Studienamiddag over de integratie van openbaar vervoer in België

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: Studienamiddag over de integratie van openbaar vervoer in België

Bericht door JonasV91 »

Shrek schreef: 17 mei 2023, 22:27
JonasV91 schreef: 17 mei 2023, 19:02 Da's toch echt om 't s* van te krijgen. Ik bedoel, ze hebben allemaal één doel. Mensen van A naar B te brengen. 0 visie en puur (on)bewust tegenwerken.
Er is wel een visie, maar die is gewoon niet de jouwe :wink:
Er is geen visie. Een visie is één visie die samen werkt aan de uitwerking van een performant openbaar vervoersysteem. Als ik het zo hoor is die er totaal niet. Om een performant systeem uit te werken dien je samen te werken met alle betrokken partners. Dat kan ik hier totaal niet uit opmaken.

De Politiek zegt "modal shift" dit en dat maar eigenlijk doen ze er nougatbollen mee. Dat is geen visie.
Als je goodwill wil tonen, dan werk je allen samen om één succesvol systeem uit te werken en of dat nu bus, tram, trein whatever is maakt niet uit. Je zorgt ervoor dat zoveel mogelijk mensen hun wagen laten staan en met het OV willen reizen.

Ik kan hier totaal niet afleiden dat de bedrijven noch de politiek de autogebruikers in het OV wil duwen, integendeel.
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Studienamiddag over de integratie van openbaar vervoer in België

Bericht door Shrek »

JonasV91 schreef: 17 mei 2023, 22:52
Shrek schreef: 17 mei 2023, 22:27
JonasV91 schreef: 17 mei 2023, 19:02 Da's toch echt om 't s* van te krijgen. Ik bedoel, ze hebben allemaal één doel. Mensen van A naar B te brengen. 0 visie en puur (on)bewust tegenwerken.
Er is wel een visie, maar die is gewoon niet de jouwe :wink:
Er is geen visie. Een visie is één visie die samen werkt aan de uitwerking van een performant openbaar vervoersysteem. Als ik het zo hoor is die er totaal niet. Om een performant systeem uit te werken dien je samen te werken met alle betrokken partners. Dat kan ik hier totaal niet uit opmaken.

De Politiek zegt "modal shift" dit en dat maar eigenlijk doen ze er nougatbollen mee. Dat is geen visie.
Als je goodwill wil tonen, dan werk je allen samen om één succesvol systeem uit te werken en of dat nu bus, tram, trein whatever is maakt niet uit. Je zorgt ervoor dat zoveel mogelijk mensen hun wagen laten staan en met het OV willen reizen.

Ik kan hier totaal niet afleiden dat de bedrijven noch de politiek de autogebruikers in het OV wil duwen, integendeel.
De visie van de politiek is: we zeggen "modal shift" maar we geven er geen budget voor en hopen dat het kiespubliek niet teveel kent van begrotingen.
De visie van Infrabel is: we bouwen/onderhouden met het weinige geld de infra die mogelijk is om zo veel mogelijk extra treinen te laten rijden.
De visie van NMBS is: we zetten onze productiemiddelen in om een maximaal aantal treinkilometers te voorzien
De visie van De Lijn is: ons publiek zijn vooral scholieren en bejaarden, dus we richten onze kleine budgetten vooral op hen.

Het zijn misschien geen goede visies, maar er is wel visie. Een andere visie zal toch vooral moeten beginnen met meer budget over de hele lijn, anders blijft het toch bij woorden.
Plaats reactie