Elektronische Interrail Pass

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Elektronische Interrail Pass

Bericht door K V B »

Voor een tripje van Zwitserland naar België wou ik afgelopen maandag een interrail pass kopen. Daarvoor moet ik normaal naar het station, maar ik wou eerst even kijken op de site hoeveel dat ging kosten. Daar zag ik dat je die interrail pass nu ook elektronisch kan krijgen. Ik bestelde die dus direct. Spaarde mij een trip naar Interlaken. Later vernam ik dat dit gloednieuw is, en pas sinds die maandag mogelijk...

Na de pass bestelt te hebben kreeg ik een mailtje met een code, en die geef je in de "railplanner" app in. Om die te gebruiken moet je een trip toevoegen, en de pass activeren.
Ik zoek dus op "Interlaken Ost naar Aalter",voor woensdag, en voeg het toe aan mijn pas. De app zegt dan dat ik de pas moet activeren, en vraagt naar het nummer van mijn identiteitskaart. Dan wordt de trip toegevoegd, en een dag geactiveerd. Het werkte allemaal goed, en ik zou verder dus enkel nog de QR code aan de conducteur moeten laten zien.

Ik was benieuwd hoe dat ging werken.

De eerste conducteur die ik tegenkwam was een SBB conducteur. Die probeerde de QR code te scannen, en daarbij crashte prompt zijn terminal. (Op de terugreis gebeurde overigens precies hetzelfde...)
De Duitse conducteurs hadden er geen problemen me. Belgische conducteurs heb ik op de heenweg niet gezien. Op de terugweg echter wel, maar die keek even op het display en vond het wel goed.

Al bij al. Het werkt. En ik kan nu een interrail pass ook op het laatste moment bestellen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Elektronische Interrail Pass

Bericht door trainlovertje »

Bedankt voor de info. Had er zelf nog niet van gehoord. Dat virus zal er wel voor iets tussenzitten om contactloos aan ticketcontrole te kunnen doen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Elektronische Interrail Pass

Bericht door Steven »

Leuke info. Dank u om dit te delen.
Bitburger
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 feb 2018, 12:24

Re: Elektronische Interrail Pass

Bericht door Bitburger »

Ik heb de nieuwe papieren pas. En daar staat ipv klasse een sterretje nu.

Heel veel conducteurs begrijpen er niets van of hadden het nog niet eerder gezien.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Elektronische Interrail Pass

Bericht door rvdborgt »

Bitburger schreef: 04 jul 2021, 08:39 Ik heb de nieuwe papieren pas. En daar staat ipv klasse een sterretje nu.

Heel veel conducteurs begrijpen er niets van of hadden het nog niet eerder gezien.
Dat is vreemd. Op al mijn papieren Interrails staat er een "2" of "1". Lijkt me een probleempje bij de afgifte.

Groetjes,
Rian
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Elektronische Interrail Pass

Bericht door desperado »

Bitburger schreef: 04 jul 2021, 08:39 Ik heb de nieuwe papieren pas. En daar staat ipv klasse een sterretje nu.

Heel veel conducteurs begrijpen er niets van of hadden het nog niet eerder gezien.
Sorry for English.
The Interrail I bought at Brussel-Zuid on Wednesday has a "1" and a "*" in the "Class" box, the "1" above the "*".
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Elektronische Interrail Pass

Bericht door rvdborgt »

desperado schreef: 04 jul 2021, 13:42
Bitburger schreef: 04 jul 2021, 08:39 Ik heb de nieuwe papieren pas. En daar staat ipv klasse een sterretje nu.

Heel veel conducteurs begrijpen er niets van of hadden het nog niet eerder gezien.
The Interrail I bought at Brussel-Zuid on Wednesday has a "1" and a "*" in the "Class" box, the "1" above the "*".
Dat is normaal; dat heb ik ook een paar keer gezien. Die "*" staat er soms, afhankelijk van waar je de Interrail koopt.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie