Eurostar

nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

pietje schreef: 06 jul 2021, 19:20 Ik begrijp echt wel dat elke eigenaar van infrastructuur zelf bepaalt hoe hij zijn eigendom het beste beschermt.
Aaarom in de ene tunnel heel strikte maatregelen genomen worden zoals je eerder bij vliegtuigen verwacht terwijl een andere uitbater dat helemaal niet doet, laat mij wel vermoeden dat 1 van beiden een verkeerde afweging maakt.
Ik vrees dat u iets over het hoofd ziet.
De eigenaar van een site (fabriek /railway concession) gaat deze beveiligen in funktie dat dit alles in een economische gunstige omstandigheden kan gebeuren,waardoor de verzekenings premies realistich en economisch verantwoord zijn.
Of dat nu een spoorweg concessie is of een SEVESO fabriek, dit alles moet verzekerd worden vooraleer men kan produceren.
Als bv een SEVESO plant niet goed beveiligd is volgens de parameters dan zullen die een hoge premie aanrekenen of zeggen "neen wij verzekeren niet en U kan niet produceren).
Dus in dit specifieke gaval gaat GETLINK(en ook CIG) voorwaarden opleggen aan de TOC's(via de nationale IM (prorail ,SNCF en railtrack of highspeeed) waardoor de verzekering het geheel kan verzekeren aan een realistische prijs.
De NMBS of Infrabel hebben geen verzekering ,dit is overgenomen door de Belgische staat.
In ons geval zullen ook de LEVEL 2,3 en 4 dokumenten geproduceerd door de ondernemening deel uitmaken van de risico analyse die vervolgens de premie gaat bepalen. Hoe slechter die documenten hoe hoger de premie of geen verzekering.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 06 jul 2021, 16:03 Weet U dat om de 3 à 4 maand twee bussen naar Getlink komen gedurende 2 dagen(op verschillende dagen) met daarin per bus 20,30 personen van de banken(investeerders) en in de andere het consortium van verzekeraars, die alles onder de loep gaan nemen.

De ene gaat kijken of er kan bespaard worden op de kosten(bank/investeerders)of gevaar op exploitatieverlies, en de andere gaat kijken hoe klein het risico kan gehouden worden om zo weinig mogelijk incidenten te hebben en te moeten betalen in geval ervan ( verzekering).
De heren van de verzekering zullen dan alle dispositieven die betrekking hebben op de Infrastructure Manager Getlink onderwerpen aan risico analyses en daaruit de premies bereken volgens hun eigen parameters die betaald moeten worden. Die zijn nu 50.000.000 euro par jaar. Derde grootste kost na personneel (187 M)en onderhoud(120M). Ik heb geen cijfers betreffende de TOC's zoals Eurostar,Europorte
Dit klinkt als een goed verdienmodel voor de verzekeringsmaatschappij.
nighttrain schreef: 06 jul 2021, 16:03 Sommige dispositieven zoals SAFE e.a. worden zelf door hun betaald. Moesten nu eventueel die veiligheidscontroles op de Eurostar wegvallen of verminderen is het mogelijk dat ze zeggen "wij verzekeren niet meer" of de premies met X% verhogen. Zelfde discussie was er na de switch van Alstom naar Siemens uit verzekerings oogpunt(brandbeveiliging).
Betreffende uw twijfels rond het "veiligheidstheater" wil ik als verantwoordelijk persoon die grote verantwoordelijkheden heeft gedragen in mijn actieve carriere kan ik enkel zeggen dat het werkt zonder gosip of sensationele uitspraken over te doen. Net zoals het Britse CYCLAMEN systeem.
Wat zijn SAFE en CYCLAMEN?

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Verdienmodel? ja als alles goed gaat! Zoniet betalen ze alle exploitatieverliezen en weddes van het personneel
SAFE:
Eurotunnel investeerde in 2010 20 miljoen euro in de bouw van 4 “SAFE” stations (“Fire attack station”). Elk SAFE-station, 870 m lang en langer dan de langste Truck Shuttles, is gestructureerd in afzonderlijke spuitsecties van 30 m. Zodra de trein tot stilstand is gekomen, lokaliseert een hittedetectiesysteem de wagon waar de brand zich bevindt en wordt er onmiddellijk waternevel gespoten, alleen in het betreffende gedeelte. In tegenstelling tot schuim of sprinklers hoeft watermist niet precies op de brandhaard te worden gericht. Het creëert een atmosfeer van microdruppels die, in contact met het vuur, warmte absorberen door verdamping en de toevoer van zuurstof vertragen door hun volume te vergroten (waterdruppel → dampballonovergang). Het vuur wordt zo gesmoord en de temperatuur wordt in minder dan 3 minuten verlaagd van ongeveer 900 ° C tot minder dan 250 ° C (of van 1.100 graden tot 50 graden), wat de interventie van de brandweerlieden die bedoeld zijn om mensen aan boord te helpen, vergemakkelijkt in verbeterde veiligheidsomstandigheden en om ervoor te zorgen dat het beton van het tunnelgewelf niet wordt aangetast. De aanzienlijke temperatuurdaling in de buurt van de haard voorkomt namelijk dat het vuur zich verspreidt en verbetert de zichtbaarheid. De voor mensen ongevaarlijke watermist zorgt voor een effectieve vuurleiding en vermindert schade aan de tunnelconstructie. Dit apparaat voor het bestrijden van vuur in de tunnel, ontworpen door Eurotunnel en het bedrijf Fogtec, introduceert innovaties die het indienen van een kort geding rechtvaardigen
CYCLAMEN
Netwerk van vaste detectiesystemen(snuffelpalen) geplaatst in elke terminal die toegang geeft tot het UK en is bediend door de border control diensten. Ze detecteren radioactieve stralingen. Is zeer gevoelig zo worden containers met aardnoten of andere produkten ook gedetecteerd daar die ook radioactieve straling uitstralen (ze kome per slot uit de grond). Elke vrachtwagen,auto of container moeten er verplicht voorbij.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

nighttrain schreef: 06 jul 2021, 16:03 Wat u niet vermeld of in acht neemt zijn de volgende punten :
Bedankt om die kant te belichten en de toelichtingen. Een andere vraag waar ik geen zicht op heb: op wiens balans de kosten komen voor de controles (infrastructuur, capaciteitsverlies, personeel)? Zowel verzekeraars als investeerders zijn er bij gebaat om kosten en risico's te externaliseren.
nighttrain schreef: 06 jul 2021, 16:03 CYCLAMEN
Netwerk van vaste detectiesystemen(snuffelpalen) geplaatst in elke terminal die toegang geeft tot het UK en is bediend door de border control diensten. Ze detecteren radioactieve stralingen. Is zeer gevoelig zo worden containers met aardnoten of andere produkten ook gedetecteerd daar die ook radioactieve straling uitstralen (ze kome per slot uit de grond). Elke vrachtwagen,auto of container moeten er verplicht voorbij.
In 1 richting? Een eis van het Eiland?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

kika schreef: 07 jul 2021, 10:11
nighttrain schreef: 06 jul 2021, 16:03 Wat u niet vermeld of in acht neemt zijn de volgende punten :
Bedankt om die kant te belichten en de toelichtingen. Een andere vraag waar ik geen zicht op heb: op wiens balans de kosten komen voor de controles (infrastructuur, capaciteitsverlies, personeel)? Zowel verzekeraars als investeerders zijn er bij gebaat om kosten en risico's te externaliseren.
nighttrain schreef: 06 jul 2021, 16:03 CYCLAMEN
Netwerk van vaste detectiesystemen(snuffelpalen) geplaatst in elke terminal die toegang geeft tot het UK en is bediend door de border control diensten. Ze detecteren radioactieve stralingen. Is zeer gevoelig zo worden containers met aardnoten of andere produkten ook gedetecteerd daar die ook radioactieve straling uitstralen (ze kome per slot uit de grond). Elke vrachtwagen,auto of container moeten er verplicht voorbij.
In 1 richting? Een eis van het Eiland?
Wat bedoel je met vraag1? capaciteits verlies? De kosten zijn exploitatiekosten die doorverrekend worden aan de TOC en vervolgens via het vervoerbewijs aan de client. EPSF , Infrabel,Networkrail zullen de infrastruktuur/personneel kosten door rekenen aan Eurostar of andere TOC die daarvan gebruiktmaakt. Bij Getlink is alles gedragen door Getlink.
Vraag 2: alles is geinstalleerd/bediend geworden en op kosten van UK Border control , en staan in principe op UK bodem.Per "poortje" is er ook een GOzone van 10 op 3 meter, waar niks mag komen stil te staan. Ze zijn zo slim geweest om op Europees grondgebied een stukje UK grondgebied te claimen in akkoorden (Canterbury ). Die zijn exact meter per meter bepaald. De Fransen deden hetzelfde.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 07 jul 2021, 08:39 SAFE:
[knip - bedankt voor de uitleg]
Dit apparaat voor het bestrijden van vuur in de tunnel, ontworpen door Eurotunnel en het bedrijf Fogtec, introduceert innovaties die het indienen van een kort geding rechtvaardigen
Deze zin begrijp ik niet: wat heeft een kort geding hiermee te maken?

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 07 jul 2021, 15:17
nighttrain schreef: 07 jul 2021, 08:39 SAFE:
[knip - bedankt voor de uitleg]
Dit apparaat voor het bestrijden van vuur in de tunnel, ontworpen door Eurotunnel en het bedrijf Fogtec, introduceert innovaties die het indienen van een kort geding rechtvaardigen
Deze zin begrijp ik niet: wat heeft een kort geding hiermee te maken?

Groetjes,
Rian
foutje van mij, het ging om het neerleggen van een brevet betreffende het systeem
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

nighttrain schreef: 07 jul 2021, 10:29 Wat bedoel je met vraag1? capaciteits verlies? De kosten zijn exploitatiekosten die doorverrekend worden aan de TOC en vervolgens via het vervoerbewijs aan de client. EPSF , Infrabel,Networkrail zullen de infrastruktuur/personneel kosten door rekenen aan Eurostar of andere TOC die daarvan gebruiktmaakt. Bij Getlink is alles gedragen door Getlink.
Ik had capaciteitsverlies in stations in mijn hoofd. Langere stilstand, perron kan niet tussendoor 'zomaar' gebruikt worden. Kosten: bijvoorbeeld de kosten voor het vertimmeren van stations om toegangscontroles mogelijk te maken. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ProRail de kosten voor verbouwing van Amsterdam en Rotterdam direct doorrekent, maar dat komt uit de grote pot?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

kika schreef: 07 jul 2021, 23:20
nighttrain schreef: 07 jul 2021, 10:29 Wat bedoel je met vraag1? capaciteits verlies? De kosten zijn exploitatiekosten die doorverrekend worden aan de TOC en vervolgens via het vervoerbewijs aan de client. EPSF , Infrabel,Networkrail zullen de infrastruktuur/personneel kosten door rekenen aan Eurostar of andere TOC die daarvan gebruiktmaakt. Bij Getlink is alles gedragen door Getlink.
Ik had capaciteitsverlies in stations in mijn hoofd. Langere stilstand, perron kan niet tussendoor 'zomaar' gebruikt worden. Kosten: bijvoorbeeld de kosten voor het vertimmeren van stations om toegangscontroles mogelijk te maken. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ProRail de kosten voor verbouwing van Amsterdam en Rotterdam direct doorrekent, maar dat komt uit de grote pot?
Hoe die dat boekhoudkundig verwerken is voor mij onbekend.
Bij GETLINK is dat onderwerp van" investeringen" en daarvoor zal er ook wel ergens steun inzitten van Europa ,Franse staat , Regio,fondsen idem langs UK zijde. Ook zullen er deals gemaakt zijn met de verzekeringsmaatschappijen. Want die verzekeringsmaatschappijen participeren ook veel in beveiligingsfirmas of gelinkte bedrijfsectoren, maar dit is niet geweten bij het grote publiek ... dus de cirkel is rond.

Mag ik er ook op wijzen, betreffende het septisisme over de veiligheidskonroles , en het in vraag stellen of er al iets is gevonden /tegengehouden.
U moet weten dat de transportbedrijven (lucht/spoor) verplicht zijn om alle incidenten te melden aan BEATT en RAIB.
Dus als de eventuele schade had opgelopen tot bv 100.000 Euro , dan moest dat binnen de 12 uur gemeld worden aan die instanties.
Ook al was er geen schade toegebracht.
BV een bom is gevonden in een koffer van een wagen die de tunnel ging nemen. Ondanks het feit dat hij dus (gelukkig) niet is ontploft moet dit onmiddelijk worden gemeld aan beide instanties door de Duty Manager, want de schade had meer kunnen zijn dan 100.000 Euro.
Is ook al voorgevallen bij Eurostar in Paris Nord.
Hetzelfde voor typische spoor gelinkte incidenten of accidenten. SPAD's , ontsporingen,bovenleidingsbreuken e.a. zelfde principes.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door K V B »

Steven schreef: 29 jun 2021, 14:43 KVB we kennen je argumenten maar de enige die je niet bereikt is het doel publiek. Namelijk de verantwoordelijke mensen in de UK. Tracht hen te overhalen en ik wens je veel succes. De brexit toont echter dat er zich daar meer afzonderen aangezien vanaf nu onze eID niet meer volstaat voor een weekendje Londen. Je hebt uw mening en we kennen ze ondertussen. Ik zou graag hebben dat die discussie weer stopt (dat deed ze al eens in het verleden en ik hoop deze reactie niet meer te moeten geven).
Tja. Het is gewoon dat ik doodsgraag een trein van Zwitserland naar London zou zien. Maar ik kan blijven dromen. En zal dus maar blijven vliegen...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: 06 jul 2021, 17:29 Dat heb Ik proberen uitleggen In mijn post! « De tunnel » Is eigendom van een privé bedrijf met aandeelhouders.Die willen dat hun economisch produkt is beveiligd en verzekerd tegen produktie verlies.
Wat vindt de eigenaar van het productieverlies dat veroorzaakt wordt door het feit dat de tunnel decennia na de opening nog altijd niet de voorspelde verkeerscijfers haalt? Het productieverlies veroorzaakt door het feit dat er nog altijd geen Londen - Frankfurt of een Londen - Geneve trein is? Het productieverlies dat veroorzaakt werd doordat het jaren geduurd heeft voor een een trein naar Amsterdam komt?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: 06 jul 2021, 17:29 Natuurlijk zullen vele experten hier dit als nutteloos of tijdsverlies aanzien....of zelfs niet geloven.
Als ik in vijf minuten manier kan verzinnen waardoor de kanaaltunnel een paar weken dicht gaat dan kunnen terroristen dat ook. Waarom is dat volgens jou nog nooit gebeurd dan?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

K V B schreef: 08 jul 2021, 11:13
nighttrain schreef: 06 jul 2021, 17:29 Dat heb Ik proberen uitleggen In mijn post! « De tunnel » Is eigendom van een privé bedrijf met aandeelhouders.Die willen dat hun economisch produkt is beveiligd en verzekerd tegen produktie verlies.
Wat vindt de eigenaar van het productieverlies dat veroorzaakt wordt door het feit dat de tunnel decennia na de opening nog altijd niet de voorspelde verkeerscijfers haalt? Het productieverlies veroorzaakt door het feit dat er nog altijd geen Londen - Frankfurt of een Londen - Geneve trein is? Het productieverlies dat veroorzaakt werd doordat het jaren geduurd heeft voor een een trein naar Amsterdam komt?
Welk produktieverlies?
Wat zijn voor U verkeerscijfers? het aantal treinen/dag of het aantal voertuigen, HGV/dag of de inkomsten/dag of aantal reizigers aan boord Eurostar?? De produktie van een Eurostar is het aantal klanten aan boord van die trein. Tuurlijk ook het aantal treinen(beperkt). Er is een "droit de passage" per trein en par PAX. Als er nu 39 eurostars/ dag zijn met 10.000 Pax of 20 eurostars met 10.000 Pax is niet de massa verschil. (capa 894/trein).

De Capciteitvan de tunnel is tussen 06h00 en 24h00 bijna aan saturatie (voor COVID) en dit juist door de HST treinen. +/-Eerste rond 07h00 laatste 22h30

Want die HST treinen moeten het best per batterie van 2/3 soms 4 in de tunnel gestuurd worden , om zo weinig mogelijk capaciteits verlies te hebben.
Wie gaat er nu een HST uit FBMZ laten vertrekken met 5 of 10' interval om samen te laten komen voor Frethun samen met de Eurostar of andere uit Parijs(Franse Alpen).
Uit nieuwsgierigheid , teken zelf eens een "time space graph" met en 2 sporige treinlijn van 60km lang en plaats daarin treinen van 160km/h en 130 Km/h en eventueel 1 van 90km/h er tussen (national freight train). En niet te vergeten! een gemiddelde van 10 vertrekken/uur. Het verlies zit voor het moment dat de eerste Eurostar in de tunnel gaat, want die mag je niet domicilieren tot aan de uitgang.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

K V B schreef: 08 jul 2021, 11:17
nighttrain schreef: 06 jul 2021, 17:29 Natuurlijk zullen vele experten hier dit als nutteloos of tijdsverlies aanzien....of zelfs niet geloven.
Als ik in vijf minuten manier kan verzinnen waardoor de kanaaltunnel een paar weken dicht gaat dan kunnen terroristen dat ook. Waarom is dat volgens jou nog nooit gebeurd dan?
Omdat die "manieren" geanticipeerd zijn geworden mischien? Neem contact op met die terroristen, als consulent. Veel succes.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

K V B schreef: 08 jul 2021, 11:03
Steven schreef: 29 jun 2021, 14:43 KVB we kennen je argumenten maar de enige die je niet bereikt is het doel publiek. Namelijk de verantwoordelijke mensen in de UK. Tracht hen te overhalen en ik wens je veel succes. De brexit toont echter dat er zich daar meer afzonderen aangezien vanaf nu onze eID niet meer volstaat voor een weekendje Londen. Je hebt uw mening en we kennen ze ondertussen. Ik zou graag hebben dat die discussie weer stopt (dat deed ze al eens in het verleden en ik hoop deze reactie niet meer te moeten geven).
Tja. Het is gewoon dat ik doodsgraag een trein van Zwitserland naar London zou zien. Maar ik kan blijven dromen. En zal dus maar blijven vliegen...
En die zal er nooit komen vrees ik, omdat er geen 500 "K V B's"/dag zullen gevonden worden per dag om die treinen te vullen.
Dromen is niet verboden.
Plaats reactie