kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door HLE 2302 »

bw494674 schreef:Hallo,
HLE 2302 schreef:en dan zijn het meestal net DIE mensen die der een varkenstal van maken die er het eerste bij zijn om te klagen dat het beestenwagons zijn
Soms wordt er hier toch wel wat snel gereageerd.
Waarop is bovenstaande uitspraak in 's hemelsnaam gebaseerd ?

Goedenavond,
op bittere waarheid ! :wink:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Sovjettreinen verruild voor Flirts en Spurt

Bericht door msts.be »

LHOON schreef:dit zijn wel de laatste nieuwe treinen, op tal van lijnen rijdt nog niet-gerenoveerd ouder materieel, of helemaal niets meer: probeer maar eens vanuit Estland naar Letland te gaan per trein...
Er is beterschap onderweg: vele (alle ?) van de Sovjet-stellen gaan eruit in ruil voor FLIRT'en en Spurten/Velios...
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... rains.html

Zou je in dat geval teruggaan Bruno ? Want dan kan je evengoed naar Zwitserland of Nederland trekken om in dezelfde trein te zitten. Tenzij men natuurlijk dezelfde voordelen (gratis wifi, koffie/thee enz) ook in de nieuwe treinen zal voortzetten. Maar daar vrees ik voor..
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door treinbruno »

Ik denk wel dat ze er wifi in zullen zetten, want wifi is in landen zoals estland helemaal ingeburgerd en overal beschikbaar, zelfs in de voorstadstreinen (soort S bahn) en in bijna alle langeafstandsbussen. 50 kilometer verder in Helsinki hebben de trams zelfs wifi :lol:
Zou je in dat geval teruggaan Bruno ? Want dan kan je evengoed naar Zwitserland of Nederland trekken om in dezelfde trein te zitten. Tenzij men natuurlijk dezelfde voordelen (gratis wifi, koffie/thee enz) ook in de nieuwe treinen zal voortzetten. Maar daar vrees ik voor..
Naar Estland zou ik zeker nog willen gaan (maar dan niet om de treinen), en de trein zou ik alleen nog maar nemen als die net uitkomt, want het busvervoer daar vind ik nogal redelijk efficiënt :)

Maar de nieuwe treinen worden pas in 2014 geleverd zo te zien, dus die oude soviettreinen met business class vliegtuigstoelen zullen wel nog een tijdje blijven rijden 8)
of helemaal niets meer: probeer maar eens vanuit Estland naar Letland te gaan per trein...
Normaal zou er wel een mogelijkheid moeten zijn om te reizen via Tartu naar Valga, en daar een trein van de LDZ naar Riga nemen.
Afbeelding
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door jotie »

treinbruno schreef:
of helemaal niets meer: probeer maar eens vanuit Estland naar Letland te gaan per trein...
Normaal zou er wel een mogelijkheid moeten zijn om te reizen via Tartu naar Valga, en daar een trein van de LDZ naar Riga nemen.
Inderdaad, één doorgaande trein Tallin-Riga per dag. Van Letland naar Litouwen is andere koek, hoewel ook dat via Daugavpils zou moeten lukken. Als ik het me goed herinner wel slechts enkele keren per week.
neigezug

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...Mueslitog in Danm

Bericht door neigezug »

In de 1 ste klas van de IC en de IC LYN-treinen in Denemarken staat in het rijtuig koffie en teepotten en een aantal bekers met zelfbediening en komt de treinbegeleider geregeld met mueslirepen langs.Koffie wordt regelmatig ververst.Allemaal inbegrepen in ticket.
1 ste klas is daar een duidelijk verschil met 2 de klas en niet alleen een identiek rijtuig met alleen maar een ander stofke op de zetels (cfr. M6).
Virgin Trains en East Coast in de UK komen ook met de thee - en koffiepot rond in 1 ste klas (inbegrepen in ticket).
nicholas32

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...Mueslitog in Danm

Bericht door nicholas32 »

neigezug schreef:In de 1 ste klas van de IC en de IC LYN-treinen in Denemarken staat in het rijtuig koffie en teepotten en een aantal bekers met zelfbediening en komt de treinbegeleider geregeld met mueslirepen langs.Koffie wordt regelmatig ververst.Allemaal inbegrepen in ticket.
1 ste klas is daar een duidelijk verschil met 2 de klas en niet alleen een identiek rijtuig met alleen maar een ander stofke op de zetels (cfr. M6).
Virgin Trains en East Coast in de UK komen ook met de thee - en koffiepot rond in 1 ste klas (inbegrepen in ticket).
zouden ze beter ook doen bij de nmbs 8)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door Accelerat »

In Polen gebeurt dat in iedere EIC, óók in 2e klasse. :wink:
K V B
Berichten: 3324
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door K V B »

Doe mij maar de Chinese Businessclass...
Afbeelding
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door Kristofke »

Idd, comfortabel tegen 300 per uur ontsporen.
kuba.g

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door kuba.g »

Kristofke schreef:Idd, comfortabel tegen 300 per uur ontsporen.
Ter vergelijking, een Pools EIC's (2e klasse):
Afbeelding
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door LML »

Die Poolse EIC is al ontspoord precies, als je naar het volk kijkt... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...

Bericht door groentje »

Het hoef zo extreem niet, op een Duitse trein van ODEG, bijvoorbeeld van Görlitz naar Zittau, kan je ook een drankje krijgen of iets te knabbelen, voor zeer democratische prijzen.
Plaats reactie