Betaling compensatie SNCF per overschrijving mogelijk?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Betaling compensatie SNCF per overschrijving mogelijk?

Bericht door rdv »

Woensdag 5 Oktober had ik een reis Gent - Barcelona geboekt. Door de bijkomende schrappingen tussen Gent en Brussel, en het uitvallen van het voorziene materieel voor TGV9826 (waardoor de trein met +112 vertrokken is in Brussel-Zuid), was de aansluiting in Barcelona niet meer haalbaar en ben ik via een taxi naar Lille en een trein naar CDG gegaan, vanwaar ik een vlucht naar Barcelona genomen heb.

Diezelfde avond nog een compensatieaanvraag ingediend, en deze ochtend reeds antwoord gekregen dat de compensatie via een tegoedbon uitgekeerd wordt. De bon heeft een vervaltermijn van 1 jaar.

Nu plan ik het komende jaar (voorlopig) geen reizen met SNCF/Thalys/Eurostar meer, en al zeker niet voor het bedrag van de compensatie.
Een geplande reis naar Barcelona midden december zal wellicht met het vliegtuig zijn (wegens slechts HST 1 trein per dag meer tussen Frankrijk en Spanje op uren die niet passen in de planning, en verzet van mijn chefin om nog lange reizen per trein te maken gezien de vele problemen de laatste maanden).

Ik vermoed dat ik recht heb op een terugbetaling op mijn bankrekening i.p.v. via een bon, maar hoe kan ik dat aanvragen?
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Betaling compensatie SNCF per overschrijving mogelijk?

Bericht door nighttrain »

rdv schreef: 07 okt 2022, 16:18 Woensdag 5 Oktober had ik een reis Gent - Barcelona geboekt. Door de bijkomende schrappingen tussen Gent en Brussel, en het uitvallen van het voorziene materieel voor TGV9826 (waardoor de trein met +112 vertrokken is in Brussel-Zuid), was de aansluiting in Barcelona niet meer haalbaar en ben ik via een taxi naar Lille en een trein naar CDG gegaan, vanwaar ik een vlucht naar Barcelona genomen heb.

Diezelfde avond nog een compensatieaanvraag ingediend, en deze ochtend reeds antwoord gekregen dat de compensatie via een tegoedbon uitgekeerd wordt. De bon heeft een vervaltermijn van 1 jaar.

Nu plan ik het komende jaar (voorlopig) geen reizen met SNCF/Thalys/Eurostar meer, en al zeker niet voor het bedrag van de compensatie.
Een geplande reis naar Barcelona midden december zal wellicht met het vliegtuig zijn (wegens slechts HST 1 trein per dag meer tussen Frankrijk en Spanje op uren die niet passen in de planning, en verzet van mijn chefin om nog lange reizen per trein te maken gezien de vele problemen de laatste maanden).

Ik vermoed dat ik recht heb op een terugbetaling op mijn bankrekening i.p.v. via een bon, maar hoe kan ik dat aanvragen?
Aangetekend schrijven naar Arras( Service Relation Client SNCF, 62973 Arras Cedex 9, France)et motivatie en alle info en RIB bijvoegen. RIB (Releve Identité Banquaire) is in Frankrijk document met uw bankgegevens (naam ,clé, BIC,IBAN,naam van bank)

TIP: voor uw aangetekend schrijven open een klanten account/créér met uw email adress bij La Poste https://www.laposte.fr/ dan courrier=>envoyer un courrier recommandée en ligne vul alle gegevens in en u laad alle documenten op ,bv uw brief in Word enz .. vanaf 6.3 euro naargelang de hoeveelheid bladzijden in kleur of niet. De dag erna hebben ze hem al (+avis de réponse)

Comment faire une réclamation à la SNCF pour obtenir un remboursement ?
Il est possible de déposer une réclamation sur le site de la SNCF. La réclamation se fera alors par formulaire ou par chat avec l'assistant virtuel de la SNCF. La réponse doit parvenir au voyageur dans les cinq jours.

Il est aussi possible d'adresser une lettre de réclamation à la SNCF à l'adresse suivante : Service Relation Client SNCF, 62973 Arras Cedex 9, France. Le délai de traitement est alors plus long.

La réclamation peut concerner les TGV, les Intercités, et les trains internationaux opérés par SNCF ou en partenariat avec ses partenaires européens.

Dans le cadre d'un remboursement, la réclamation peut être faite lorsque les voyageurs ne sont pas satisfaits d'un remboursement (modalités ou montant), qu'ils veulent demander le remboursement de frais annexes (retard entraînant l'annulation de rendez-vous, obligation de réserver en urgence un hébergement…), ou s'ils veulent se faire rembourser une amende qu'ils estiment indue (pour absence de justificatifs d'identité s'ils ont perdu leurs papiers, par exemple).
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Betaling compensatie SNCF per overschrijving mogelijk?

Bericht door rdv »

Dankuwel @nighttrain.
De bon staat niet op naam, mss is er hier iemand geïnteresseerd om hem over te nemen?

De RIB is natuurlijk het belangrijkste document ;). Dat ik die ben vergeten bij te voegen.

(terzijde: de assitant virtuel met AI is een ramp - na 20 minuten allerlei info gegeven te hebben en geprobeerd documenten (max 1 Mb!) op te laden, gebruik ik het woord "vol" = vlucht, en wordt ik verwezen naar een pagina met de politiekantoren om de "vol" = diefstal van mijn documenten aan te geven; terugkeren naar de vorige stap kan niet, wel doorklikken naar een formulier dat ook niet werkt. In totaal meer dan een uur bezig geweest om de aanvraag in te kunnen dienen. DB is op dat vlak toch handiger).
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Betaling compensatie SNCF per overschrijving mogelijk?

Bericht door nighttrain »

rdv schreef: 07 okt 2022, 19:27 Dankuwel @nighttrain.
De bon staat niet op naam, mss is er hier iemand geïnteresseerd om hem over te nemen?

De RIB is natuurlijk het belangrijkste document ;). Dat ik die ben vergeten bij te voegen.

(terzijde: de assitant virtuel met AI is een ramp - na 20 minuten allerlei info gegeven te hebben en geprobeerd documenten (max 1 Mb!) op te laden, gebruik ik het woord "vol" = vlucht, en wordt ik verwezen naar een pagina met de politiekantoren om de "vol" = diefstal van mijn documenten aan te geven; terugkeren naar de vorige stap kan niet, wel doorklikken naar een formulier dat ook niet werkt. In totaal meer dan een uur bezig geweest om de aanvraag in te kunnen dienen. DB is op dat vlak toch handiger).
Heb je per kaart Betaald ? Geef nummer ook door . Maar schrijf naar Arras, kan snel gaan. Vroeg allé facturen via scan erbij. Goede argumentatie en bewijzen helft altijd.
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Betaling compensatie SNCF per overschrijving mogelijk?

Bericht door rdv »

Dankjewel Nighttrain. Aangezien in het initiële voorstel tot terugbetaling zowel de trein Gent-Brussel als de vervangende taxi niet terugbetaald is, zal ik idd naar "Aras" moeten schrijven.

Nog even toevoegen dat de terugreis super vlot gegaan is.

AVE Barcelona tot Narbonne, TER Narbonne - Toulouse, Intercités de Nuit tot Paris, TGV tot Lille en dan Lille-Eke Nazareth ;).
Het moeilijkste was het ticket van Lille naar Eke-Nazareth kopen. Noch de SNCF Connect app, noch de B-Europe app, noch de NMBS app konden die verkopen.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Betaling compensatie SNCF per overschrijving mogelijk?

Bericht door nighttrain »

rdv schreef: 10 okt 2022, 17:19 Dankjewel Nighttrain. Aangezien in het initiële voorstel tot terugbetaling zowel de trein Gent-Brussel als de vervangende taxi niet terugbetaald is, zal ik idd naar "Aras" moeten schrijven.

Nog even toevoegen dat de terugreis super vlot gegaan is.

AVE Barcelona tot Narbonne, TER Narbonne - Toulouse, Intercités de Nuit tot Paris, TGV tot Lille en dan Lille-Eke Nazareth ;).
Het moeilijkste was het ticket van Lille naar Eke-Nazareth kopen. Noch de SNCF Connect app, noch de B-Europe app, noch de NMBS app konden die verkopen.
Even opgezocht voor uw info. Had je "De Pinte" ingetikt had het gewerkt.(getest op sncf connect en SNCF .com, NMBS int). Maar ik werk minder met apps en gebruik meer hun sites ,als je toch internet hebt in Europa.
Als je nog info nodig hebt zeg het maar (vertaling/la poste etc..)
Plaats reactie