Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door Metoyou »

Na contact te hebben opgenomen met het callcenter van b-europe, ben ik naar het station Gent Sint Pieters geweest om een Interrail global pass aan te kopen voor 3 dagen binnen 1 maand, en voor 2 TGV tickets Brussel - Frankrijk.

De medewerker aan het loket was niet echt op de hoogte van de global pass ... wat het allemaal inhoud qua reizen met binnenlandse treinen in Frankrijk ... Zwitserland, en heeft veel zaken op haar pc opgezocht en telefoontje gedaan.

Uiteindelijk heeft ze me wel de tickets voor TGV kunnen aanbieden, 20 euro/reis.

Ik wilde een interrail global pass aankopen, zoals eerder gezegd voor 3 dagen binnen 1 maand, maar dat kan je dus blijkbaar niet aan het loket kopen. Niemand weet waarom, ook de klantendienst van b-europe niet. Althans, de éne zegt da het wel lukt aan een internationaal loket ... een andere via chat dan niet. Jammer dat ze geen sluitend antwoord hebben!

Ik zou nu de pass online willen aankopen, maar vraag me dan af of ik deze aan een internationaal loket in België zou kunnen omruilen of annuleren, of dit enkel online zou lukken. Ook daar heeft b-europe geen sluitend antwoord op!
Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee ?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door thejay »

Ik heb vorige week een Interrail 6 dagen in een maand Ierland via de DB online besteld (BahnBonus punten!) en twee dagen later zat het in de brievenbus. Verzendkosten zijn € 4,50. Echter als je via interrail.eu besteld maar liefst 9 euro (!)

Omruilen voor ingangsdatum: gratis
Annuleren voor ingangsdatum: 15% in mindering gebracht
Vanaf de ingangsdatum krijg je niets meer terug

Maar: ik zie dat DB die 3-dagenkaart Global (nog) niet in het assortiment heeft.

Via het twitter-account van @Interrail krijg je misschien wel snel de juiste info.
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door Metoyou »

thejay schreef: 16 jan 2019, 13:37 Ik heb vorige week een Interrail 6 dagen in een maand Ierland via de DB online besteld (BahnBonus punten!) en twee dagen later zat het in de brievenbus. Verzendkosten zijn € 4,50. Echter als je via interrail.eu besteld maar liefst 9 euro (!)

Omruilen voor ingangsdatum: gratis
Annuleren voor ingangsdatum: 15% in mindering gebracht
Vanaf de ingangsdatum krijg je niets meer terug

Maar: ik zie dat DB die 3-dagenkaart Global (nog) niet in het assortiment heeft.

Via het twitter-account van @Interrail krijg je misschien wel snel de juiste info.

Bedankt voor de tip van DB!

Ik heb een bericht gestuurd naar DB om te vragen of ik bij hun de pas kan aankopen die ik wens.

Hoop dat zij me die pas kunnen verkopen, dat zou SUPER zijn, zeker met dat de verzendkosten de helft lager liggen dan bij interrail.eu !
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door wbrm »

Aan het loket weten ze vaak maar half hoe het zit, zeker met Interrail. Het is hopen op een goede loketbediende en zelf aandachtig blijven zodat ze u bijvoorbeeld niet de lokettoeslag aanrekenen terwijl voor Interrail reserveringen (wel op de aankoop van de pass zelf) deze toeslag niet van toepassing is.
Als je snel snel voor het vertrek van je trein even aan het loket een Interrail reservering wil maken, maak dan al maar en plan B.
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door Metoyou »

wbrm schreef: 16 jan 2019, 14:59 Aan het loket weten ze vaak maar half hoe het zit, zeker met Interrail. Het is hopen op een goede loketbediende en zelf aandachtig blijven zodat ze u bijvoorbeeld niet de lokettoeslag aanrekenen terwijl voor Interrail reserveringen (wel op de aankoop van de pass zelf) deze toeslag niet van toepassing is.
Als je snel snel voor het vertrek van je trein even aan het loket een Interrail reservering wil maken, maak dan al maar en plan B.

Een toeslag hebben ze niet aangerekend voor de aankoop van een zitplaatsreservering voor TGV Brussel - Frankrijk met een global pass.


Ja, snel snel een reservering maken aan het loket van nmbs, dat kan je vergeten. Het is bijzonder jammer dat het allemaal zo ingewikkeld is, nmbs slaat hun eigen ruiten zo in.
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door trainspotterstef »

Ik koop altijd mijn Interrail Global pass via Interrail zelf
Zou het dit jaar toch ook via de DB eens durven doen al was het maar voor de punten via me Bahncard
Maar zou wel geen zitplaatsen reserveren via Interrail heb me in 2016 blauw betaald voor een zitplaats van Budapest naar Oradea 14€
Heb in Budapest toen voor de terug weg van Oradea naar Budapest omgerekend ongeveer 3€ betaald
Die aan het loket in Budapest Keleti kon maar half Engels maar had wel binnen de 2 min wat ik moest hebben
Dit jaar doe ik het terug zo als ik naar Oradea ga in Budapest Keleti zitplaatsen reserveren
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door rdv »

Zijn jullie zeker dat er bahn.bonuspunten zijn voor Interrail? Ik heb dat in 2015 nagevraagd voor een SwissPass (oid) en dat was njet.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef: 16 jan 2019, 19:07 Zijn jullie zeker dat er bahn.bonuspunten zijn voor Interrail? Ik heb dat in 2015 nagevraagd voor een SwissPass (oid) en dat was njet.
Die zijn er bij mijn weten niet.
In mei was het in ieder geval niet zo:
https://community.bahn.de/questions/163 ... nus-punkte

Ik heb nog eens op de DB-website gekeken maar Interrail wordt niet vermeld:
https://www.bahn.de/p/view/bahncard/bah ... rife.shtml

Groetjes,
Rian
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door thejay »

rvdborgt schreef: 16 jan 2019, 20:08
rdv schreef: 16 jan 2019, 19:07 Zijn jullie zeker dat er bahn.bonuspunten zijn voor Interrail? Ik heb dat in 2015 nagevraagd voor een SwissPass (oid) en dat was njet.
Die zijn er bij mijn weten niet.
In mei was het in ieder geval niet zo:
https://community.bahn.de/questions/163 ... nus-punkte

Ik heb nog eens op de DB-website gekeken maar Interrail wordt niet vermeld:
https://www.bahn.de/p/view/bahncard/bah ... rife.shtml

Groetjes,
Rian
Bij mijn bestelling werd toch duidelijk de optie gegeven om punten te sparen. Ik zal het op 1 maart kunnen bevestigen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door rvdborgt »

thejay schreef: 16 jan 2019, 21:10 Bij mijn bestelling werd toch duidelijk de optie gegeven om punten te sparen. Ik zal het op 1 maart kunnen bevestigen.
Die optie zie je volgens mij bij alle bestellingen. Ook bv. bij tickets tegen Niedersachsentarif of losse reserveringen, waarvoor je ook geen punten krijgt.

Groetjes,
Rian
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door Metoyou »

trainspotterstef schreef: 16 jan 2019, 18:52 Ik koop altijd mijn Interrail Global pass via Interrail zelf
Zou het dit jaar toch ook via de DB eens durven doen al was het maar voor de punten via me Bahncard
Maar zou wel geen zitplaatsen reserveren via Interrail heb me in 2016 blauw betaald voor een zitplaats van Budapest naar Oradea 14€
Heb in Budapest toen voor de terug weg van Oradea naar Budapest omgerekend ongeveer 3€ betaald
Die aan het loket in Budapest Keleti kon maar half Engels maar had wel binnen de 2 min wat ik moest hebben
Dit jaar doe ik het terug zo als ik naar Oradea ga in Budapest Keleti zitplaatsen reserveren

De global pass aankopen bij de website van interrail.eu is m'n laatste optie vanwege de toch wel hoge verzendkosten. Je kan niet voor een goedkopere optie kiezen om te laten verzenden.
Als DB mij de global pass kan verkopen, met de helft mindere verzendkosten, dan is de keuze gemaakt.


Heb jij al gebruik gemaakt van de global pass te kunnen omruilen naar een andere periode, of om volledig te annuleren voor terugbetaling ?
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door desperado »

Sorry for posting in English.
I believe ordering from interrail.eu also needs someone to sign for the interrail when it's delivered. I had one delivered to the office once when there was a web-only promotion going on but I prefer not to do that.
If you order it from DB, do you have to sign for it?
I normally buy them from the international ticket desks at either B-Zuid or B-Centraal but I'm careful to allow plenty of time for them to phone the helpdesk.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door thejay »

desperado schreef: 17 jan 2019, 22:19 Sorry for posting in English.
I believe ordering from interrail.eu also needs someone to sign for the interrail when it's delivered. I had one delivered to the office once when there was a web-only promotion going on but I prefer not to do that.
If you order it from DB, do you have to sign for it?
I normally buy them from the international ticket desks at either B-Zuid or B-Centraal but I'm careful to allow plenty of time for them to phone the helpdesk.
No, it was a normal letter. (Nee, het was een gewone brief).
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door trainspotterstef »

Metoyou schreef: 17 jan 2019, 02:02
trainspotterstef schreef: 16 jan 2019, 18:52 Ik koop altijd mijn Interrail Global pass via Interrail zelf
Zou het dit jaar toch ook via de DB eens durven doen al was het maar voor de punten via me Bahncard
Maar zou wel geen zitplaatsen reserveren via Interrail heb me in 2016 blauw betaald voor een zitplaats van Budapest naar Oradea 14€
Heb in Budapest toen voor de terug weg van Oradea naar Budapest omgerekend ongeveer 3€ betaald
Die aan het loket in Budapest Keleti kon maar half Engels maar had wel binnen de 2 min wat ik moest hebben
Dit jaar doe ik het terug zo als ik naar Oradea ga in Budapest Keleti zitplaatsen reserveren

De global pass aankopen bij de website van interrail.eu is m'n laatste optie vanwege de toch wel hoge verzendkosten. Je kan niet voor een goedkopere optie kiezen om te laten verzenden.
Als DB mij de global pass kan verkopen, met de helft mindere verzendkosten, dan is de keuze gemaakt.


Heb jij al gebruik gemaakt van de global pass te kunnen omruilen naar een andere periode, of om volledig te annuleren voor terugbetaling ?
Nee ik koop dat enkel als ik zeker ben dat me verlof goedgekeurd is
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: Interrail global pass 3 dagen binnen 1 maand

Bericht door Metoyou »

thejay schreef: 16 jan 2019, 13:37 Ik heb vorige week een Interrail 6 dagen in een maand Ierland via de DB online besteld (BahnBonus punten!) en twee dagen later zat het in de brievenbus. Verzendkosten zijn € 4,50. Echter als je via interrail.eu besteld maar liefst 9 euro (!)

Omruilen voor ingangsdatum: gratis
Annuleren voor ingangsdatum: 15% in mindering gebracht
Vanaf de ingangsdatum krijg je niets meer terug

Maar: ik zie dat DB die 3-dagenkaart Global (nog) niet in het assortiment heeft.

Via het twitter-account van @Interrail krijg je misschien wel snel de juiste info.


Dit is het antwoord wat ik kreeg van DB Bahn, na een berichtje te hebben gestuurd via de duitse website van DB ....

Van welk land is jou interrail pass verstuurd door DB Bahn ? Engeland ?

Ik heb uiteindelijk zelf eens het formulier online ingevuld op de website van DB Bahn om de verzendkosten te weten, en mij word er 4,90 euro aangerekend. Nog steeds veel goedkoper dan de 9 euro via interrail.eu natuurlijk.
Alleen is het nog steeds afwachten of ze mij de pass voor 3 dagen binnen 1 maand kunnen verkopen. Momenteel dus niet ...




Thank you for your message.

Please note the Interrail Global Pass starts from five days valid for one month.

The price for an adult Interrail Global Pass five days is GBP 346.95 1st class and GBP 260.21 2nd class. Our booking fee of 1.5% is already included.

Please see below for our delivery charges.

You are welcome to make your booking with us. To do so, please give us a call on +44 8718 80 80 66 or +1 646 88 33 264. Bookings cannot be made with us via email due to security reasons.

Please note that delivery within the UK takes three to four business days and is free of charge, to Ireland it takes three to seven business days and is free of charge.
To mainland Europe we can deliver within ten business days at a cost of up to GBP 5.91. Alternatively we offer a courier for GBP 8.91, which takes two to four working days.
Overseas deliveries takes up to 14 business days and costs from GBP 5.91. Courier options are available - please ask us for details and pricing.

We thank you for understanding that we charge a GBP 10.00 booking fee for all bookings under a total value of GBP 10.00.

Prices are subject to availability/change. Information on availability and fares is valid only when given and is not guaranteed to be correct after the time of inquiry.
Please note that we charge a booking fee of 1.5% of the total.
If you have any further queries about your booking/journey, please do not hesitate to contact us on +44 8718 80 80 66 or +1 646 88 33 264.


Kind Regards

Angela Schimmel

Rail Consultant
DB International Ticket Office
Laatst gewijzigd door Metoyou op 19 jan 2019, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie