Pagina 5 van 7

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 26 apr 2020, 11:07
door Bibke
Shrek schreef: 20 apr 2020, 10:40
Jan-Mark schreef:DVIS wilde hem maar keuren voor 160 km/h.
Dat lijkt me vreemd, DVIS kiest niet zelf waarvoor ze een loc keuren, dat doet de aanvrager. Ik vermoed dus dat ze hem weldegelijk gekeurd hebben maar om één of andere reden afgekeurd hebben voor 200km/h. Dat is nog al gebeurd.
DVIS legt regelmatig beperkingen op die illegaal zijn. Volgend jaar, wanneer ze gedeeltelijk onder ERA zullen vallen, zal dat eindelijk ophouden.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 26 apr 2020, 11:38
door Shrek
Bibke schreef: 26 apr 2020, 11:07 DVIS legt regelmatig beperkingen op die illegaal zijn. Volgend jaar, wanneer ze gedeeltelijk onder ERA zullen vallen, zal dat eindelijk ophouden.
Dat zou geen vooruitgang zijn hoor. Nu geeft DVIS soms beperkte toelatingen, als ze die beperkte toelatingen niet meer mogen geven betekent het dat de trein helemaal geen toelating krijgt.
Vergeet niet dat DVIS enkel toelatingen weigert op basis van technische mankementen aan rollend materieel, geen enkele reden dus om aan te nemendat het ERA daar lakser in zou zijn.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 04 mei 2020, 15:35
door Bibke
Shrek schreef: 26 apr 2020, 11:38
Bibke schreef: 26 apr 2020, 11:07 DVIS legt regelmatig beperkingen op die illegaal zijn. Volgend jaar, wanneer ze gedeeltelijk onder ERA zullen vallen, zal dat eindelijk ophouden.
Dat zou geen vooruitgang zijn hoor. Nu geeft DVIS soms beperkte toelatingen, als ze die beperkte toelatingen niet meer mogen geven betekent het dat de trein helemaal geen toelating krijgt.
Vergeet niet dat DVIS enkel toelatingen weigert op basis van technische mankementen aan rollend materieel, geen enkele reden dus om aan te nemendat het ERA daar lakser in zou zijn.
Ze leggen (o.a.) beperkingen op die illegaal zijn, zowel tegen Belgische wetten als tegen Europese Regelgeving.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 04 mei 2020, 15:53
door JHS2013
Zoals?

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 04 mei 2020, 19:07
door Steven
Inderdaad welke beperkingen zijn dat dan?

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 04 mei 2020, 19:11
door Shrek
Nu ben ik ook wel benieuwd naar de uitleg van Bibke, want bij mijn weten gebeurt er helemaal niets onwettig.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 04 mei 2020, 21:31
door Bibke
Ik kan daar niet verder op in gaan omdat er nog zaken zijn die aanhangig worden gemaakt.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 04 mei 2020, 23:11
door Shrek
Niks serieus dus, DVIS doet gewoon haar werk correct.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 04 mei 2020, 23:40
door rvdborgt
Shrek schreef: 04 mei 2020, 23:11 Niks serieus dus, DVIS doet gewoon haar werk correct.
Dat kunnen we nog niet beoordelen. Als er inderdaad nog een formele klacht wordt ingediend, dan moeten we de procedure afwachten.

Groetjes,
Rian

PS: DVIS is geen vrouwtje.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 04 mei 2020, 23:41
door rvdborgt
Bibke schreef: 04 mei 2020, 21:31 Ik kan daar niet verder op in gaan omdat er nog zaken zijn die aanhangig worden gemaakt.
Je houdt de spanning erin. Laat je het weten als er iets over te melden valt?

Groetjes,
Rian

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 05 mei 2020, 01:00
door Shrek
rvdborgt schreef:
Shrek schreef: 04 mei 2020, 23:11 Niks serieus dus, DVIS doet gewoon haar werk correct.
Dat kunnen we nog niet beoordelen. Als er inderdaad nog een formele klacht wordt ingediend, dan moeten we de procedure afwachten.

Groetjes,
Rian

PS: DVIS is geen vrouwtje.
Ik betwijfel dat er effectief iemand klacht zou indienen hoor. De meeste partijen die een bepaalde trein afgekeurd zien willen dat vooral niet aan de grote klok hangen omdat de reden van afkeuring doorgaans vrij beschamend is voor hen.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 09 mei 2020, 01:04
door ianryckewaert13
Steve schreef:Daarentegen lijkt het me een pak onwaarschijnlijker dat die Vectron dan een Oostende - Aken (- Keulen) zou doen via de HSL, als er slechts 160 km/h gereden kan/mag worden...
Als de vectron eventueel toelating 200 krijgt kunnen ze Oostende Brussel Luik Welkenraedt Eupen/Aachen (Keulen) maken en splitsing in welkenraedt
Stel met 6x m7 rijtuigen naar Eupen
En vectron (met automatische koppeling)en 6x m7 incl stuurstand naar Aachen of Keulen
Of ze zouden nog gemotoriseerde m7 moeten maken dat de panto van 25 Kv kan omschakelen naar 15 kv zou gemakkelijk zijn voor Duitsland

Of niet splitsen en de Kortrijk welkenraedt naar Eupen sturen ipv Oostende Eupen

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 09 mei 2020, 14:34
door Shrek
ianryckewaert13 schreef: 09 mei 2020, 01:04 Of niet splitsen en de Kortrijk welkenraedt naar Eupen sturen ipv Oostende Eupen
Dat dus.
Moest het er ooit van komen vermoed ik dat ze buiten de spits enkele treinen Oostende-Welkenraedt toch met I11 rijden en die dan verlengen tot Aken (of Keulen). Elk uur de grens over met zo'n trein lijkt mij wat overkill.
M7 BMx in Duitsland kan je vergeten.

Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 09 mei 2020, 15:09
door ianryckewaert13
Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef: 09 mei 2020, 01:04 Of niet splitsen en de Kortrijk welkenraedt naar Eupen sturen ipv Oostende Eupen
Dat dus.
Moest het er ooit van komen vermoed ik dat ze buiten de spits enkele treinen Oostende-Welkenraedt toch met I11 rijden en die dan verlengen tot Aken (of Keulen). Elk uur de grens over met zo'n trein lijkt mij wat overkill.
M7 BMx in Duitsland kan je vergeten.
Alle sinds komt er een andere verbinding naar Aachen Hbf ipv de spa Aachen Hbf

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron

Geplaatst: 09 mei 2020, 15:38
door Shrek
ianryckewaert13 schreef:
Shrek schreef:
ianryckewaert13 schreef: 09 mei 2020, 01:04 Of niet splitsen en de Kortrijk welkenraedt naar Eupen sturen ipv Oostende Eupen
Dat dus.
Moest het er ooit van komen vermoed ik dat ze buiten de spits enkele treinen Oostende-Welkenraedt toch met I11 rijden en die dan verlengen tot Aken (of Keulen). Elk uur de grens over met zo'n trein lijkt mij wat overkill.
M7 BMx in Duitsland kan je vergeten.
Alle sinds komt er een andere verbinding naar Aachen Hbf ipv de spa Aachen Hbf

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ik hoop toch dat beiden kunnen blijven bestaan. Elk uur de L en enkele IC per dag zou al mooi zijn.