Sparpreis Duitsland - België

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Sparpreis Duitsland - België

Bericht door K V B »

Ik probeer net op bahn.de te kijken wat een ritje van Münster naar Aalter zou moeten kosten. Tot mijn verbazing biedt de DB geen Sparpreis Europa meer aan naar andere Belgische stations dan Brussel Zuid. Waarom is dat?
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Sparpreis Duitsland - België

Bericht door kika »

Misschien zijn het er gewoon veel minder of zijn luchtreizigers op de trein overgestapt?
Ik zag er relatief veel op Be>De, maar Duitsland-Aalter was schaar: 36,90€ op 28 oktober of 20 oktober. Met maar telkens 1 verbinding. Korte termijn inderdaad niets. Ben ook benieuwd naar antwoorden.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Sparpreis Duitsland - België

Bericht door K V B »

Ik merk net dat in de richting BE->DE er geen probleem is. Het is in de richting DE->BE dat ik geen prijzen krijg met ICE. Enkel flexpreis met locale treinen...
Vergang ik Aalter door Brussel krijg ik wel Sparpreis aangeboden.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Sparpreis Duitsland - België

Bericht door groentje »

En Brugge ipv Aalter?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Sparpreis Duitsland - België

Bericht door K V B »

groentje schreef: 13 aug 2020, 15:34 En Brugge ipv Aalter?
Gaat ook niet. (Die truuk paste ik overigens vroeger wel vaker toe, toen Aalter nog niet in het systeem zat...)

Het lijkt er op dat in de richting DE -> BE je alleen tot Brussel kan kopen, in de omgekeerde richting gaat het wel van elke station in België.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Sparpreis Duitsland - België

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef: 13 aug 2020, 12:38 Ik probeer net op bahn.de te kijken wat een ritje van Münster naar Aalter zou moeten kosten. Tot mijn verbazing biedt de DB geen Sparpreis Europa meer aan naar andere Belgische stations dan Brussel Zuid. Waarom is dat?
Klinkt als een bug. Niks zou me verbazen maar ik heb recent dergelijke problemen niet gehad.
Wat is de precieze verbinding en op welke dag? Dat maakt soms namelijk verschil.

Groetjes,
Rian
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Sparpreis Duitsland - België

Bericht door rdv »

Idem hier, is redelijk recent. Lukt me niet voor Lauterbrunnen (CH) - Gent, ook niet voor Bonn - Gent (beiden voor deze week, maar ook op 26 augustus bvb lukt het niet).
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Sparpreis Duitsland - België

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef: 13 aug 2020, 18:37
Klinkt als een bug. Niks zou me verbazen maar ik heb recent dergelijke problemen niet gehad.
Wat is de precieze verbinding en op welke dag? Dat maakt soms namelijk verschil.
Münster - Aalter op 18 september. Maar ondertussen werkt het weer. Sparpreis van 39,90 is er nog. Wie zei er ook weer dat treinreizen duur is :-)
Plaats reactie