Pagina 1 van 2

DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 22 feb 2011, 22:17
door MaartendeJ
"Onze" Wadlopers (DH-I en DH-II) zijn al te zien in Polen, (3102, 3206, 3207, 3219, 3225, 3231, en de 3105, 3110, 3222, 3226), maar zullen ook naar Bulgarije getransporteerd worden.

Nu kan het blijkbaar niet per spoor, maar zal het over het water gaan. En het startpunt daarvan ligt in de Antwerpse haven. Daar zullen ze heen moeten, en -over niet zo lange tijd- zal geprobeerd(!) worden om deel 1 (de reis naar Roosendaal) aan te vangen.

Geprobeerd: er is een paar weken geleden om alle treinstellen in 1 trein te zetten, maar door luchtproblemen is dat niet gelukt. De treinstellen staan al een tijdje aan de kant, nadat Connexxion (de 3101 en 3102) hun diensten met linten rijden, Arriva en Veolia hun diensten met GTW'en rijden. Sindsdien stonden ze in Amersfoort en op de Dijksgracht in Amsterdam (tussen Amsterdam Muiderpoort en -Centraal) opgeborgen. Stilstand is achteruitgang, er goede luchtleidingen hebben ze dus ook niet meer.

Het enige wat mij nu bekend is, dat het om 3 of 4 "slepen" gaat (Ze hebben Scharfenbergkoppelingen en uit de praktijk is gebleken dat meer dan 5 SK's in 1 trein, er een grote kans is dat de trein breekt) en dat "straks" het eerst in Roosendaal geparkeerd wordt.

Aan bijzondere "opschrift" stellen zijn nog de 3101 (groene deuren, ex-Connexxion), de 3106 en 3115 (zijn wadfietser's, met fiets-opschriften op de zijwanden). De overige stellen (3102, 3222 en 3226) zijn al in Polen.

Bron:
http://somda.nl/forum/5791/5/DH-stellen+%28vervolg%29/ en dan kijken op de laatste pagina.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_% ... terieel%29 nog in dagelijkse dienst

Houd dat topic op Somda in de gaten voor het verdere transport, maar ik zal het hier ook wel melden als het bekend wordt wanneer het op transport gaat..

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 24 feb 2011, 16:39
door MaartendeJ
Vandaag een sleep naar Roosendaal getransporteerd. (onder andere de 3201)

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 26 feb 2011, 19:41
door Sander14
Vandaag zijn er weer 3 stellen naar Roosendaal gegaan onder leiding van de V156 van Rurtalbahn. Nu is het wachten totdat de treinstellen naar IJsland gaan om aldaar op het schip geladen te worden...

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 02 mar 2011, 20:41
door MaartendeJ
De 10 treinstellen zouden vandaag naar de Antwerpse Haven zijn gebracht... Iemand voorbij zien komen toevallig?

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 02 mar 2011, 22:59
door dentheo
Deze namiddag door Kalmthout..niet kunnen tellen, te laat gezien.

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 03 mar 2011, 08:37
door kars

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 03 mar 2011, 11:00
door Accelerat
Even een domme vraag; wat willen ze in IJsland in hemelsnaam met die dingen? Want ik lees overal: "Iceland does not have a public railway system".

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 03 mar 2011, 11:11
door Poldevrek
sncf-sncb schreef:Even een domme vraag; wat willen ze in IJsland in hemelsnaam met die dingen? Want ik lees overal: "Iceland does not have a public railway system".
"IJsland" is de naam van een spoorbundel in de Antwerpse Haven. Vanaf daar worden ze verscheept (naar Bulgarije).

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 03 mar 2011, 11:21
door kars
Ze gaan naar Argentinië. :wink:

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 14 mar 2011, 17:16
door Accelerat
Poldevrek schreef:
sncf-sncb schreef:Even een domme vraag; wat willen ze in IJsland in hemelsnaam met die dingen? Want ik lees overal: "Iceland does not have a public railway system".
"IJsland" is de naam van een spoorbundel in de Antwerpse Haven. Vanaf daar worden ze verscheept (naar Bulgarije).
Oh zo! :lol: :lol:

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 14 mar 2011, 17:26
door Steven
Er zijn verschillende bundels die de naam van een land gekregen hebben in de Antwerpse haven. Dit was vrij eenvoudig te verklaren volgens de boten die er kwamen aanleggen in de tijd dat de bundel ontstond. Zo heb je onder meer
Groenland
IJsland
Alaska
Noord Amerika
Kongo
West Siberie (niet meer 100% zeker van)
...

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 14 mar 2011, 18:26
door Adler
Ter info, dit is de lijst van rangeerbundels in de Antwerpse haven:

Alaska, Amerika-Zuid, Angola, Belgische basis, Berendrecht, Europaterminal, Far-West, Groenland, Ijsland, Kallo, Kanaaldok, Kongo, Lillo, Noordzeeterminal, Oorderen, Petrol, Rhodesië, Stabroek, West-Siberië, Wilmarsdonk, Zandvliet en Zuid.

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 15 mar 2011, 17:29
door Steve
Een Vossloh van Rurtalbahn sleept een bende Wadlopers door de Antwerpse haven. Wat is het (goederen)spoorlandschap in dit landje toch sterk veranderd de laatste jaren... :)

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 15 mar 2011, 20:14
door ryckaert
Adler schreef:Ter info, dit is de lijst van rangeerbundels in de Antwerpse haven:

Alaska, Amerika-Zuid, Angola, Belgische basis, Berendrecht, Europaterminal, Far-West, Groenland, Ijsland, Kallo, Kanaaldok, Kongo, Lillo, Noordzeeterminal, Oorderen, Petrol, Rhodesië, Stabroek, West-Siberië, Wilmarsdonk, Zandvliet en Zuid.
Is Antwerpen-Noord geen rangeerbundel?

Re: DHI/II uit Amersfoort naar de Antwerpse Haven

Geplaatst: 16 mar 2011, 07:09
door Adler
ryckaert schreef:
Adler schreef:Ter info, dit is de lijst van rangeerbundels in de Antwerpse haven:

Alaska, Amerika-Zuid, Angola, Belgische basis, Berendrecht, Europaterminal, Far-West, Groenland, Ijsland, Kallo, Kanaaldok, Kongo, Lillo, Noordzeeterminal, Oorderen, Petrol, Rhodesië, Stabroek, West-Siberië, Wilmarsdonk, Zandvliet en Zuid.
Is Antwerpen-Noord geen rangeerbundel?
Antwerpen-Noord is een vormingsstation (FNND, grootste van de Benelux en tweede grootste in Europa) met 8 rangeerbundels (zonder exotische namen: A1, A2, B1, B2, B3, C1, C2 en D) en 2 bundels voor locomotieven.