TGV rentabiliteit

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
joverwimp
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

TGV rentabiliteit

Bericht door joverwimp »

De SNCF buigt zich over verlieslatende verbindingen. Zoals de lijn Parijs-Luxemburg, met dagelijks 6 TGV treinen; die kan ingekort worden of zelfs verdwijnen. (https://www.lesfrontaliers.lu/mobilite/ ... -de-garage)
K V B
Berichten: 3313
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: TGV rentabiliteit

Bericht door K V B »

De SNCF is zeer inefficient, en daardoor zijn de kosten per trein erg hoog, en moeten ze vol zitten om rendabel te zijn. Tezelfdertijd doet Frankrijk alles wat het kan om concurrentie tegen te gaan. Maar er komt stilaan toch wat concurrentie. Misschien dat een andere operator wel kan wat SNCF niet kan...
nighttrain
Berichten: 2524
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV rentabiliteit

Bericht door nighttrain »

K V B schreef: 15 feb 2024, 10:24 De SNCF is zeer inefficient, en daardoor zijn de kosten per trein erg hoog, en moeten ze vol zitten om rendabel te zijn. Tezelfdertijd doet Frankrijk alles wat het kan om concurrentie tegen te gaan. Maar er komt stilaan toch wat concurrentie. Misschien dat een andere operator wel kan wat SNCF niet kan...
Waarom "zeer inefficient"?
Wat zou U doen of wat moeten ze doen om "ineffcient" te worden volgens U?
Over welke" treinen" hebt U het?
Plaats reactie