Inderdaad, wanneer de opening is geactiveerd door de EMS controller van de 2 onderzeese crossovers, gaan automatisch de lichten aan, zowel in de noord tunnel als de zuid tunnel. En de reizigers kunnen een snelle indruk hebben van de tunnel als ze in de zelfde blijven tunnel rijden of als ze van tunnel verwisselen. het zicht is veel beter als je in de cllub zit voor vrachtwagen bestuurders(equivalent van een gewone reizigerswagon) De lichten in de spoortunnels kunnen aangestoken worden per zone van 2250 Meter.
Ze Kwien opent vanavond de E* St Pancras terminal
Er zullen 3 treinen aankomen en dan zal deze madam een babbelke slaan met de TBs en de mensen die betrokken waren bij de restauratie van het station.
(BBC Online)
Patrick schreef:Ze Kwien opent vanavond de E* St Pancras terminal
Er zullen 3 treinen aankomen en dan zal deze madam een babbelke slaan met de TBs en de mensen die betrokken waren bij de restauratie van het station.
(BBC Online)
Vhen a leave ze Eurostaaaa, I vill make a talk with ze kwien also, at vance!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Ze Kwien
Een Eurostar met daarnaast een Hitachi "kogeltrein" die van hieruit reizigers naar Stratford zal brengen in 7 minuten (site van de Olympische Spelen in 2012):
(Bron: BBC Online)
Patrick schreef:Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Ze Kwien
Een Eurostar met daarnaast een Hitachi "kogeltrein" die van hieruit reizigers naar Stratford zal brengen in 7 minuten (site van de Olympische Spelen in 2012):
(Bron: BBC Online)
Die jappen gaan eerst wel rijden naar Ashford, Canterbury enz... naar Stratford in 2012 tijdens de spelen.
Er zijn zelfs geruchten dat Stratford nadien weer zijn treinen verliest
Patrick schreef:Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Ze Kwien
Een Eurostar met daarnaast een Hitachi "kogeltrein" die van hieruit reizigers naar Stratford zal brengen in 7 minuten (site van de Olympische Spelen in 2012):
(Bron: BBC Online)
Die jappen gaan eerst wel rijden naar Ashford, Canterbury enz... naar Stratford in 2012 tijdens de spelen.
Er zijn zelfs geruchten dat Stratford nadien weer zijn treinen verliest
De geruchten zijn dat Stratford nooit Eurostarservices gaat ontvangen. Maar de lokale South-Eastern hogesnelheidstreinen gaan daar zeker stoppen - Stratford is een erg belangrijk station in Londen. Deze zouden trouwens in 2009 al moeten rijden. http://en.wikipedia.org/wiki/Southeaste ... ic_Javelin
Staking Frans openbaar vervoer treft Eurostar niet
LONDEN - De dienstregeling van de Eurostar, de hogesnelheidstrein die België en Frankrijk verbindt met het Verenigd Koninkrijk, zal vermoedelijk niet getroffen worden door de staking van het Franse openbaar vervoer. Eurostar heeft wel de in Parijs Noord voorziene festiviteiten rond de verhuizing naar het Londense eindstation St Pancras International afgelast.
In Frankrijk wordt vanaf dinsdagavond gestaakt in de hele sector van het openbaar vervoer, tegen de plannen van president Nicolas Sarkozy om de pensioenen te hervormen.
Eurostar verwacht geen problemen met de dienstregeling. De hogesnelheidstrein verhuist in de nacht van dinsdag op woensdag van eindstation in Londen. Na dertien jaar lang aangekomen te zijn in Waterloo International, komen de Eurostar-treinen vanaf woensdag aan in St Pancras International.
St Pancras International is een indrukwekkend, volledig gerenoveerd Victoriaans station, waar vooral het enorme zadeldak in glas en staal opvalt. In het station komen er onder meer winkels, cafés en de langste champagnebar van Europa. De renovatie duurde zes jaar en kostte 1,2 miljard euro.
Door de verwachte staking heeft Eurostar de geplande festiviteiten rond de verhuizing in het Noordstation in Parijs afgelast. De feestelijkheden in Londen en Brussel-Zuid vinden wel plaats.
Eurostar vervoerde in dertien jaar tijd meer dan 81 miljoen reizigers in 230.000 treinen, aldus Ferhat Soygenis, de woordvoerder van Eurostar. Rond 21.00 uur Belgische tijd komt de laatste Eurostar-trein aan in Waterloo International, vanuit Parijs. Een concertje zal de laatste activiteiten begeleiden. In het station hangt ook al enkele weken een spandoek om de reizigers op de hoogte te brengen en te bedanken voor hun trouw.
De inhuldiging van het nieuwe eindstation gaat gepaard met de volledige ingebruikneming van High Speed 1, een project van 8,5 miljard euro. Die verbindt Londen met de Kanaaltunnel en dus met het Europese vasteland.
Dankzij de in totaal 109 kilometer lange lijn waarop de treinstellen een snelheid kunnen halen van 300 kilometer per uur, worden de reistijden naar Groot-Brittannië verder ingekort. De snelste reistijd tussen Brussel en Londen (één keer per dag) zal 1.51 uur bedragen. De eerste Eurostar-treinen deden nog iets meer dan drie uur over de 373 kilometer tussen de Belgische en de Britse hoofdstad.
Op weekdagen rijden er dagelijks tien verbindingen Brussel-Londen. Thalys kondigde maandag al aan dat woensdag een tiental treinen tussen Brussel en Parijs geschrapt zal worden en dat nog eens een tiental vertraging zal oplopen.