Goedkope tickets BE - DE - CH vs treinbinding in CH

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Goedkope tickets BE - DE - CH vs treinbinding in CH

Bericht door rdv »

Ik probeer een goedkoop ticket Wengen - Gent te versieren. Normaalgezien gaat straks (om middernacht) de verkoop open voor 16 augustus (de dag dat ik wel reizen). Ik kan nu (21:30) al tickets kopen voor die dag (aan 59,90 EUR), door Wengen - Interlaken op zaterdag 15 augustus te plannen, een stop-over van 14u te voorzien in Interlaken-Oost, en dan verder te reizen met de trein die ik eigenlijk wil nemen op zondag 16 augustus.

Mijn vraag: kan ik dat ticket gebruiken om op zondag 16 augustus van Wengen naar Interlaken te reizen? Aangezien er in Zwitserland geen treinbinding is voor de Sparpreis tickets, vermoed ik van wel, maar ik wil graag zekerheid (ofwel lang opblijven vanavond).

Dank voor de reacties alvast.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Goedkope tickets BE - DE - CH vs treinbinding in CH

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef: 18 feb 2020, 21:33 Mijn vraag: kan ik dat ticket gebruiken om op zondag 16 augustus van Wengen naar Interlaken te reizen? Aangezien er in Zwitserland geen treinbinding is voor de Sparpreis tickets, vermoed ik van wel, maar ik wil graag zekerheid (ofwel lang opblijven vanavond).
Sinds een tijdje is er ook in Zwitserland treinbinding in de langeafstandstreinen: ICE, EC/IC, IR, RJ, RJX, TGV INOUI, E (aldus de DB-website). Daar wordt ook op gelet dus let wel op dat je die treinen op de gewenste tijden boekt. Maar aangezien Wengen - Interlaken geen langeafstandstreinen zijn, zou dat op zich moeten kunnen.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Goedkope tickets BE - DE - CH vs treinbinding in CH

Bericht door K V B »

Ik koop normaal nooit Sparpreise vanaf Wengen (heb een abonnement dat Wengen - Interlaken dekt), maar vaak dus vanaf Interlaken naar Duitsland. En in het VIA: veld staan inderdaad tegenwoordig de Zwitserse IC trein nrs. er ook in. Dus ook daar treinbinding. De SBB zelf verkoopt tegenwoordig ook "Supersaver" tickets met treinbinding. Maak ik vaak gebruik van.

Even gekeken: 46,90 for Wengen - België is inderdaad onklopbaar...
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Goedkope tickets BE - DE - CH vs treinbinding in CH

Bericht door rdv »

Ik ben uiteindelijk opgebleven tot na middernacht. Twee tickets kunnen scoren aan 59,90 EUR, twee anderen jammer genoeg aan 69,90 EUR (we zijn met 4 volwassenen en 3 kinderen tussen 5 en 8, een groepsboeking was veel duurder dan de boeking opsplitsen).
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Goedkope tickets BE - DE - CH vs treinbinding in CH

Bericht door K V B »

Veel plezier in Wengen.
Een mogelijks positief bijeffect van de Coronavirus epidemie is dat de Jungfraubahn mogelijks deze zomer een paar acties zal voeren om meer toeristen aan te trekken (als in, tijdelijk goedkopere tickets en zo...)
Plaats reactie