Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

In welk jaar zal de opening zijn van HSL-ZUID

2009
10
26%
2010
11
29%
2011
14
37%
Er komt geen HSL
3
8%
 
Totaal aantal stemmen: 38

treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door treinbruno »

in de NS hispeed lounge krijg je op 1 van de TV's ook niet anders als reclame voor de HSL te zien van: comfortabelere treinen, veel minder reistijd, schiphol-rotterdam in X minuten, reistijd word werktijd ... (eigelijk ongeveer hetzelfde filmpje)
Afbeelding
Infra_speed

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Infra_speed »

treinbruno schreef:in de NS hispeed lounge krijg je op 1 van de TV's ook niet anders als reclame voor de HSL te zien van: comfortabelere treinen, veel minder reistijd, schiphol-rotterdam in X minuten, reistijd word werktijd ... (eigelijk ongeveer hetzelfde filmpje)
Ja, klopt. die Nederlanders gebruiken die filmpjes ook alleen maar om elkaar warm te maken.
Op dit moment rijdt er nog niks, dus waarom al nu promotie maken ??? nergens voor nodig.
Kan iemand mij vertellen of er vanaf Breda een shuttle verbinding gaat naar Den Haag-Centraal?
Infra_speed

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Infra_speed »

NS Hispeed heeft toch nog steeds problemen met de albatrossen of Traxxen?? Waarom stappen ze niet over op de Taurus locomotief?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Shrek »

Infra_speed schreef:NS Hispeed heeft toch nog steeds problemen met de albatrossen of Traxxen?? Waarom stappen ze niet over op de Taurus locomotief?
omdat ze met een contract vasthangen natuurlijk :wink:
Infra_speed

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Infra_speed »

Shrek schreef:
Infra_speed schreef:NS Hispeed heeft toch nog steeds problemen met de albatrossen of Traxxen?? Waarom stappen ze niet over op de Taurus locomotief?
omdat ze met een contract vasthangen natuurlijk :wink:
Weet natuurlijk niet wat in het contract staat vermeld, maar het is mogelijk om het contract te ontbinden als het een ondeugelijk product is.
Sander

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Sander »

Omdat er geen supermarkt voor locomotieven is waar je ze zo uit het schap kunt halen :wink:
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door AlexNL »

Infra_speed schreef:NS Hispeed heeft al een reclame filmpje gemaakt voor de nieuwe shuttle verbinding Brussel- Amsterdam

http://www.youtube.com/watch?v=ISVf8x1ZZwo
Dit filmpje stond jaren terug (volgens mij in 2006) al op NSHispeed.nl, toen de lijn nog niet af was en de problemen nog niet zo duidelijk waren als nu. Oerhollands optimisme dus :)
Infra_speed

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Infra_speed »

AlexNL schreef:
Infra_speed schreef:NS Hispeed heeft al een reclame filmpje gemaakt voor de nieuwe shuttle verbinding Brussel- Amsterdam

http://www.youtube.com/watch?v=ISVf8x1ZZwo
Dit filmpje stond jaren terug (volgens mij in 2006) al op NSHispeed.nl, toen de lijn nog niet af was en de problemen nog niet zo duidelijk waren als nu. Oerhollands optimisme dus :)
Hoi Alexnl, maar wanneer rijden er eindelijk eens treinen op de HSL? denk zelf eind 2010
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door AlexNL »

Dat filmpje heb ik trouwens van NS Hispeed geript en op Youtube gezet... ikzelf verwacht ook ergens in 2010 dat men volop kan gaan rijden.

De "Oude Lijn" (Amsterdam - Schiphol - Den Haag - Rotterdam - Roosendaal en dan verder over lijn 12) moet men wel gewoon blijven gebruiken vind ik, de Thalys moet wel naar de HSL, en de Albatrossen (als die er ooit meer dan 2 komen tenminste :roll: ) ook, maar de binnenlandse trein moet in mijn ogen behouden blijven.

Inmiddels hebben we er een nieuw filmpje bij btw:

Afbeelding NS Hispeed stelt zich voor
Infra_speed

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Infra_speed »

AlexNL schreef:Dat filmpje heb ik trouwens van NS Hispeed geript en op Youtube gezet... ikzelf verwacht ook ergens in 2010 dat men volop kan gaan rijden.

De "Oude Lijn" (Amsterdam - Schiphol - Den Haag - Rotterdam - Roosendaal en dan verder over lijn 12) moet men wel gewoon blijven gebruiken vind ik, de Thalys moet wel naar de HSL, en de Albatrossen (als die er ooit meer dan 2 komen tenminste :roll: ) ook, maar de binnenlandse trein moet in mijn ogen behouden blijven.

Inmiddels hebben we er een nieuw filmpje bij btw:

Afbeelding NS Hispeed stelt zich voor
Kan je al op voorhand zeggen dat de NS Hispeed shuttleroute Breda, Rotterdam en Den Haag
Amsterdam, Rotterdam, Breda, Antwerpen en Brussel onrendabel zullen zijn.
Op de route van Breda naar Den haag rijdt er een normale NS Intercity en die is een stukje goedkoper. Ook zal de shuttle die ook vanaf Breda vertrekt om naar Den haag te komen vanaf Rotterdam op een bestaand spoor rijden. Vraag me af wie 10 euro meer wil betalen om 20 minuten eerder op bestemming te komen.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door AlexNL »

Er gaan geruchten dat NS de directe treinen van Rotterdam naar Schiphol wil laten vervallen, om zo mensen de HSL in te dwingen. Het is maar de vraag of NS dat kan doen (hopelijk niet), de politiek is er in elk geval niet blij mee. Vanuit een business-perspectief kan ik het bekijken - die HSL kost miljoenen per jaar en dat wil men terugverdienen, maar over de rug van de reiziger? Het lijkt me dat die dan eerder de auto pakt.
Infra_speed

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Infra_speed »

De HSL gaat eind dit jaar rijden tussen Amsterdam en Breda. Dat meldt Breda Vandaag op de website.

Wethouder Wilbert Willems zei dat dinsdag tijdens een commissievergadering.

De wethouder van GroenLinks sprak eerder op dinsdag al met de betrokken partijen. Uit dit gesprek kwam naar voren dat iedereen vond dat het eerste traject vóór 2010 in werking moet zijn.

Amsterdam-Brussel

“Uiteraard alleen als aan alle veiligheidsvoorschriften voldaan kan worden”, aldus Willems.

De wethouder houdt het zelfs voor mogelijk dat de lijn Amsterdam-Brussel eind 2009 al in gebruik is. “Dat is onder voorbehoud. Daarover zijn we nog in onderhandeling.”

© NU.nl/Colin van Hoek
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:Vanuit een business-perspectief kan ik het bekijken - die HSL kost miljoenen per jaar en dat wil men terugverdienen, maar over de rug van de reiziger? Het lijkt me dat die dan eerder de auto pakt.
Vindt U dan dat men het moet doen over de rug van de "niet-reiziger" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Vindt U dan dat men het moet doen over de rug van de "niet-reiziger" ?
Zeker gedeeltelijk mag dat ja :wink: de niet-autorijder betaald toch ook mee voor de snelwegen? de niet-zieke betaald mee voor de ziekenhuizen, enzoverder...
Grote projecten die het algemeen belang dienen hebben nu eenmaal veel subsidie nodig maar verdieen dat op lange termijn terug :wink:
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ingebruikname HSL-ZUID/ HSL4 HSL-Noord

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
dentheo schreef:Vindt U dan dat men het moet doen over de rug van de "niet-reiziger" ?
Zeker gedeeltelijk mag dat ja :wink: de niet-autorijder betaald toch ook mee voor de snelwegen? de niet-zieke betaald mee voor de ziekenhuizen, enzoverder...
Grote projecten die het algemeen belang dienen hebben nu eenmaal veel subsidie nodig maar verdieen dat op lange termijn terug :wink:
Dus iedereen maar NIET de reiziger ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie