NMBS stapt uit Railplus

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS stapt uit Railplus

Bericht door K V B »

rdv schreef: 07 okt 2022, 15:08 Interrail is slechts zelden een optie, omdat je maar 1 heen- en 1 terugrit naar/van je woonland kan maken. Bovendien is onze boekhouding geen fan van Interrail. Reden is dat de reisweg niet op Interrail staat (screenshot van app kan eventueel), en ik niet altijd de 4 dagen gebruik (en er dus kans op privé-gebruik van de Interrail is).
Ik heb zelf ook regelmatig interrail gebruikt voor zakenreizen. Onze boekhouders zitten in Indië, en dat heeft al voor hilarische toestanden gezorgd. Twee jaar geleden werd ons bedrijf overgenomen door IBM, en nu probeert men ons de in de VS gebruikelijke regels voor zakenreizen en onkosten op te dringen. En daar staan idiote dingen in als een verbod om hoge snelheidstreinen te nemen als je niet minstens een manager bent...
Tot nu toe doe ik gewoon nog steeds mijn goesting. We zien wel.

Het probleem dat men geen zaken wil terugbetalen waar je mogelijks ook privé gebruik van kan maken hebben we ook. Ik heb een SNCF Carte Liberté, en die heb ik op mijn onkostennota gezet. Volgens de regels mag ik dat dus niet. Maar weerom, onze boekhouders zitten in Indië, en die snappen dat toch niet...
Plaats reactie