Spoorstaking Frankrijk 8 november 2006

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Birdy86

Spoorstaking Frankrijk 8 november 2006

Bericht door Birdy86 »

Geachte spoorfanaten,
Op woensdag 8 november plannen de SNCF een algemene 24-uursstaking in frankrijk.
Nu heeft mijn vriendin net voor die dag een ticket naar huis met de Thalys om 18.25 van Paris-Nord naar Gent-Sint-Pieters (20.33).
Nu op de site van de thalys staat dat er beperkte hinder zou zijn. Maar ik begrijp niet hoe de hogesnelheidslijnen operatief zouden zijn op zo'n stakingsdag. Rijdt een gewone TGV dan ook misschien?
Omdat ik mijn lief graag zou terug zien, hoopte ik op wat informatie van jullie of een goeie informatiebron voor dit soort problemen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord,
mvg
Bert
Wover

Bericht door Wover »

Je kan er altijd een dagje op voorhand heen gaan en een eendagsliefdesnestje in Parijs bouwen ;)

Of je kan eens naar de Thalys klantendienst bellen, of misschien heeft iemand hier wel wat details, maar ik denk dat als het in Frankrijk een algemene staking is, er inderdaad maar weinig HST's zullen rijden ook.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Thalys-bestuurders kunnen NMBS-ers zijn, in dat geval rijdt de Thalys wel. Verder hebben de Franse TGV-bestuurders een apart statuut, daarom staken ze lang niet altijd mee met de rest.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

het is regelmatig dat de gewone franse bestuurders staken maar dat de TGV's bijna gewoon rijden hoor :wink:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Shrek schreef:het is regelmatig dat de gewone franse bestuurders staken maar dat de TGV's bijna gewoon rijden hoor :wink:
Totdat er 2 ezels op het spoor staan! :P
Wover

Bericht door Wover »

Maar als het een algemene staking is zullen er ook geen seingevers zijn e, en als die er niet zijn zullen de hst's niet ver bollen denk ik zo.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Spoorstaking Frankrijk 8 november 2006

Bericht door e49memling »

Birdy86 schreef:Geachte spoorfanaten
Bert
:?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

thalys is blijkbaar uit de meeste franse stakingen altijd al goed tussenuitgekomen, meestal doordat belgische bestuurders een deel van hun diensten overnemen
Jean

Bericht door Jean »

Dinsdag tot donderdag staking bij Frans spoor

Door een staking zal het spoorverkeer in Frankrijk verstoord worden tussen dinsdagavond 20 uur en donderdagochtend 8 uur.

Dat heeft de Franse spoorwegmaatschappij SNCF maandag aangekondigd.

Het internationale spoorverkeer (Eurostar, Thalys,...) zal het minste hinder ondervinden.


Zo stelt Thalys dat alle treinen zullen rijden, al kunnen sommige treinen wel een vertraging tot 30 minuten oplopen. Ook twee op de drie TGV's zullen rijden.

Van de regionale treinen zal echter maar de helft rijden, op de grote klassieke lijnen is dat één trein op drie.


Slechte dialoog

Zes spoorbonden hebben opgeroepen tot de staking om te protesteren tegen de verslechtering van de sociale dialoog en de dramatische toestand van het goederenvervoer bij de SNCF.

Eind 2006 zou het verlies voor de SNCF-goederenpoot oplopen tot 47 miljoen euro en zou de omzet onder de verwachtingen blijven (978 miljoen euro in plaats van 1,071 miljard euro).

http://www.hbvl.be/nieuws/Economie/defa ... 9128B83C0A
Plaats reactie