NMBS tickets over de grens

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS tickets over de grens

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef: 15 sep 2022, 15:49
Ze zijn het geen van alle.
Voor Roosendaal en Maastricht is er wel al wat langer een apart aanbod van toepassing (over de jaren in verschillende gedaantes), dat enigszins lijkt op het binnenlandse aanbod. Dat heeft te maken met de opname van die stations in het beheerscontract van de NMBS met de overheid. Breda staat daar namelijk niet in.

[/quote]
Anekdote vorige week:
Op stap met enkele SNE kennissen. Wij hadden een groepsticket tot Antwerpen.
Voor mij stond in Bergen iemand bij het loket die een kaartje vroeg voor Antwerpen -Breda, dat duurde lang maar uiteindelijk kwam het eruit.
Toen vroeg ik Antwerpen - Kalmthout en kreeg een prijs van 40 euro!!!!!! toen heb ik gezegd het is amper 20 km. Toen bleek dat ik volgens haar computer moest via Luik, Maastricht, Eindhoven, Roosendaal......
Dan toch maar even uitgelegd dat Antwerpen-Kalmthout een binnenlandse verbinding is...
Theo
Groeten vanop de Heide
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: NMBS tickets over de grens

Bericht door railtravelmanager »

dentheo schreef: 16 sep 2022, 16:59
rvdborgt schreef: 15 sep 2022, 15:49
Ze zijn het geen van alle.
Voor Roosendaal en Maastricht is er wel al wat langer een apart aanbod van toepassing (over de jaren in verschillende gedaantes), dat enigszins lijkt op het binnenlandse aanbod. Dat heeft te maken met de opname van die stations in het beheerscontract van de NMBS met de overheid. Breda staat daar namelijk niet in.
Anekdote vorige week:
Op stap met enkele SNE kennissen. Wij hadden een groepsticket tot Antwerpen.
Voor mij stond in Bergen iemand bij het loket die een kaartje vroeg voor Antwerpen -Breda, dat duurde lang maar uiteindelijk kwam het eruit.
Toen vroeg ik Antwerpen - Kalmthout en kreeg een prijs van 40 euro!!!!!! toen heb ik gezegd het is amper 20 km. Toen bleek dat ik volgens haar computer moest via Luik, Maastricht, Eindhoven, Roosendaal......
Dan toch maar even uitgelegd dat Antwerpen-Kalmthout een binnenlandse verbinding is...
[/quote]
je stond toch aan het loket binnenland ? :D
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS tickets over de grens

Bericht door dentheo »

railtravelmanager schreef: 17 sep 2022, 14:00
Anekdote vorige week:
Op stap met enkele SNE kennissen. Wij hadden een groepsticket tot Antwerpen.
Voor mij stond in Bergen iemand bij het loket die een kaartje vroeg voor Antwerpen -Breda, dat duurde lang maar uiteindelijk kwam het eruit.
Toen vroeg ik Antwerpen - Kalmthout en kreeg een prijs van 40 euro!!!!!! toen heb ik gezegd het is amper 20 km. Toen bleek dat ik volgens haar computer moest via Luik, Maastricht, Eindhoven, Roosendaal......
Dan toch maar even uitgelegd dat Antwerpen-Kalmthout een binnenlandse verbinding is...
[/quote]
je stond toch aan het loket binnenland ? :D
[/quote]

In het containerstation ven Bergen...ik zou het niet meer weten... :?: :?:
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie