BENELUX

ostbahnhof
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

klopt. heb je volledig vertrek ook gefilm, steeds een leuk geluid bij de traxx.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1827
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Portbou »

Steven schreef:Ik heb deze week liefst 3 keer gaan loodsen over L28 en indien mogelijk heb ik het altijd geregeld om al in Brussels Airport op te stappen, gewoon om die stop in Schaarbeek te voorkomen. Alles om iedereen het makkelijk te maken.
Het zou mooi zijn moesten meer mensen bij de NMBS jouw instelling hebben.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Portbou op 03 sep 2016, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22543
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Niet tegenstaande stopte de trein toch 2 keer in Schaarbeek, omdat de kruisende wissels niet vrij waren en men voorrang gaf aan 2 andere treinen, maar dat is dan al weer iets anders.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5331
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Nochtans zou een stop in Schaarbeek (of desnoods Simonis) wel veel verschil betekenen voor wie in het noorden van de stad moet zijn. De omweg via lijn 28 (met vaak bijbehorende vertraging) betekent dat die mensen makkelijk 30 minuten later ter bestemming zullen zijn en mogelijk ook hun aansluiting missen.
Eimai
Berichten: 797
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX

Bericht door Eimai »

Als die Benelux eens zo moet rondrijden langs lijn 28 kunnen ze volgens mij beter de reizigers richting Brussel laten overstappen in Mechelen, en leeg rijden tussen de luchthaven en Brussel-Zuid.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22543
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Weinig zinvol, de mensen staan dan in Mechelen ook weer 10-15 min te wachten. Want richting Brussel zit er een IC net voor de benelux, meestal staat die nog net aan perron als ik Mechelen binnen rijd.
ostbahnhof
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

ter info: rijdt de 186 111 (of andere geel blauwe Traxxen) nog door Belgie met de Benelux? Als iemand de diensturen heeft dan hoor ik het graag, grts, o
Davy
Berichten: 648
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: BENELUX

Bericht door Davy »

Vandaag hier te vinden: Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22543
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

ze rijden dit weekend niet langs de luchthaven wegens werken in Mechelen is dit niet mogelijk.
rvdborgt
Berichten: 4337
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Weinig zinvol, de mensen staan dan in Mechelen ook weer 10-15 min te wachten. Want richting Brussel zit er een IC net voor de benelux, meestal staat die nog net aan perron als ik Mechelen binnen rijd.
Dat is in het weekend. Op werkdagen ben je eerder in Brussel als je in Antwerpen of Mechelen overstapt op de echte IC.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7293
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Inderdaad, en die raad krijg je dan ook zowel aan boord als in de planner. Zelfs zonder omleiding ben je 5' eerder in Brussel -Zuid.
ostbahnhof
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: BENELUX

Bericht door ostbahnhof »

bij valavond door Antwerpen
Bijlagen
image.jpg
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

TreinTramBus schrijft dat de Benelux het hele komende dienstregelingsjaar via Roosendaal zal blijven rijden omdat Bombardier maar blijft aanprutsen met ETCS. :shock:


Dat er niet vanaf december 2016 via Breda zal worden gereden is mij bekend, maar is nu echt al definitief dat dit wordt uitgesteld naar december 2017? Of is de info van TTB gebaseerd op hoe de trein nu in HAFAS staat (wat nog kan wijzigen)?
trainlovertje
Berichten: 2377
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

AlexNL schreef:TreinTramBus schrijft dat de Benelux het hele komende dienstregelingsjaar via Roosendaal zal blijven rijden omdat Bombardier maar blijft aanprutsen met ETCS. :shock:


Dat er niet vanaf december 2016 via Breda zal worden gereden is mij bekend, maar is nu echt al definitief dat dit wordt uitgesteld naar december 2017? Of is de info van TTB gebaseerd op hoe de trein nu in HAFAS staat (wat nog kan wijzigen)?
Dat was al een aantal maanden geleden bekend gemaakt, door toenmalig federaal minister van mobiliteit Galant.
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Dat ging toch 'slechts' om uitstel met enkele maanden, tot april 2017?
Plaats reactie