China stapt over op ultrasnelle treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Die wannabe ICE-3 ziet er niet uit! :lol:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Wat een vleselijke tlein! De tleinbestuuldel moet daal zekel plat liggen? :D
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Afbeelding Ben benieuwd wanneer Siemens gaat lopen zeveren over een *remake van hun ICE-3* :D
Wover

Bericht door Wover »

De chinese spoorwegen hebben die zelf besteld bij Siemens, dus het zijn wel degelijk ICE's, met aanpassingen. Of verwar ik nu met een Spaanse bestelling van ICE's?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nee wover ik denk da je juist bent in die stelling ik meende idd ook te weten dat ze ginderachter een bestelling bij siemens gedaan hebben van look a likes van de ICE stellen
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Als dat zo is, dan ben ik toch wel van mening dat Siemens flink er op achteruit is gegaan met hun design...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sncf-sncb schreef:Als dat zo is, dan ben ik toch wel van mening dat Siemens flink er op achteruit is gegaan met hun design...
euh de koper heeft ooit iets in de pap te brokken he:-) in dit geval moest het materieel voldoen aan chinese normen en die gasten wat kennende zal daar voor het design ook wel iets bij zijn geweest. zeker bij een bestelling van zoveel stuks kan de bouwer al is luisteren naar de klant he :-)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:
sncf-sncb schreef:Als dat zo is, dan ben ik toch wel van mening dat Siemens flink er op achteruit is gegaan met hun design...
euh de koper heeft ooit iets in de pap te brokken he:-) in dit geval moest het materieel voldoen aan chinese normen en die gasten wat kennende zal daar voor het design ook wel iets bij zijn geweest. zeker bij een bestelling van zoveel stuks kan de bouwer al is luisteren naar de klant he :-)
Da's waar. :lol:
Nouja, Azië is dan weer een vliegtuigromp-op-wielen rijker.(Die Shinkansen gevallen) :P
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

CRH-3 is inderdaad onderdeel van het Velaro-product dat is ontwikkeld door Siemens, met de ICE-3 als basis. Voor China zijn een aantal aanpassingen gedaan, zoals het verbreden van de wagenbakken. De treinstellen worden overigens gebouwd in samenwerking met CNR Tangshan.

Bron: WikiPedia
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Het is meestal zo wat het land te eisen is denk ik.. Je ziet op de foto dat ie echt in de chinese stijl is ontwikkeld. Maar kijk ook naar de UK. Daar hebben ook alle treinen dezelfde stijl. Kijk maar eens bijvoorbeeld naar een normale Desiro en naar een Desiro die in de UK rijd...Groot verschil :wink:
ziemon

Bericht door ziemon »

Nee dit zijn geen Velaro CRH treinstellen, dit is pure namaak. Siemens moet namelijk in Krefeld nog het eerste stel afbouwen (levering december 2007). Pas in 2009 gaan ze rijden.

Ze gaan er zo uitzien:
http://www.railcolor.net/mrd/1002_CVELARO.html
http://mhcsint-oedenrode.nl/1002_00.jpg

dus precies zo als de andere Velaro stellen voor Rusland, Spanje en Duitsland, alleen 30 cm breder

de fotos die je heir ziet heb ik vorige zomer gemaakt in Krefeld, wat je ziet is een 1:1 mock up van een kopbak
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de verschillen vallen toch op, zoals die 2+3
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Aan die stoeltjes is het goed te zien dat de gemiddelde noord-Europeaan iets groter en breder gebouwd is. :P
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Vergeet niet dat de Chinese treinen breder zijn dan de Belgische. Met die extra 30 cm is er perfect een 2 + 3 opstelling van te maken !
Plaats reactie