op bittere waarheid !bw494674 schreef:Hallo,Soms wordt er hier toch wel wat snel gereageerd.HLE 2302 schreef:en dan zijn het meestal net DIE mensen die der een varkenstal van maken die er het eerste bij zijn om te klagen dat het beestenwagons zijn
Waarop is bovenstaande uitspraak in 's hemelsnaam gebaseerd ?
Goedenavond,
kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...
Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Sovjettreinen verruild voor Flirts en Spurt
Er is beterschap onderweg: vele (alle ?) van de Sovjet-stellen gaan eruit in ruil voor FLIRT'en en Spurten/Velios...LHOON schreef:dit zijn wel de laatste nieuwe treinen, op tal van lijnen rijdt nog niet-gerenoveerd ouder materieel, of helemaal niets meer: probeer maar eens vanuit Estland naar Letland te gaan per trein...
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... rains.html
Zou je in dat geval teruggaan Bruno ? Want dan kan je evengoed naar Zwitserland of Nederland trekken om in dezelfde trein te zitten. Tenzij men natuurlijk dezelfde voordelen (gratis wifi, koffie/thee enz) ook in de nieuwe treinen zal voortzetten. Maar daar vrees ik voor..
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...
Ik denk wel dat ze er wifi in zullen zetten, want wifi is in landen zoals estland helemaal ingeburgerd en overal beschikbaar, zelfs in de voorstadstreinen (soort S bahn) en in bijna alle langeafstandsbussen. 50 kilometer verder in Helsinki hebben de trams zelfs wifi
Maar de nieuwe treinen worden pas in 2014 geleverd zo te zien, dus die oude soviettreinen met business class vliegtuigstoelen zullen wel nog een tijdje blijven rijden
Naar Estland zou ik zeker nog willen gaan (maar dan niet om de treinen), en de trein zou ik alleen nog maar nemen als die net uitkomt, want het busvervoer daar vind ik nogal redelijk efficiëntZou je in dat geval teruggaan Bruno ? Want dan kan je evengoed naar Zwitserland of Nederland trekken om in dezelfde trein te zitten. Tenzij men natuurlijk dezelfde voordelen (gratis wifi, koffie/thee enz) ook in de nieuwe treinen zal voortzetten. Maar daar vrees ik voor..
Maar de nieuwe treinen worden pas in 2014 geleverd zo te zien, dus die oude soviettreinen met business class vliegtuigstoelen zullen wel nog een tijdje blijven rijden
Normaal zou er wel een mogelijkheid moeten zijn om te reizen via Tartu naar Valga, en daar een trein van de LDZ naar Riga nemen.of helemaal niets meer: probeer maar eens vanuit Estland naar Letland te gaan per trein...
Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...
Inderdaad, één doorgaande trein Tallin-Riga per dag. Van Letland naar Litouwen is andere koek, hoewel ook dat via Daugavpils zou moeten lukken. Als ik het me goed herinner wel slechts enkele keren per week.treinbruno schreef:Normaal zou er wel een mogelijkheid moeten zijn om te reizen via Tartu naar Valga, en daar een trein van de LDZ naar Riga nemen.of helemaal niets meer: probeer maar eens vanuit Estland naar Letland te gaan per trein...
Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...Mueslitog in Danm
In de 1 ste klas van de IC en de IC LYN-treinen in Denemarken staat in het rijtuig koffie en teepotten en een aantal bekers met zelfbediening en komt de treinbegeleider geregeld met mueslirepen langs.Koffie wordt regelmatig ververst.Allemaal inbegrepen in ticket.
1 ste klas is daar een duidelijk verschil met 2 de klas en niet alleen een identiek rijtuig met alleen maar een ander stofke op de zetels (cfr. M6).
Virgin Trains en East Coast in de UK komen ook met de thee - en koffiepot rond in 1 ste klas (inbegrepen in ticket).
1 ste klas is daar een duidelijk verschil met 2 de klas en niet alleen een identiek rijtuig met alleen maar een ander stofke op de zetels (cfr. M6).
Virgin Trains en East Coast in de UK komen ook met de thee - en koffiepot rond in 1 ste klas (inbegrepen in ticket).
Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...Mueslitog in Danm
zouden ze beter ook doen bij de nmbsneigezug schreef:In de 1 ste klas van de IC en de IC LYN-treinen in Denemarken staat in het rijtuig koffie en teepotten en een aantal bekers met zelfbediening en komt de treinbegeleider geregeld met mueslirepen langs.Koffie wordt regelmatig ververst.Allemaal inbegrepen in ticket.
1 ste klas is daar een duidelijk verschil met 2 de klas en niet alleen een identiek rijtuig met alleen maar een ander stofke op de zetels (cfr. M6).
Virgin Trains en East Coast in de UK komen ook met de thee - en koffiepot rond in 1 ste klas (inbegrepen in ticket).
Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...
Ter vergelijking, een Pools EIC's (2e klasse):Kristofke schreef:Idd, comfortabel tegen 300 per uur ontsporen.
Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...
Die Poolse EIC is al ontspoord precies, als je naar het volk kijkt...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: kunnen ze bij de NMBS wat van leren ...
Het hoef zo extreem niet, op een Duitse trein van ODEG, bijvoorbeeld van Görlitz naar Zittau, kan je ook een drankje krijgen of iets te knabbelen, voor zeer democratische prijzen.