Treinreis in Schotland

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Treinreis in Schotland

Bericht door Portbou »

De treinen in het Verenigd Koninkrijk zijn niet bepaald goedkoop...
Ik had wel gelezen dat er fikse besparingen mogelijk zijn door goed op voorhand aan te kopen.

Daarom ben ik nu al aan het kijken voor een reis mid-augustus van Corrour naar Edinburgh.
Standaard "Anytime"-ticket voor deze route kost GBP 45 enkele reis.

Helaas lijken er geen andere tarieven beschikbaar, welke dag of welke trein ik ook probeer.
Ik heb gezocht op de website van Scotrail alsook op de algemene website https://www.nationalrail.co.uk/default.aspx.

Heeft iemand nog een tip voor mij ?

Andere ritten die te voorzien zijn tijdens dezelfde reis :
London - Fort William met Caledonian Sleeper
Fort William - Corrour. Ook hiervoor vind ik alleen "Anytime" maar dit is slechts een kort ritje.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Treinreis in Schotland

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 31 mei 2019, 15:26 De treinen in het Verenigd Koninkrijk zijn niet bepaald goedkoop...
Ik had wel gelezen dat er fikse besparingen mogelijk zijn door goed op voorhand aan te kopen.

Daarom ben ik nu al aan het kijken voor een reis mid-augustus van Corrour naar Edinburgh.
Standaard "Anytime"-ticket voor deze route kost GBP 45 enkele reis.

Helaas lijken er geen andere tarieven beschikbaar, welke dag of welke trein ik ook probeer.
Ik heb gezocht op de website van Scotrail alsook op de algemene website https://www.nationalrail.co.uk/default.aspx.

Heeft iemand nog een tip voor mij ?

Andere ritten die te voorzien zijn tijdens dezelfde reis :
London - Fort William met Caledonian Sleeper
Fort William - Corrour. Ook hiervoor vind ik alleen "Anytime" maar dit is slechts een kort ritje.
Ga je overnachten in het oude station van Corrour? :)
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Treinreis in Schotland

Bericht door wbrm »

Het is normaal dat je geen goedkope Advance tickets vindt. Deze zijn namelijk pas te koop 8 à 10 weken voor vertrek. Al verwacht ik op de korte afstand Fort William - Corrour geen Advance tickets bij ScotRail.
De Caledonian Sleeper kan je tot 1 jaar op voorhand boeken. Deze treinen zijn erg duur dus boek ASAP via sleeper.scot.
Afhankelijk van hoeveel treinen je precies gaat nemen kan je een BritRail pass of Rail Rover overwegen. Deze hebben meestal ook een lokale (lees: mindere dure) variant.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Treinreis in Schotland

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 31 mei 2019, 17:20 Ga je overnachten in het oude station van Corrour? :)
Dat was een goede optie geweest maar helaas niet genoeg kamers vrij...
Het wordt een dagtripje : 's Morgens aankomen, ontbijt in Station House, wandeling rond en boven Loch Ossian, avondeten in Station House en dan twee stations verder rijden voor overnachting.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinreis in Schotland

Bericht door groentje »

Kijk ook of een Roverticket interessant is, da's een ticket voor vrij reizen binnen een bepaald gebied.
Plaats reactie