Die zijn al meer dan een half jaar onderweg als 2de klasse wagens bij DB Fernverkehr...msts.be schreef: De originele Eurofima's (EC rijtuigen met afdelingen) staan te koop en voor de EW I en EW II zijn de laatste maanden geteld.
Maar waarom die rijtuigen voor nog geen 10 jaar dienst renoveren? Is dat niet wat zot? Ook wel raar, die automatische klapdeuren! Was dat nodig? In Duitsland bvb rijden ze daar gewoon aan 200kmph mee, en ik dacht niet dat ze die daar gewijzigd hebben...msts.be schreef: Dit plan leefde al langer, en sommige rijtuigen hebben al de modernisering ondergaan. Begin dit jaar werd er echter asbest ontdekt in 1 rijtuig en moesten alle werkzaamheden per direct stopgezet worden.
Ondertussen hebben de betrokken instanties het licht weer op groen gezet en kunnen de resterende rijtuigen afgewerkt worden.
Nog wat beeldjes:
http://railsuisse.xooit.com/t2424-Renov ... m?start=15
Ergens vind ik de aanpak van de SBB verkeerd. Men had eerder álle EW IV moeten opnemen in het renovatieprogramma, en ze állemaal moeten opgevoerd hebben naar 200. Zo kunnen de rijtuigen overal, in trek-duw of klassiek getrokken ingezet worden, en konnen deze 37 jaar oude rijtuigen gedumpt worden. En anders, de Franse buren hebben ook ergens nog wel wat Corail-rijtuigen rondzwerven.
Groeten,
Joris De Mol