TRAXX in Korea
Re: TRAXX in Korea
Het meeste materieel dat ik ken dat voorzien is met een klauw of andere koppeling heeft geen buffers.
Re: TRAXX in Korea
Traditionele koppelingen met buffers komen haast alleen nog in Europa voor... In het voormalige Sovjetblok, in Amerika, en in grote delen van Azië zijn de automatische koppelingen gemeengoed geworden.
Re: TRAXX in Korea
Nee, is ook een licentiebouw van de "Groupement 50Hz". Een deel van die locs zijn zelfs bij BN in Manage gebouwd als ik het goed heb ? De kast is dan wel gelijkaardig aan die van de BB15000, maar ipv thyristors zoals in die locs heeft men voor klassieke gelijkstroommotoren zoals in de BB17000 geopteerd. De locs zijn daarom eerder verwant met de Portugese zusjes ipv de BB15000 zelf:sammarco1 schreef:Daarna vond Ik deze :
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/index.php?cat=300
http://imageshack.us/a/img189/5796/korail813seul101.jpg
Ook namaak ?
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-11172
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: TRAXX in Korea
Goh, dat julie dat allemaal weten...
Bedankt nog om op Trainpaparazzo wat te gaan rond snuffellen, daar vind je inderdaad wel wat foto's allerlei op.
Toch wel een verassing om gekende locs zoals de BB15000 in licht aangepaste versies tegen te komen op websites van landen aan de andere kant van de wereld.
Bedankt nog om op Trainpaparazzo wat te gaan rond snuffellen, daar vind je inderdaad wel wat foto's allerlei op.
Toch wel een verassing om gekende locs zoals de BB15000 in licht aangepaste versies tegen te komen op websites van landen aan de andere kant van de wereld.
**********************************************************************************************************
Re: TRAXX in Korea
Sterker nog: een Chinese kopie van de Siemens Combino (geflopte trammodel) heeft het tot Plagiarius Award geschopt.Steven schreef:De kast gelijkt enkel op die van een eurosprinter van Siemens. Om op die van een Traxx te gelijken moet je toch nog wat verschillen maken.
Waarom geen traxx lookalike en wel een eurosprinter lookalike?
Bij een Traxx heeft het stuurpostvenstertje altijd een afgeschuinde hoek daar waar de eurosprinters dit niet hebben met dergelijke kast. Dit om nog maar het meest eenvoudige en op slag zichtbare verschil aan te tonen.
Er zijn wel meer Europees gelijkende treinen die rondrijden in Azië en dit omdat bepaalde zaken (gaande van ontwerpen tot volledige kennis) overgekocht is van Siemens of Bombardier of ... en door de lokale fabrieken is uitgevoerd.
Re: TRAXX in Korea
Dat zijn eigenlijk geen buffers. Normaal zullen die bij gekoppelde locs (of rijtuigen) elkaar niet raken. Dit is een anti-klim beveiliging ("anti climber"), en je zit ze ook op moderne treinstellen met automatische koppelingen. Ze zijn wel niet altijd geveerd.sammarco1 schreef: Die buffers zijn raar...
Het doel van deze antiklimmers is om er te vermijden dat bij een treinongeval rijtuigen en locomotieven over elkaar klimmen.