Voor Nederland is dat bij mijn weten niet nodig, die hebben ginds ATB.TBbart schreef:mooi gemaakt, mooi stel, maar er hangt geen borstel onder dat stel?
Groeten,
Joris De Mol
- nog minder eerste klasse (8 plaatsen ipv 12)Pieter schreef:Er zit zelfs een plaats in voor je fiets. Wat een luxe. Het kan dus nog in nieuwe treinstellen, enkel, waarom kan dit niet bij de nmbs?
Schoon treintje, pak schoner als de MW41.
GreetZ
Pieter
Omdat dit vervoer door de provincies Groningen en Friesland openbaar aanbesteed is. In het bestek stonden uitgebreide eisen omtrent toegankelijkheid, sociale veiligheid enz. De vervoerder met het beste aanbod heeft de concessie (voor 20 jaar) gekregen. Dat was Arriva.Pieter schreef:Er zit zelfs een plaats in voor je fiets. Wat een luxe. Het kan dus nog in nieuwe treinstellen, enkel, waarom kan dit niet bij de nmbs?
16 in een GTW 2/8Wover schreef:- nog minder eerste klasse (8 plaatsen ipv 12)Pieter schreef:Er zit zelfs een plaats in voor je fiets. Wat een luxe. Het kan dus nog in nieuwe treinstellen, enkel, waarom kan dit niet bij de nmbs?
Schoon treintje, pak schoner als de MW41.
GreetZ
Pieter
148 in een GTW 2/8- minder tweede klasse (92 ipv 138)
Op de lijntjes waar deze gaat rijden is dat geen probleem. En in België zou dat ook geen probleem moeten zijn. De meest klantvriendelijke oplossing voor capacititeitsproblemen is immers vaker rijden, niet langere (of hogere) treinen.
- langere trein, maar minder capaciteit --> nu al capaciteitsproblemen soms met 5 MW41
Dat klopt niet.
- Minder vermogen en trekkracht dan de MW41
wat is het verschil tussen GTW 2/6 en 2/8?K V B schreef:16 in een GTW 2/8Wover schreef:- nog minder eerste klasse (8 plaatsen ipv 12)Pieter schreef:Er zit zelfs een plaats in voor je fiets. Wat een luxe. Het kan dus nog in nieuwe treinstellen, enkel, waarom kan dit niet bij de nmbs?
Schoon treintje, pak schoner als de MW41.
GreetZ
Pieter
148 in een GTW 2/8- minder tweede klasse (92 ipv 138)
Vergeet niet dat een GTW 2/6 korter is dan een MW41, en een GTW 2/8 net iets langer. Daarbij heeft die GTW 2/8 een lage instap, ruimte voor fietsen en een gehandicapten toilet.
Op de lijntjes waar deze gaat rijden is dat geen probleem. En in België zou dat ook geen probleem moeten zijn. De meest klantvriendelijke oplossing voor capacititeitsproblemen is immers vaker rijden, niet langere (of hogere) treinen.
- langere trein, maar minder capaciteit --> nu al capaciteitsproblemen soms met 5 MW41
Dat klopt niet.
- Minder vermogen en trekkracht dan de MW41
MW 41 heeft een vermogen van 485 kW. Beide modellen GTW hebben 600 kW.
De GTW komt uit Zwitserland. Daar is het gebruikelijk om bij locomotieven en treinstellen het aantal assen en het aantal aangedreven assen in de type aanduiding weer te geven.Wover schreef: wat is het verschil tussen GTW 2/6 en 2/8?
Ik heb mijn informatie van http://www.railfaneurope.net, maar die heeft het blijkbaar mis. Natuurlijk is wel niet het pure vermogen van belang, maar vermogen / gewicht. En daar is de GTW 2/6 vergelijkbaar met de Mw41.
En volgens belrail heeft de mw41 970kW (485 * 2 --> 2 delen geven allebei tractie)