Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb vandaag ook eens bezoekje gebracht aan het Opentunnelevennement en ik moet zeggen dat het goed meeviel;Toen ik daar was heb ik even moeten wachten maar dat duurde gelukkig niet lang.Ik vond die 2 acteurs best wel grappig.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Trammist

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door Trammist »

Lukas schreef: Ik heb vandaag ook eens bezoekje gebracht aan het Opentunnelevennement en ik moet zeggen dat het goed meeviel;Toen ik daar was heb ik even moeten wachten maar dat duurde gelukkig niet lang.Ik vond die 2 acteurs best wel grappig.
Waren ze er nog steeds met hun pijpleiding bezig? :P
Bartjedj

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door Bartjedj »

Ik was er ook al om 10 uur. Om 10.20 was ik beneden, om 11.08 was ik al terug boven. 'Voor de drukte gaan' is goed gelukt. 8)

Foto's in overvloed. Ze zijn al geupload, maar nog niet becommentariëerd of geselecteerd.
Ruwe beelden, zeg maar :wink:

Link: http://picasaweb.google.com/bartjedj/Tu ... n-u4x9qVOg#

BDJ
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door dekooiker »

Ook zaterdag kort na twaalven viel de drukte mee.
Er was altijd gewandel maar het stoorde zelden om goede foto's te maken.
Binnen een paar jaar kom ik weer maar dan als reiziger!
De trein.
Alleen voor durvers.
LML
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door LML »

HLE 2302 schreef:
Trammist schreef:Ok, weet er hier iemand wat LML bedoeld?
dat hij misschien moest werken op de plaats van het gebeuren, bv. als beveiligings agent :?:

greetz 2302
Alléé vooruit... de roddelpers is weer bezig :mrgreen:
Kindjes... wordt eens volwassen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door jotie »

Zaterdag was ik er zo rond 10u20. De toespraak van Van Brempt heb ik gemist (nou ja), maar ik zag ze nog wel napraten met Gennez. Voor wat dat waard is, maar soit. Die vier ingehuurde clowns vond ik zelf behoorlijk irritant, maar alla, als ze zichzelf niet hebben verveeld met hun dwaze grappen is het ook goed.

Wat de wandeling zelf betreft, was ik eigenlijk wel aangenaam verrast. Door de vorm van de gebruikte betonelementen lijkt de tunnel heel wat ruimer en opener dan je zou verwachten. Geen idee wat van dat effect overblijft eens er een tram doorheen raast, maar het lijkt me in ieder geval beter dan het vol beton dat je tegemoet treedt eens je bijna in Astrid aankomt. Onderweg uiteraard geen schokkende dingen gezien, behalve dan die fietser die even met volle snelheid op het 'verhoogje' voorbij raasde. Was ik even jaloers, zeg!

Daarna nog even een verkennend bezoek gebracht aan de nieuwbouw van het Centraal Station aan het Kievitplein. Tot mijn spijt nog even verlaten als daags na de opening, maar architecturaal vind ik het wel knap. Maar reizigers zijn onontbeerlijk om er leven in te krijgen. Of het functioneel zijn diensten bewijst, betwijfel ik enigszins, maar 'the proof of the pudding is in the eating'...

Geslaagde voormiddag in ieder geval.
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door Lukas »

Hoi,

Trammist,

Toen ik daar was waren die acteurs nog altijd bezig met hun pijplijn.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
wattman
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door wattman »

jotie schreef: Onderweg uiteraard geen schokkende dingen gezien, behalve dan die fietser die even met volle snelheid op het 'verhoogje' voorbij raasde. Was ik even jaloers, zeg!
Die kerel reed mijn maat bijna ondersteboven, 20 centimeter meer naar links en we hadden de primeur van een verkeersongeval in de tunnel.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Al mijn foto's kunnen vrijelijk gebruikt worden onder Creative Commons licentie.
Bartjedj

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door Bartjedj »

Die fietsers waren van een beveiligingsdienst, dus hun aanwezigheid was wel gewenst :wink:

Inderdaad, het geboorde deel was heel wat aangenamer om door te wandelen dan het gegraven deel aan Astrid. Hopelijk krijgen ze de vochtproblemen nog hersteld daar, want nu was het daar wel heel nat...

Wat mij opviel: als je door de tunnel wandelde, was er aan elk station een tweede koker die zich samenvoegde met de koker waar je doorwandelde. Echter, er liep er nooit een weg.

BDJ
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door thejay »

Bartjedj schreef:Die fietsers waren van een beveiligingsdienst, dus hun aanwezigheid was wel gewenst :wink:

Inderdaad, het geboorde deel was heel wat aangenamer om door te wandelen dan het gegraven deel aan Astrid. Hopelijk krijgen ze de vochtproblemen nog hersteld daar, want nu was het daar wel heel nat...

Wat mij opviel: als je door de tunnel wandelde, was er aan elk station een tweede koker die zich samenvoegde met de koker waar je doorwandelde. Echter, er liep er nooit een weg.

BDJ
Hallo,

voor diegenen die het minder goed konden volgen:
- de 'tunnelwalk' was in de koker staduitwaarts
- het eerste station was "Zegel"; de koker die hier de andere kant op ging, is de uitrit naar het Foorplein/Hof ter Lo (Turnhoutsebaan richting Deurne->Wijnegem)
- het tweede station Drink
- het derde station Carnot of misschien bekender als Kerkstraat; de koker de andere richting uit, is die naar Stuivenberg-Schijnpoort onder de Pothoekstraat (waar vroeger tram 3 bovengronds reed)
- dan vervolgens een vrij steile helling omhoog naar Astrid, waar dan eindelijk de koker stad-inwaarts erbij komt.
- de kokers liggen dus onder elkaar en niet naast elkaar, vanwege plaatsgebrek.

groeten,
thejay
Bartjedj

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door Bartjedj »

De commentaren zijn klaar. Klik op de foto en duik in de tunnel.

Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door HLE 2302 »

LML schreef:
HLE 2302 schreef:
Trammist schreef:Ok, weet er hier iemand wat LML bedoeld?
dat hij misschien moest werken op de plaats van het gebeuren, bv. als beveiligings agent :?:

greetz 2302
Alléé vooruit... de roddelpers is weer bezig :mrgreen:
Kindjes... wordt eens volwassen...
sja, dat is niet roddelen hé, moest jij A & B zeggen en niet A alleen ... dan moeten wij niet achter B gissen ...
en daar is zeker niks onvolwassens aan ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
LML
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door LML »

HLE 2302 schreef:sja, dat is niet roddelen hé, moest jij A & B zeggen en niet A alleen ... dan moeten wij niet achter B gissen ...
en daar is zeker niks onvolwassens aan ...

greetz 2302
1) 'n Teken dat jij ook niets snapt. Kijk en lees maar 'ns naar reacties op andere forums, al dan niet met een politicus die aanwezig was op een tentoonstelling, opendeurdag, opening/inhuldiging e.d. Maar ja, als uwe frank niet valt, zal 'm nooit vallen...
2) Ik heb ongeveer het dubbele van uw leeftijd, dus heb ook het dubbele van uw (levens)ervaring, getrouwd, 2 (b)engels (3de op komst). Ik laat me niet zomaar de les lezen op dit forum door tieners die denken dat ze alles (beter) weten en de plezantste in huis zijn... En zo zwe(r)ven er hier nog zo'n kindjes rond...
3) Dus, om het op dit forum voor iedereen plezant en tof te houden: denk 'ns éérst 2x na vooralleer je commentaar zet, en vooral, zie eerst naar uw eigen...
4) Zolang je op dit forum erop los gaat met nutteloze commentaren geven, ben je heel onvolwassen bezig...
Thanks!

En nu, terug naar het topic...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Dietrich

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door Dietrich »

Wilt er mij hier eens iemand inlichten? :roll:

Wat dat hier allemaal mee heeft te maken snap ik niet, ik moet trouwens niet veel weten van die opmerkingen a la "ik ben ouder als u dus ik heb meer te zeggen of meer ervaring", dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er mensen van 40 jaar nog oversteken over de sporen en van lompigheid bijna onder een trein terecht komen. :)

Ik weet dus ook niet wat je bedoeld hebt, dus als je het niet duidelijk kan uitleggen vind ik dat die commentaar hier niet aan de orde is.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Opentunnelevenement Antwerpen op 4 en 5 april

Bericht door HLE 2302 »

LML schreef:4) Zolang je op dit forum erop los gaat met nutteloze commentaren geven, ben je heel onvolwassen bezig...
1: het is niet omdat je volwassen bent je zo gedraagt ...
2: ik vond jouw post daar nuttelozer dan de mijne :wink:

3: back on topic

en ... je reactie was zeker niet gepast, dat had toch goed kunnen zijn hé ? of is dat tegenwoordig ook al beledigend als je een verkeerde job noemt ... leer toch eens tegen iewat kunnen, ik heb hier echt al wat moeten slikken de afgelopen maanden, steeds vaker ben ik het doelwit ... en waarom ?! mijn leeftijd ?! wat is daar toch mis met ...

leeftijd zegt NIKS NOPPES NADA over de persoon zelf dus stop met mensen op leeftijd te gaan beoordelen en veroordelen :roll: :wink:

Een forum = een plaats waar mensen elkaar ontmoeten, een plaats waar je vrienden moet maken ... toch geen vijanden ?
Ok je kan niet met iedereen even goed opschieten maar daarom moet je die toch niet op elke reactie dat hij/zij zet gaan afbreken of iets vinden om hem aan te vallen ?

Kijk ik zit ook op FRP en daar gebeuren zo'n dingen goedgenaamd niet, daar zijn er geen vijanden, niemand valt mekaar aan om nutteloze reactie's en daardoor is de sfeer er ook een stuk beter ... laten we dat dan hier ook eens proberen en niet zo rap in elkanders haar te gaan zitten want zo maken we niks ... zo verpesten we alleen iets ...

nog iets wat me is opgevallen, in je onderschrift staat dit;

Code: Selecteer alles

Ik hou van 'to the point'-zijn. Ik haat 'zever, gezever'...  
dat was toch ook niet to the point zijn ? moest jij daar 'to the point' geweest zijn had ik die reactie niet gezet en was jij mij nu niet aan het afblaffen voor tiener, iedereen heeft de dag van vandaag een verkeerd zicht op 'tieners' jij bent het toch ook nog geweest ?! juist
dan moet je toch ook weten dat het niet plezant is om voortdurend uitgemaakt te worden omdat je 'tiener' bent en nog niet 'volwassen' gelijk anderen op dit forum ?

(bedankt voor het lezen want dit moest er even uit !)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie