Eurostar rijdt mee op Da Vinci-hype

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
1607

Bericht door 1607 »

afvoeren naar de schroothandelaar. 8) :lol: :mrgreen:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Ze zullen al schrik gekregen hebben :? Film krijgt veel negatieve kritiek.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:Ze zullen al schrik gekregen hebben :? Film krijgt veel negatieve kritiek.
Zoals meestal zal het boek wel beter zijn dan de film. Het boek heb ik al gelezen, dus de film hoef ik niet per se te zien...

Groetjes,

Rian
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

Vandaag is het stel vertrokken als eerste trein naar Londen en zal dan vervolgens naar Paris nord rijden om dan terug te keren naar Londen.
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

1607 schreef:afvoeren naar de schroothandelaar. 8) :lol: :mrgreen:
Allé man...
Ik heb hem vrijdag zien staan in Vorst bij de werkplaats (kheb er ondertussen dus al zelf een pakske foto's van) en ik vind hem werkelijk prachtig :o Vele mooier dan dien Fortis-Thalys ze :D
Pieter

Bericht door Pieter »

Jochen schreef:
1607 schreef:afvoeren naar de schroothandelaar. 8) :lol: :mrgreen:
Allé man...
Ik heb hem vrijdag zien staan in Vorst bij de werkplaats (kheb er ondertussen dus al zelf een pakske foto's van) en ik vind hem werkelijk prachtig :o Vele mooier dan dien Fortis-Thalys ze :D
kunde die hier posten?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Foto van de gecodeerde trein in Vorst.
Bron: http://www.wallorail.be
Afbeelding
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

ziet er niet slecht uit, maar geef mij maar de originele kleuren :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Het is een keer iets anders.
Ik vind hem best geslaagd.
Pierre

Bericht door Pierre »

Ik had het "geluk" er op 29/05 om 8u56 op te zitten. Het was de trein naar London Waterloo via Lille Europe en Ashford.
Nu ja geluk, het ziet er mooi uit vanbuiten maar vanbinnen zie je dat niet meer natuurlijk :)
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

Weet er iemand of het stel nog steeds in de reclame nu aan het rond toeren is??? laatste keer dat ik hem heb gezien was 30 juni.
phantom27

Bericht door phantom27 »

Ja dat zou ik ook wel is willen weten.
kunnen ze dat ding niet gewoon per-ongeluk een keertje NL ingooien :wink:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

phantom27 schreef:Ja dat zou ik ook wel is willen weten.
kunnen ze dat ding niet gewoon per-ongeluk een keertje NL ingooien :wink:
Ja en nee : neen want niet alle Eurostar stellen zijn geschikt om op 1500V= te rijden (enkel die van de SNCF wel) en ja want juist de 'Da Vinci' Eurostar is zo'n aangepast stel vermits hij de route Londen-Cannes moest afleggen en op het stukje Bif L'Estaque (aansluiting met LGV Med in Marseille) - Marseille Blancarde 1500V op de draad zit..

Blijft natuurlijk het probleem dat er geen ATB op de Eurostar zit en een Eurostar de NZV in Brussel (en misschien in A'pen ?) niet doormag door de bochtstraal .. oplossing : omrijden via L26 of L28 en voor de ATB ProRail even overtuigen dat dit maar éénmalig is of het stel is verloren gereden (cfr.Prima 6000) :lol:
Jules

Bericht door Jules »

Niet alle stellen van SNCF zijn aangepast voor 1500V. En het feit dat Eurostar niet door de NZV mag heeft niets te maken met de bochtstraal maar met het blusgas dat aanwezig is. Je moet anders de bocht van de flyover net voor Londen eens vergelijken met deze van de NZV.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jules schreef:Niet alle stellen van SNCF zijn aangepast voor 1500V. En het feit dat Eurostar niet door de NZV mag heeft niets te maken met de bochtstraal maar met het blusgas dat aanwezig is. Je moet anders de bocht van de flyover net voor Londen eens vergelijken met deze van de NZV.
hij is speciaal gebouwd voor door de langste spoortunnel te mogen en dan mag hij der in brussel ni onder :roll:
Plaats reactie