Aachen - Venlo met FIP 50% korting

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
AK81

Aachen - Venlo met FIP 50% korting

Bericht door AK81 »

Na enkele kerstaankopen in Aachen, wenste ik eens via een andere reisweg terug naar België te sporen dan gewoonlijk via Welkenraedt of via de HSL met de ICE. De optie om langs Maastricht terug te reizen viel in het water. De spoorlijn werd ondertussen geëlektrificeerd maar nu zijn het de treinen die nog niet gehomologeerd zijn :shock: Gevolg: er rijden momenteel enkel bussen tot Heerlen en daar had ik écht geen zin in. Dus zoeken we het hogerop, de grens over in Venlo dus. Een 'gewoon' biljet aan NRW-tarief kost 25,60€ maar aan het loket werd me volgend biljet met FIP-korting verkocht:


Afbeelding

Zoals gewoonlijk volgt er een diepe zucht bij het zien van de FIP-verminderingskaart :lol: Enerzijds van de loketbediende die geconfronteerd wordt met het mysterie van die FIP-tarieven, anderzijds van de alsmaar langer wordende rij wachtenden achter me die zich afvragen of ik een biljet naar Peking aan het boeken ben :D
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Aachen - Venlo met FIP 50% korting

Bericht door rvdborgt »

AK81 schreef: 22 dec 2018, 22:33 Dus zoeken we het hogerop, de grens over in Venlo dus. Een 'gewoon' biljet aan NRW-tarief kost 25,60€ maar aan het loket werd me volgend biljet met FIP-korting verkocht:
Interessant kaartje. Die 25,60 is bij mijn weten geen NRW-tarief maar een gewoon internationaal ticket vol tarief met aan Duitse kant regionaal DB-tarief en aan Nederlandse kant NRT. Jouw kaartje kost duidelijk meer dan de helft daarvan en zo te zien ligt dat aan de route: je mag er ook mee via Düren - Horrem en daar betaal je natuurlijk voor.
Verder geldt FIP bij mijn weten niet in de Eurobahn dus je had geluk dat er onderweg niemand over ging zeuren...

Groetjes,
Rian
Plaats reactie