DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven
Geplaatst: 22 feb 2011, 22:17
"Onze" Wadlopers (DH-I en DH-II) zijn al te zien in Polen, (3102, 3206, 3207, 3219, 3225, 3231, en de 3105, 3110, 3222, 3226), maar zullen ook naar Bulgarije getransporteerd worden.
Nu kan het blijkbaar niet per spoor, maar zal het over het water gaan. En het startpunt daarvan ligt in de Antwerpse haven. Daar zullen ze heen moeten, en -over niet zo lange tijd- zal geprobeerd(!) worden om deel 1 (de reis naar Roosendaal) aan te vangen.
Geprobeerd: er is een paar weken geleden om alle treinstellen in 1 trein te zetten, maar door luchtproblemen is dat niet gelukt. De treinstellen staan al een tijdje aan de kant, nadat Connexxion (de 3101 en 3102) hun diensten met linten rijden, Arriva en Veolia hun diensten met GTW'en rijden. Sindsdien stonden ze in Amersfoort en op de Dijksgracht in Amsterdam (tussen Amsterdam Muiderpoort en -Centraal) opgeborgen. Stilstand is achteruitgang, er goede luchtleidingen hebben ze dus ook niet meer.
Het enige wat mij nu bekend is, dat het om 3 of 4 "slepen" gaat (Ze hebben Scharfenbergkoppelingen en uit de praktijk is gebleken dat meer dan 5 SK's in 1 trein, er een grote kans is dat de trein breekt) en dat "straks" het eerst in Roosendaal geparkeerd wordt.
Aan bijzondere "opschrift" stellen zijn nog de 3101 (groene deuren, ex-Connexxion), de 3106 en 3115 (zijn wadfietser's, met fiets-opschriften op de zijwanden). De overige stellen (3102, 3222 en 3226) zijn al in Polen.
Bron:
http://somda.nl/forum/5791/5/DH-stellen+%28vervolg%29/ en dan kijken op de laatste pagina.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_% ... terieel%29 nog in dagelijkse dienst
Houd dat topic op Somda in de gaten voor het verdere transport, maar ik zal het hier ook wel melden als het bekend wordt wanneer het op transport gaat..
Nu kan het blijkbaar niet per spoor, maar zal het over het water gaan. En het startpunt daarvan ligt in de Antwerpse haven. Daar zullen ze heen moeten, en -over niet zo lange tijd- zal geprobeerd(!) worden om deel 1 (de reis naar Roosendaal) aan te vangen.
Geprobeerd: er is een paar weken geleden om alle treinstellen in 1 trein te zetten, maar door luchtproblemen is dat niet gelukt. De treinstellen staan al een tijdje aan de kant, nadat Connexxion (de 3101 en 3102) hun diensten met linten rijden, Arriva en Veolia hun diensten met GTW'en rijden. Sindsdien stonden ze in Amersfoort en op de Dijksgracht in Amsterdam (tussen Amsterdam Muiderpoort en -Centraal) opgeborgen. Stilstand is achteruitgang, er goede luchtleidingen hebben ze dus ook niet meer.
Het enige wat mij nu bekend is, dat het om 3 of 4 "slepen" gaat (Ze hebben Scharfenbergkoppelingen en uit de praktijk is gebleken dat meer dan 5 SK's in 1 trein, er een grote kans is dat de trein breekt) en dat "straks" het eerst in Roosendaal geparkeerd wordt.
Aan bijzondere "opschrift" stellen zijn nog de 3101 (groene deuren, ex-Connexxion), de 3106 en 3115 (zijn wadfietser's, met fiets-opschriften op de zijwanden). De overige stellen (3102, 3222 en 3226) zijn al in Polen.
Bron:
http://somda.nl/forum/5791/5/DH-stellen+%28vervolg%29/ en dan kijken op de laatste pagina.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_% ... terieel%29 nog in dagelijkse dienst
Houd dat topic op Somda in de gaten voor het verdere transport, maar ik zal het hier ook wel melden als het bekend wordt wanneer het op transport gaat..