Veel treinen Kortijk - Lille Flandres niet in de internationale reisplanners

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Veel treinen Kortijk - Lille Flandres niet in de internationale reisplanners

Bericht door FireSea »

Weet iemand waarom er dagelijks een groot aantal treinen van Kortrijk naar Lille Flandres niet in de internationale reisplanners staan? Het gaat om alle internationale treinplanners die ik zo gauw weet. Verder gaat het alleen om treinen NAAR Lille. De treinen VAN Lille staan er wel in. Slechts een paar treinen per dag naar Lille staan er wel in. Welke dit zijn, lijkt per dag te verschillen. In de binnenlandse treinplanner in de NMBS app kun je wel gewoon ieder uur naar Lille vanuit Kortrijk, maar in de internationale planners word je steevast via Tournai of Froyennes omgeleid.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Veel treinen Kortijk - Lille Flandres niet in de internationale reisplanners

Bericht door trainlovertje »

Heb het even nagevraagd via Facebook aan NMBS Internationaal en ze zijn er al van op de hoogte. Het probleem wordt zo snel mogelijk opgelost!
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Re: Veel treinen Kortijk - Lille Flandres niet in de internationale reisplanners

Bericht door FireSea »

Ah, kijk aan, bedankt voor het navragen! :D Ik kan er dus van uitgaan dat ze wel gewoon rijden? Ik heb er woensdag namelijk eentje nodig naar Lille om daar de TGV te kunnen nemen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Veel treinen Kortijk - Lille Flandres niet in de internationale reisplanners

Bericht door trainlovertje »

Absoluut, ze hebben me dan ook verwezen naar de nationale planner van NMBS, die het wel juist weergeeft.
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Re: Veel treinen Kortijk - Lille Flandres niet in de internationale reisplanners

Bericht door FireSea »

Inmiddels net op Antwerpen-Centraal geweest, daar viel het me op dat op de week-vertrekstaten om :37 enkel de trein naar Poperinge wordt vermeld en geen trein naar Lille Flandres. Op de treinaanwijzer op het perron staan wel beide bestemmingen, waarvan de achterste 3 rijtuigen naar Lille Flandres rijden. In de trein wordt in het achterste deel echter aangegen: 'dit gedeelte rijdt door naar Poperinge en stopt in Bissegem, Wevelgem, ...'. In het voorste deel staat niets aan informatie. Treinbegeleider laat zich ook niet zien. Ik hoop maar dat ik nu goed zit in het achterste deel... :| :?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Veel treinen Kortijk - Lille Flandres niet in de internationale reisplanners

Bericht door Asterix »

Je kan dit misschien best via Messenger melden aan de NMBS.
Plaats reactie