Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Plaats reactie
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door bobke »

Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Siemens heeft met haar Russische partner Sinare Groep het nieuwe bedrijf Train Technologies opgericht. Dit bedrijf heeft een voorlopige overéénkomst voor 240 treinstellen, bestaande uit meer dan 1200 rijtuigen voor de Russische Spoorwegen (RZD). Het gaat om treinstellen van het type Desiro RUS. De opdracht heeft een totale waarde van ongeveer 2 miljard euro. Afbeelding De overeenkomsten is vandaag ondertekend tijdens door de RZD president-directeur Vladimir Yakunin en de CEO's van Siemens Mobility en Sinare Groep. Definitieve contractdetails moeten duidelijk worden tijdens de volgende ronde onderhandelingen.

De productie van de 240 treinen moet in 2013 beginnen, er wordt begonnen met de productie van 16 treinstellen met 54 rijtuigen, welke voortkomen uit een eerder cotract uit 2009.

De treinen van het Desrio model zijn ontworpen voor het regionale vervoer en kunnen snelheden bereiken tot 160 kilometer per uur. De treinen zijn in Rusland bekend onder de naam "Lastochka," wat 'kleine mus' betekent. De planning is dat in het najaar van 2013 de eerste treinen uit de fabriek komen.

http://www.treinreiziger.nl/kennisnet/m ... gen-143659

"voor 240 treinstellen, bestaande uit meer dan 1200 rijtuigen " Meer dan 1200? dan zijn dat Desiro's van 5 bakken (1200/240=5) of meer, amai
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Accelerat »

Rusland is precies goed aan het moderniseren! :shock: Wel jammer van al die Sovjet treinen... :evil:
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door bobke »

sncf-sncb schreef:Rusland is precies goed aan het moderniseren! :shock: Wel jammer van al die Sovjet treinen... :evil:
Jammer van al die Sovjet treinen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Shrek »

bobke schreef:Jammer van al die Sovjet treinen?
Dat snap ik ook niet goed. Zowel op passagierscomfort, verbruik, snelheid, vermogen, bestuurderscomfort als vormgeving zijn de siemens-treinen beter. Dus waarom zouden ze niet meteen al die oude rommel mogen buitengooien? :roll:
Trammist

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Trammist »

Shrek schreef:Dat snap ik ook niet goed. Zowel op passagierscomfort, verbruik, snelheid, vermogen, bestuurderscomfort als vormgeving zijn de siemens-treinen beter. Dus waarom zouden ze niet meteen al die oude rommel mogen buitengooien? :roll:
Omwille van dezelfde redenen dat sommige mensen op dit forum zich een oorlog tussen de klassiekjes en de M6 inbeelden...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Accelerat »

Trammist schreef:
Shrek schreef:Dat snap ik ook niet goed. Zowel op passagierscomfort, verbruik, snelheid, vermogen, bestuurderscomfort als vormgeving zijn de siemens-treinen beter. Dus waarom zouden ze niet meteen al die oude rommel mogen buitengooien? :roll:
Omwille van dezelfde redenen dat sommige mensen op dit forum zich een oorlog tussen de klassiekjes en de M6 inbeelden...
Bingo! :wink:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door msts.be »

De eerste is klaar. Helaas voor sncf-sncb: dat betekent dat er weer een aantal Sovjet-treinen moeten sneuvelen voor eenheidsworst..
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/3.html
Ofyles2

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Ofyles2 »

sncf-sncb schreef:Rusland is precies goed aan het moderniseren! :shock: Wel jammer van al die Sovjet treinen... :evil:
Ik denk dat de Russische Spoorwegen snel 240 treinstellen gehamsterd hebben om ermee te snoeven tijdens de Olympiade in Kazan (volgend jaar) en de Olympische Winterspelen in Sochi.

Wat anderen zeggen over eenheidsworst: klopt als een bus. Zeker als je kijkt naar de Sapsans (Velaro's, hogesnelheidstreinen gebouwd door SIemens, red.) die vanuit Moskou naar alle windstreken vliegen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Accelerat »

Natuurlijk is dat gedaan met het oog op die Winterspelen, dan heeft de RZD iets om mee te pronken. :wink: Maar Sapsans naar alle windstreken...? Voor zover ik weet is het nog altijd enkel St. Petersburg omdat andere steden niet rendabel waren.
Ofyles2

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Ofyles2 »

sncf-sncb schreef:Natuurlijk is dat gedaan met het oog op die Winterspelen, dan heeft de RZD iets om mee te pronken. :wink: Maar Sapsans naar alle windstreken...? Voor zover ik weet is het nog altijd enkel St. Petersburg omdat andere steden niet rendabel waren.
Sterker nog: ik denk dat Moskou-Sint Petersburg de enige treindienst is waar de RZD goud geld verdient.

Probleem is dat Moskou-Sint Petersbug dermate verstopt en moeilijk te vernieuwen is. Maar goed, ik zie verdere vernieuwingen van RZD tot het WK 2018 tegemoet. Ik ben er zeker van dat de lijnen er moeten liggen...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Accelerat »

Op St. Petersburg-Helsinki verdienen die ook goud geld. :wink:
groentje
Berichten: 7282
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door groentje »

En er zullen ook wel wat voorstadstrajecten rond Moskou zijn die best goed draaien. Het is niet alleen (HST)-goud dat blinkt.
Ofyles2

Re: Siemens gaat 240 treinen maken voor Russische spoorwegen

Bericht door Ofyles2 »

sncf-sncb schreef:Op St. Petersburg-Helsinki verdienen die ook goud geld. :wink:
Ik denk dat de winst daar voornamelijk naar de Finnen gaat...
Plaats reactie