Eurostar

railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door railtravelmanager »

dentheo schreef: 05 aug 2019, 16:45 Ik heb gehoord dat de E320 nogal wat TLC (tender loving care) vraagt...
TLC ? niet veel inzetbaar dan ? of de turn around tijd in London moet groter zijn waardoor sommige ritten met E300 zijn ?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Inderdaad minder inzetbaar staat geregeld in nieuwe depot naast Stratford..
Theo
Groeten vanop de Heide
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door HLE18 »

Ze moesten ook weer bij Siemens kopen hé
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Eurostar en Kanaaltunnel TMST

Bericht door railtravelmanager »

hallo,

boekte één mijner klanten 11 september op de 9121 Brussel Zuid 10h56 London St. Pancras 11h57 zou een E300 zijn maar .... een gerenoveerde of oude TMST ?

Kan moeilijk geloven dat Eurostar de oude TMST niet gerenoveerd nog inzet op Brussel-Lille-London ?

In huidig E300 bestand zouden deze nog overblijven, weet niet wie meer concrecte info heeft beter dan het net :D

E 300 trainnumbers 8 sets refurbished

3007/08
3015/16
3205/06
3209/10
3211/12
3219/20
3221/22
3229/30

3 sets TMST ?

3215/16
3217/18
3223/24

groetjes,

Erwin
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Wout912 »

Enkele maanden geleden bij mijn laatste bezoek aan Brussel-Zuid heb ik in ieder geval de 3217/18 nog zien rijden richting Londen als niet-gerenoveerde TMST.
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door desperado »

Sorry for posting in English. This is taken from a posting in the UK 'www.wnxxforum.co.uk' forum by 'eurostardriver'.
Refurbs in service.
3007/8
3015/6
3205/6
3209/10 see note below re 3999
3211/2
3219/20
3221/2
3229/30

Spare power car 3999 is currently running round with either 3209 or 3210 after an arguement with the OHLE in Belgium.

Of the originals, 3217/8 remains in service with €*, intact.
Hybrid 3214/23 remains in service with €*.
Hybrid 3213/24 remains in service with Thalys IZY
3215/6 is stood down at Temple Mills awaiting a decision.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door msts.be »

Nogmaals een bewijs dat Eurostar nooit de E300 met ETCS zal uitrusten, als men pas eind vorig jaar (!) met de uitrusting met TBL1+ is begonnen. Goed voor 5 jaar dus.
http://www.trainsfrancais.com/forum/nou ... ml#p410071

Waarschijnlijk is de TBL1+ kast uit een klassiekje ofzo gerecupereerd of andere stellen/locs die ondertussen al ETCS hebben (Breaks, AM96, HLE13), en dus geen TBL1+ meer nodig hebben (want daar geïntegreerd via STM-TBL).

Tegelijk zou ook de ombouw van de LGV-PSE met ETCS L2 in 2024 moeten afgerond zijn, wat het tegen dan dus ook verboden terrein maakt voor de TMST. Enkel Parijs-Londen/Brussel-Londen en Londen-Disneyland (MLV) bieden nog inzetmogelijkheden. Op de Ski- en Zomer-Eurostars moet tegen dan e320 ingezet worden. Vooral de Franse 1.5kV toelating lijkt nog een zware dobber, nog eigenlijk nooit een e320 onder Franse gelijkstroom-bovenleiding gespot..
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

Wat heeft het één nu met het ander te maken? Eurostar installeert nu TBL1+ op de E300 omdat ze vanaf december 2022 volgens het KB geen TBL1 meer mogen gebruiken.
Vanaf 2025 moeten ze pas ETCS hebben en dat zal ook zo zijn.
De TBL1+ installatie is specifiek voor de E300 en dus zeker geen recuperatie van ander materieel.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

msts.be schreef: 14 jun 2020, 21:51 Vooral de Franse 1.5kV toelating lijkt nog een zware dobber, nog eigenlijk nooit een e320 onder Franse gelijkstroom-bovenleiding gespot..
Ze zijn toch al wel in Marseille geweest.

Hier wat plaatjes:
https://twitter.com/SL5494/status/1047283525802704898
https://twitter.com/Patrick36772676/sta ... 990964225/
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

Ze mogen idd naar Marseille en naar Bourg St Maurice... :wink:.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

Idd, maar ook de E300 zal op de LGV PSE kunnen blijven rijden aangezien zij ook ETCS zullen krijgen.
Als de Nederlanders eindelijk in gang schieten met ETCS zouden ze misschien zelfs naar Amsterdam kunnen.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door JHS2013 »

Tegen 2050...
Maar ProRail is nu op zoek naar snellere, innovatievere manieren om ETCS te installeren ipv er geld tegen aan te smijten en het gewoon neer te leggen
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steve »

Shrek schreef: 21 jun 2020, 21:28 Idd, maar ook de E300 zal op de LGV PSE kunnen blijven rijden aangezien zij ook ETCS zullen krijgen.
Als de Nederlanders eindelijk in gang schieten met ETCS zouden ze misschien zelfs naar Amsterdam kunnen.
Die 5 SNCF-stellen die ook 1,5 kV lusten, bedoel je dan - als die überhaupt nog actief zijn? Of kunnen de andere stellen ook met beperkt vermogen onder 1,5 kV?
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

Volgens mijn info is het niet de bedoeling dat de E300 stellen uitgerust worden met ETCS. Maar het kan zijn dat de maatschappij ondertussen al van gedacht veranderd is...
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door 4303 »

Eurostar heeft beslist om de rest van dit jaar en in 2021 enkel nog de E320 vloot te gebruiken.
Ook zal de Marseille trein dit jaar en volgend jaar niet rijden.
Dit alles om de kosten te drukken ten gevolge van de Corona crisis...
Amsterdam zal opnieuw rijden vanaf 9juli. In het begin slechts 1 trein per dag.
De Disney treinen hernemen op 2 augustus.
Plaats reactie