Eurostar

nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

overweg13 schreef: 03 feb 2023, 09:49 Er zijn anders gerenommeerde merken die dat wel doen en zelfs een logo gebruiken dat nog verder teruggaat dan de jaren 50. Het voorbeeld dat hier terzake doet is dat van Bentley, dat ook nog eens erg lijkt op dat van de NMBS. Maar ook andere automerken houden vast aan hun originele logo. Wie dat niet doet, zoals bijvoorbeeld Citroën komt zelden op de proppen met een beter logo. Ik zou zelfs durven zeggen dat het huidige logo een stuk minder elegant is dan de vorige. Maar ja, er zijn nu eenmaal bedrijven die zichzelf in stand houden door andere bedrijven te doen geloven dat verandering alleenzaligmakend is.
U hebt natuurlijk gelijk.
Maar als gewone sterveling hebben we onze eigen stijl en smaak. Maar we mogen niet vergeten dat we vandaag zonder het te weten door "marketeers" die op vraag van bedrijven peilingen en onderzoeken laten uitvoeren rond de vragen "wat wil de client","wat doet hem iets kopen". Of je dit graag hebt (ik niet) of wel ,het gebeurt. En in een bedrijf naar gelang de commeriele directeur veel invloed heeft bij zijn CEO,zal deze zich aanpassen aan de marktstudies. Zoals"Stella Artois" met of zonder LEUVEN op het etiket.
Even geheugen opfrissen ! Eurostar had problemen in 1994 met een bandenmerk dat een bandenreeks Eurostar op de markt had....https://www.gtr.com.pk/product/euro-star/
Daar we toch bij "Eurostar en Kanaaltunnel" zitten ,herinner ik mij de evolutie van Eurotunnel naar "Le shuttle" en terug naar Eurotunnel en vervolgens Eurotunnel + le Shuttle en op de beurs is het nu GETLINK. En dit alles naargelang wie de "sterke "commercieel direkteur was.
Bij de politiek zitten we in dezelfde tendens zoals bv VOORUIT ipv de SP... (anderen zullen volgen)In Frankrijk "renaissance" "les republicains" "horizon" enz...
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door jan_olieslagers »

De vergelijking met de politiek gaat heel goed op: marketeers en politici zijn tegenwoordig DE kampioenen van de volksverlakkerij.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Een berichtje voor de scepticie en non-believers t.o.v. de veiligheidscontroles die gebeuren bij de toegang van de Eurostar treinen en de Eurotunnel navettes (terminals).
Dit is geen uitzondering,wel het feit dat het soms in de krant komt of het wereldnieuws haalt indien er plaats is. Maar dus geregeld worden obussen,munitie en granaten gevonden in de bagages/koffers van Engelsen na een bezoek aan Flanders fields. Niet moeilijk te vinden als je door de streek tuft,zie je ze liggen in de electriciteits palen.....

https://www.lavoixdunord.fr/1314282/art ... e-dimanche
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 10 apr 2023, 09:27 Een berichtje voor de scepticie en non-believers t.o.v. de veiligheidscontroles die gebeuren bij de toegang van de Eurostar treinen en de Eurotunnel navettes (terminals).
Dit is geen uitzondering,wel het feit dat het soms in de krant komt of het wereldnieuws haalt indien er plaats is. Maar dus geregeld worden obussen,munitie en granaten gevonden in de bagages/koffers van Engelsen na een bezoek aan Flanders fields.
Dat er af en toe iets gevonden wordt, maakt de secutainment nog niet noodzakelijk voor een veilig treinverkeer.
Maar het blijft natuurlijk een theoretische discussie, aangezien het onwaarschijnlijk is dat er iets aan verandert.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 10 apr 2023, 09:43
nighttrain schreef: 10 apr 2023, 09:27 Een berichtje voor de scepticie en non-believers t.o.v. de veiligheidscontroles die gebeuren bij de toegang van de Eurostar treinen en de Eurotunnel navettes (terminals).
Dit is geen uitzondering,wel het feit dat het soms in de krant komt of het wereldnieuws haalt indien er plaats is. Maar dus geregeld worden obussen,munitie en granaten gevonden in de bagages/koffers van Engelsen na een bezoek aan Flanders fields.
Dat er af en toe iets gevonden wordt, maakt de secutainment nog niet noodzakelijk voor een veilig treinverkeer.
Maar het blijft natuurlijk een theoretische discussie, aangezien het onwaarschijnlijk is dat er iets aan verandert.

Groetjes,
Rian
Kleine nuance ,het gaat natuurlijk niet enkel "veilig treinverkeer" maar ook bescherming van bepaalde infrastructuren zoals de kanaaltunnel.

Eventjes weg van treinen: zoals u wel zal gezien hebben zijn alle vrachtwagens , grote campers verplicht uitgerust (+3.5 Ton sinds 01/01/2021) met 3 zelfklevers "gevaa....r" om dode hoek ongevallen te vermijden/voorkomen met de zwakke weggebruiker.
Hoeveel ongevallen/doden heeft deze maatregel al voorkomen?
Niemand die het weet. Is dez maatregel overdreven om die sticker te kleven op de verplichte voertuigen?
Mijn welgemeende excuse voor sit zijsprongetje.
VDL Sitea
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 sep 2021, 20:34

Re: BENELUX

Bericht door VDL Sitea »

Misschien een domme vraag, maar kan men nu, door de fuzie, een "Eurostar E320 stel" op een "THALYS" dienst vinden?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

VDL Sitea schreef: 13 aug 2023, 18:19 Misschien een domme vraag, maar kan men nu, door de fuzie, een "Eurostar E320 stel" op een "THALYS" dienst vinden?
Vanaf september zou er een Valero stel komen op de verbinding Paris - Brussel - Amsterdam. Hierdoor zouden ze 2 Eurostar Red stellen kunnen gebruiken voor andere/bijkomende treinen.
dovaere
Berichten: 297
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Eurostar

Bericht door dovaere »

Steven schreef: 05 jan 2024, 11:06 Vaststelling van de dag.
In de nmbs app zit vanaf 15 april 4x dag een ICNG naar Amsterdam. Deze relatie gaat rijden onder het treinnummer 95xx.

Vertrek
Brussel Amsterdam om 7u22/12u22/15u22/20u22

Vertrek
Amsterdam Brussel 8u38/12u38/17u38/19u38
Ik heb nog een vreemde trein in de wat verdere toekomst gevonden in de NMBS-app, die eveneens niet in de internationale reisplanners te vinden is:
Vanaf 21/7 zie ik daar op veel dagen Eurostar 9362 staan die met een verschroeiend tempo van 1u01 naar Parijs vliegt:
16u43 Brussel-Zuid
17u44 Paris Nord

Ik vermoed dat in de binnenlandse NMBS-app onbedoeld wat treinpaden zichtbaar zijn die niet echt voor reizigers zullen rijden.
Niet dat dat een probleem is, wel leuk voor treinfans om wat te speculeren :-)

Weet iemand waar dit snelle treinpad voor bedoeld zou kunnen zijn?

Mijn gok: het is een poging om extra Eurostars Red voor de Olympische Spelen in de planner te steken, maar de reistijd moet nog aangepast worden en per ongeluk loopt dit door tot in december 2024...
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar

Bericht door dentheo »

Ik verneem zonet via NS dat de Eurostar in Antwerpen stopt wanneer hij rondrijdt met niet-gecontroleerde reizigers uit Nederland..
Dat is netjes...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar

Bericht door Steven »

dentheo schreef: 02 feb 2024, 19:55 Ik verneem zonet via NS dat de Eurostar in Antwerpen stopt wanneer hij rondrijdt met niet-gecontroleerde reizigers uit Nederland..
Dat is netjes...
Ben je zeker dat dat over de Londen-tak gaat? Want uiteindelijk stopt eurostar (ex Thalys) altijd op Antwerpen op weg naar Parijs.
desirootje
Berichten: 642
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Eurostar

Bericht door desirootje »

Steven schreef: 02 feb 2024, 22:30
dentheo schreef: 02 feb 2024, 19:55 Ik verneem zonet via NS dat de Eurostar in Antwerpen stopt wanneer hij rondrijdt met niet-gecontroleerde reizigers uit Nederland..
Dat is netjes...
Ben je zeker dat dat over de Londen-tak gaat? Want uiteindelijk stopt eurostar (ex Thalys) altijd op Antwerpen op weg naar Parijs.
Ik zie het probleem niet in, de ritten naar Amsterdam gaan gebeuren zonder grenscontrole, dus waarom niet dat gat in de dienstregeling opvullen voor Antwerpen, toch voor een jaartje ofzo?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar

Bericht door dentheo »

Steven schreef: 02 feb 2024, 22:30
dentheo schreef: 02 feb 2024, 19:55 Ik verneem zonet via NS dat de Eurostar in Antwerpen stopt wanneer hij rondrijdt met niet-gecontroleerde reizigers uit Nederland..
Dat is netjes...
Ben je zeker dat dat over de Londen-tak gaat? Want uiteindelijk stopt eurostar (ex Thalys) altijd op Antwerpen op weg naar Parijs.

Het ging over een groepsreis naar Liverpool, dus ik denk het wel.... zal eens nahoren...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar

Bericht door Steven »

desirootje schreef: 02 feb 2024, 22:50
Steven schreef: 02 feb 2024, 22:30
dentheo schreef: 02 feb 2024, 19:55 Ik verneem zonet via NS dat de Eurostar in Antwerpen stopt wanneer hij rondrijdt met niet-gecontroleerde reizigers uit Nederland..
Dat is netjes...
Ben je zeker dat dat over de Londen-tak gaat? Want uiteindelijk stopt eurostar (ex Thalys) altijd op Antwerpen op weg naar Parijs.
Ik zie het probleem niet in, de ritten naar Amsterdam gaan gebeuren zonder grenscontrole, dus waarom niet dat gat in de dienstregeling opvullen voor Antwerpen, toch voor een jaartje ofzo?
Hij schreef letterlijk “met niet gecontroleerde reizigers uit Nederland, dus gaat het over trein die nog naar Brussel Gaat, niet omgekeerd. Zo vat ik het toch op.
desirootje
Berichten: 642
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Eurostar

Bericht door desirootje »

Steven schreef: 02 feb 2024, 23:33
desirootje schreef: 02 feb 2024, 22:50 Ik zie het probleem niet in, de ritten naar Amsterdam gaan gebeuren zonder grenscontrole, dus waarom niet dat gat in de dienstregeling opvullen voor Antwerpen, toch voor een jaartje ofzo?
Hij schreef letterlijk “met niet gecontroleerde reizigers uit Nederland, dus gaat het over trein die nog naar Brussel Gaat, niet omgekeerd. Zo vat ik het toch op.
In beide richtingen bedoel ik, reizigers moeten uitstappen in Brussel en daar door grenscontrole gaan sinds dat niet meer gaat in Amsterdam, zoals met de Eurostars vanuit de Alpen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar

Bericht door Steven »

De werken in Amsterdam die zorgen dat de eurostar niet vertrekt/aankomt in Amsterdam centraal zijn nog niet van start. Dat volgt nog, ook alle andere internationale treinen verhuizen dan naar Amsterdam Zuid. Daar is echter geen terminal en vandaar dat men die controle niet meer kan doen.
Plaats reactie