rvdborgt schreef:rdv schreef:Ik dacht dat - althans volgens de geest van de regeling - CIV ook geldt voor verbindingen die apart aangekocht zijn, maar tot eenzelfde verplaatsing behoren? Dat is althans de mening van Seat61.com.
Heb je daar een link bij?
http://www.seat61.com/Europe-train-trav ... s_go_wrong
rvdborgt schreef:
Het gaat erom dat je je tickets voor 1 reis tegelijk hebt gekocht, via hetzelfde verkoopkanaal. Het idee is dat je om een vervoerbewijs voor een bepaalde reis vraagt en dan doet het er niet toe hoeveel stukjes papier je krijgt. In principe heb je dan een doorgaande overeenkomst.
Seat61.com stelt dat volgens de letter van CIV ook tickets voor bvb. Lille-Dijon (TGV) en vervolgens Dijon - Milan (Thello) die je bvb. via loco2.com koopt, als 2 tickets worden aanzien, en CIV dan volgens een strikte interpretatie niet van toepassing zou zijn. Loco2 is enkel een intermediaire, de tickets worden uitgegeven door de respectievelijke maatschappijen.
De brede interpretatie door Mark Smith (Seat61.com) blijkt ook uit zijn advies voor het aankopen van aansluitende treinticket verder in Italië (na aankomst met Thello)
http://www.seat61.com/thello-train-from-paris-to-italy.htm#.VuKoqX3hC1s schreef:I recommend booking any onward trains separately at either
http://www.italiarail.com or
http://www.trenitalia.com. Always allow at least an hour after the scheduled arrival of the sleeper for connections, preferably more, as it often runs up to an hour late. If you're happy with 'no refunds, no changes to travel plans', you should look for a cheap super-economy or economy fare. If the sleeper runs late and you miss the connection, you should be entitled to be re-booked on a later train, even with a Super-economy fare, under the CIV international conditions of carriage.
Hoewel hij toch ook waarschuwt tegen het ruim interpreteren van CIV:
http://www.seat61.com/Denmark.htm#.VuKvAX3hC1s schreef:London to Copenhagen in a single day? Before anyone else points it out, yes, it's theoretically possible to leave London on the 06:50 Eurostar and arrive in Copenhagen at 22:14 the same day - however, this involves two tight connections, one in Brussels and one in Hamburg, with no way of splitting the ticket so that both connections are protected by the CIV conditions of carriage as explained here.
rdv schreef:In beide gevallen hebben zowel THA als EUR mij toch zonder problemen omgeboekt naar een volgende trein. Misschien omdat ze een coulante houding hebben.
Als je je tickets voor 1 reis op verschillende plaatsen hebt gekocht, dan waren ze coulant. Of wellicht wat Railteam HOTNAT van toepassing.
[/quote]
Wat is Railteam HOTNAT?
Thalys heeft me toegelaten op een latere THA met een No-Flex ticket nadat de Thello met +45 was aangekomen. EUR heeft met toegelaten op een latere trein nadat wijlen EastAnglia met +30 was aangekomen. Geen van beiden dus connecties tussen 2 RailTeam vervoerders.
(@admin, mss moet dit maar in een apart draadje)