Pagina 2 van 2

Re: Nederlands bezoek

Geplaatst: 22 jun 2023, 21:45
door Shrek
Leuk detail: de trein reed dinsdag heen onder treinnummer 1. We hadden dus een echte railforce 1 :mrgreen:

Re: Nederlands bezoek

Geplaatst: 22 jun 2023, 22:39
door rvdborgt
Shrek schreef: 22 jun 2023, 21:45 Leuk detail: de trein reed dinsdag heen onder treinnummer 1. We hadden dus een echte railforce 1 :mrgreen:
De koninklijke trein heeft in Nederland altijd treinnummer 1. Dat is ook de reden dat de gewone treinnummers pas bij 2 beginnen, en dat treinparen altijd even/oneven nummers hebben: trein 2/3 was een internationaal treinpaar, 4/5 ook, 6/7, 8/9, 10/11 enz.

Groetjes,
Rian

Re: Nederlands bezoek

Geplaatst: 22 jun 2023, 22:53
door Shrek
rvdborgt schreef: 22 jun 2023, 22:39
Shrek schreef: 22 jun 2023, 21:45 Leuk detail: de trein reed dinsdag heen onder treinnummer 1. We hadden dus een echte railforce 1 :mrgreen:
De koninklijke trein heeft in Nederland altijd treinnummer 1. Dat is ook de reden dat de gewone treinnummers pas bij 2 beginnen, en dat treinparen altijd even/oneven nummers hebben: trein 2/3 was een internationaal treinpaar, 4/5 ook, 6/7, 8/9, 10/11 enz.

Groetjes,
Rian
De terugrit was in België echter nummer 2 :wink:

Re: Nederlands bezoek

Geplaatst: 23 jun 2023, 13:27
door dentheo
Beide ritten bezorgden toch wel wat spanning in Berchem denk ik. :) :)
Bij het komen stond er een goederentrein in storing na Kalmthout, trein nr1 heeft stuk van de file erachter moeten voorbijrijden op tegenspoor.
Bij de terugrit ging er een Thalys stuk op de HSL waardoor al die treinen omgelegd werden via lijn 12... dat leek juist op tijd opgelost...

Re: Nederlands bezoek

Geplaatst: 23 jun 2023, 15:15
door Portbou
dentheo schreef: 23 jun 2023, 13:27 Bij het komen stond er een goederentrein in storing na Kalmthout

[…]

Bij de terugrit ging er een Thalys stuk
Er is toch echt een gebrek aan preventief onderhoud aan het materieel…

Re: Nederlands bezoek

Geplaatst: 23 jun 2023, 17:27
door dentheo
Dat kan , maar het kan ook dat de bestaande procedures verkeerd "focussen" voor het modern materieel.
Ik weet niet of ze in de loop van de levensduur aangepast worden..
Daarvoor weten we te weinig van de storing.