Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door Dieselfreak »

Ik ben van plan het tweede weekend van april naar Amsterdam te sporen met de Beneluxtrein. Voor het stuk in België gebruik ik een Rail Pass en voor het stuk Noorderkempen - Amsterdam een internationaal ticket dat ik bestel via de website van NMBS Internationaal. Tot nu toe koos ik er steeds voor om het ticket af te halen aan het loket van het station. Echter, aangezien dat € 6 extra kost en ik sinds enkele maanden een smartphone heb, zou ik deze keer het ticket op mijn smartphone willen gebruiken. Daar ik pas sinds een goede drie maanden zo'n apparaatje bezit, kan ik nog niet alle functies evengoed gebruiken. De app NMBS International staat er al op. Zijn hier mensen die soms op deze manier een internationaal ticket gebruiken? Enkele vragen:

- Is het mogelijk het ticket via mijn vaste PC te bestellen en te betalen, maar het te openen op mijn smartphone? Hoe gaat dat dan?
- Heb je behalve de app NMBS International nog iets nodig voor zo'n ticket? Een account of zo?
- Wat doet de treinbegeleider precies om je ticket te controleren? Gewoon naar je smartphone kijken, of checken met een of ander apparaatje?
- Wat als je smartphone het zou begeven, bijvoorbeeld doordat de batterij leegraakt? Is een boete dan onvermijdelijk in het geval van een controle? Of wordt dat vervoerbewijs nog ergens opgeslagen waardoor je later alsnog kunt bewijzen toch betaald te hebben?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door fets »

Voor zover ik het begrepen heb:
-> je hebt geen account nodig in de app, maar het helpt wel. (je ticket zou automatisch getoond moeten worden)
-> met enkel je DNR (dossiernr) en je email adres kan je het ticket inladen in de app.
-> de TBG zal in principe de 3D barcode scannen die getoond wordt
-> je kan altijd je ticket afdrukken op papier als fallback. (toch bij de NS :-)

Tip: voor tickets naar Nederland is het EUR 1 goedkoper om ze bij de NS te kopen. Wslk wel de NS international app gebruiken dan.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef: 31 mar 2019, 17:26 Ik ben van plan het tweede weekend van april naar Amsterdam te sporen met de Beneluxtrein. Voor het stuk in België gebruik ik een Rail Pass en voor het stuk Noorderkempen - Amsterdam een internationaal ticket dat ik bestel via de website van NMBS Internationaal.
Het hangt van je vertrekstation af of dit de goedkoopste combinatie is. Zeker met Early Bird kan een ander station om te knippen goedkoper zijn of kan het zelfs zonder knippen goedkoper zijn.
Verder biedt DB met de juiste instellingen tickets voor 19,90, wel afhankelijk van of je vertrekstation in België in de bouwen is in een reis van Duitsland via België naar Nederland.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door Dieselfreak »

rvdborgt schreef: 31 mar 2019, 20:00Het hangt van je vertrekstation af of dit de goedkoopste combinatie is. Zeker met Early Bird kan een ander station om te knippen goedkoper zijn of kan het zelfs zonder knippen goedkoper zijn.
Ik reis vanaf Kortrijk, dus voor het stuk in België is een Rail Pass sowieso de beste optie, of bestaat er toch een goedkopere manier? Met Early Bird kost een enkele reis vanaf Noorderkempen of Antwerpen-Centraal naar Amsterdam € 27 in tweede klasse en € 38 in eerste klasse. Vanaf Kortrijk is dit € 40 in tweede en € 56 in eerste. Het prijsverschil bedraagt dus respectievelijk € 13 en € 19, ruim meer dan één regel op een Rail Pass.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef: 31 mar 2019, 20:47
rvdborgt schreef: 31 mar 2019, 20:00Het hangt van je vertrekstation af of dit de goedkoopste combinatie is. Zeker met Early Bird kan een ander station om te knippen goedkoper zijn of kan het zelfs zonder knippen goedkoper zijn.
Ik reis vanaf Kortrijk, dus voor het stuk in België is een Rail Pass sowieso de beste optie, of bestaat er toch een goedkopere manier? Met Early Bird kost een enkele reis vanaf Noorderkempen of Antwerpen-Centraal naar Amsterdam € 27 in tweede klasse en € 38 in eerste klasse. Vanaf Kortrijk is dit € 40 in tweede en € 56 in eerste. Het prijsverschil bedraagt dus respectievelijk € 13 en € 19, ruim meer dan één regel op een Rail Pass.
Kortrijk is inderdaad wat te ver naar het westen. Maar je kunt nog wel wat besparen:
- Niet bij NMBS maar bij NS kopen. Scheelt 1 euro per enkele reis: 26 euro van Antwerpen of Noorderkempen naar Amsterdam.
- Opsplitsen op de grens. Noorderkempen tot de grens is 5,20; grens tot Amsterdam is 19 euro (early bird). Samen dus 24,20.
- Een Supersparpreis Herzogenrath - Aken - Antwerpen - Amsterdam is voor 19,90 te koop als je tussen Herzogenrath en Aken IC afdwingt.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door Portbou »

Gaat het hier over een enkele reis of moet je ook terugkomen van Amsterdam ?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door Dieselfreak »

Portbou schreef: 01 apr 2019, 19:00 Gaat het hier over een enkele reis of moet je ook terugkomen van Amsterdam ?
Ik keer ook terug, met name zondag.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door Portbou »

Voor het Nederlandse deel van de reis is dit mogelijk de interessantste formule : 12,50€ per richting.
https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... nkele-reis

Op te laden in de app van NS (niet NS Internationaal)
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door jens123 »

Portbou schreef: 03 apr 2019, 02:47 Voor het Nederlandse deel van de reis is dit mogelijk de interessantste formule : 12,50€ per richting.
https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... nkele-reis

Op te laden in de app van NS (niet NS Internationaal)
Met dergelijk ticket moet je wel nog een toeslag kopen tussen Rotterdam en Schiphol tenzij je omreist via de klassieke lijn.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door rvdborgt »

jens123 schreef: 03 apr 2019, 10:46
Portbou schreef: 03 apr 2019, 02:47 Voor het Nederlandse deel van de reis is dit mogelijk de interessantste formule : 12,50€ per richting.
https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... nkele-reis

Op te laden in de app van NS (niet NS Internationaal)
Met dergelijk ticket moet je wel nog een toeslag kopen tussen Rotterdam en Schiphol tenzij je omreist via de klassieke lijn.
Precies en daarnaast heb je nog een ticket nodig van Noorderkempen tot Breda en in totaal kom je dan ruim boven de 19,90 uit.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door Portbou »

OK OK ik zwijg al... ;-)

(ik dacht eigenlijk dat Noorderkempen - Hazeldonk Gr volstond ? Was bij de dagkaart toch zo...)
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door rvdborgt »

Portbou schreef: 03 apr 2019, 22:18 OK OK ik zwijg al... ;-)

(ik dacht eigenlijk dat Noorderkempen - Hazeldonk Gr volstond ? Was bij de dagkaart toch zo...)
Die enkele reizen gelden alleen tussen 2 stations.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Ticket Noorderkempen - Amsterdam op smartphone zetten

Bericht door Dieselfreak »

fets schreef: 31 mar 2019, 19:17 -> je kan altijd je ticket afdrukken op papier als fallback. (toch bij de NS :-)
Een printer heb ik niet.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie