Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door Adler »

Shrek schreef: 24 sep 2022, 13:08
Adler schreef: 24 sep 2022, 08:15 Wie betaalt er dit alles ?
Ik hoop de KBVB en niet de NMBS.
Daar is dan blijkbaar wel geld voor.
Als alle reizigers 155€ betalen voor het totaalpakket lijkt het mij geen probleem om uit de kosten te komen. Dan zijn het gewoon de reizigers die betalen...
Een ticket H/T Brussel-Amsterdam kost normaal al 101,6 euro.
Dan schiet er al maar 53,4 euro over voor het ticket van de match en alle andere extra's.
Ik heb uit het bovenstaande begrepen dat er speciaal een trein wordt gewrapt en ingericht.
Dat kost duizenden euro's.
In een tijd waar iedereen roept voor besparingen, ook de NMBS, stel ik mij daar wel vragen bij of zo een eenmalige uitgave echt nodig is.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door ovspotter_be »

De kosten zullen waarschijnlijk ook niet alleen door de tickets van de reizigers worden gedekt, de voetbalbond zal waarschijnlijk wel ook wel een redelijke som hebben betaald voor deze trein.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door trainlovertje »

Adler schreef: 24 sep 2022, 14:42 Een ticket H/T Brussel-Amsterdam kost normaal al 101,6 euro.
Dan schiet er al maar 53,4 euro over voor het ticket van de match en alle andere extra's.
Ik heb uit het bovenstaande begrepen dat er speciaal een trein wordt gewrapt en ingericht.
Dat kost duizenden euro's.
In een tijd waar iedereen roept voor besparingen, ook de NMBS, stel ik mij daar wel vragen bij of zo een eenmalige uitgave echt nodig is.
Aan dat tarief heb je wel een zeer hoge kostendekkingsgraad, zeker bij een volle trein. Dan is er nog wel wat geld over voor een matchticket (rechtstreeks via KBVB kan daar ook zeker wat van de prijs) en een wrapfolie.

Edit: er staat op de website dat de ticketverkoop als een trein loopt, dus volk genoeg aan boord morgen. En ik vermoed zelfs dat de trein intussen uitverkocht is, want ik vind nergens een mogelijkheid om aan tickets te geraken.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door ovspotter_be »

Is er al geweten vanaf welk spoor deze morgenochtend zal vertrekken in Brussel-Zuid?
Ik vermoed ook dat dit perron dan afgesloten zal worden met een speciale ticketcontrole.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door Steven »

Spoor 3 in Brussel zuid en daarna via spoor 1 van de nzv.
De locomotief van dienst is 186 258 van Lineas, de wit groene versie. De rijtuigen zijn voorzien van stickers maar de ramen zijn vrij gehouden op wat letters na.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door ovspotter_be »

Steven schreef: 25 sep 2022, 08:58 Spoor 3 in Brussel zuid en daarna via spoor 1 van de nzv.
Waarom spoor 3?
Ik was deze morgen aanwezig op Brussel-Zuid en omdat deze zover stond heb ik geen foto's kunnen maken van de Red Devils Express.
Andere treinen, zoals de Oriënt Express (waar overigens veel meer volk op afkwam om gewoon "te kijken") worden meestal naar de hogere internationale sporen gestuurd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door Steven »

Spoor 3 kan men volledig afsluiten. Vermoedelijk om de check in eenvoudig te laten verlopen. Zodoende heb je enkel de reizigers mee met een juist ticket.
Giruno
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2021, 10:45
Locatie: Holsbeek

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door Giruno »

Puur uit interesse:
Stel dat de NMBS niet de moeite zou nemen om deze wrap te verwijderen van de rijtuigen, hoe lang zou het dan ongeveer duren vooraleer dat die echt loslaat?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door Steven »

Dat hangt van heel wat zaken af volgens mij, kwaliteit folie, hoe frequent wast men de rijtuigen …
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door ovspotter_be »

De folie zal waarschijnlijk sneller volledig onder de grafitti zitten.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door trainlovertje »

Wat heeft die Tomorrowland-livrei eigenlijk met die voetbalmatch te doen? Ik zie het verband niet
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door Steven »

Date heeft hier mee te maken:



In de aanloop naar het WK moest er ook een nieuw uitshirt komen. Die is hoofdzakelijk wit en er staan ook enkele opvallende dingen op.

"Uit respect voor de lange geschiedenis van de uitshirts is de basiskleur wit", aldus de Belgische voetbalbond. "Het festivalgeïnspireerde shirt is voorzien van de LOVE-opdruk en een opvallende grafische print. Die is geïnspireerd op het wereldberoemde vuurwerk van Tomorrowland en staat symbool voor de gedeelde waarden op vlak van diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit. Op die manier willen de Rode Duivels en de betrokken partners tijdens deze woelige periode op een positieve en ludieke manier tot ‘LOVE’ oproepen."

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... morrowland
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Red Devils Express - 25 en 26 september 2022

Bericht door Adler »

Doortocht in Den Haag Laan van Noi

https://www.youtube.com/watch?v=7fIL5_7Qnsc

Vertrek in Roosendaal:

https://www.youtube.com/watch?v=0dRgx90lFRY
Plaats reactie