelf weten! spektakel is kostbare promotie!
Wover

Bericht door Wover »

Dus ik heb eens zin om eens op de autostrade uit te testen hoe rap mijn auto nu eigenlijk gaat?

Nuja, ik zal er maar vertrouwen in hebben dat al die dingen goed voorbereid en gesimuleerd worden, ivm met opvliegende ballast en zien dat de tgv zelf niet gaat vliegen :P

Op youtube staat trouwens een filmpje over het snelheidsrecord:

http://youtube.com/watch?v=LJb-oUgSwN8
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wover schreef:Dus ik heb eens zin om eens op de autostrade uit te testen hoe rap mijn auto nu eigenlijk gaat?
Ik dacht dat het in Duitsland op alle autostrades mag (tenzij er een snelheidsbeperking(= aangeduid met borden, zoals bij ons 70 kmp ipv 90 kmp) is, wat volgens mij veelal het geval is).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Joris schreef:Hallo,
Ik dacht dat het in Duitsland op alle autostrades mag (tenzij er een snelheidsbeperking(= aangeduid met borden, zoals bij ons 70 kmp ipv 90 kmp) is, wat volgens mij veelal het geval is).
Voorlopig heb ik alleen maar ervaring met de A4 (Grens NL-Köln) en de A40 (Grens NL-Essen) en omdat die beide in het Ruhrgebied lopen is er een beperking van 120 km/u.. (kan ook niet anders met die drukte en het bochtige tracé)

Volgens mij zijn de autostrades naar het Noorden en Berlijn en die in Beieren vrij van limiet (weet het wel niet helemaal zeker) .. ik weet niet hoe het met de rest zit ..
Plaats reactie