Toekomst L12

Boris

Re: Toekomst L12

Bericht door Boris »

Benelux en reizigers.
Toen dit jaar een 'Beneluxtrein' in Duffel in een ongeval betrokken was, heb ik ook veel mensen met hun koffers zien sleuren. De gemeente had trouwens een kleine pendeldienst met bestelwagens in gesteld om koffers op te halen! :!:
Bijlagen
IMAG00301.jpg
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst L12

Bericht door dentheo »

MIVB-reiziger schreef:
kika schreef:In Roosendael komt trouwens tram 51 van de MIVB, Roosendaal is daar net over de grens :wink:
Scherp opgemerkt!

Dat zou je ook hebben met de IC naar Charleroi in Roosendaal, daar stappen dan een deel Rotterdammers in ...
Theo
Groeten vanop de Heide
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Toekomst L12

Bericht door jotie »

pietmol schreef: dus als beide treinen naast elkaar zouden bestaan, dan is de klassieke trein rendabel en de Fyra niet...
Denk ik ook. Vandaar dat ik andermaal argwaan koester t.a.v. MDS wanneer die probeert om de Nederlanders wijs te maken dat een IC Antwerpen-Breda verlieslatend zou zijn. Zou dat geen manoeuvre zijn om de verliezen van Fyra op die manier af te wimpelen?

Heeft de NMBS trouwens voorzien in een constructie zodat het Fyra-schip geruisloos kan zinken zonder dat de factuur naar de Belgische belastingbetaler en de Belgische treingebruiker wordt doorgeschoven? Want anders kan MDS over enkele jaren nog eens met de glimlach honderden treinen schrappen om het gat in de kas van de Fyra dicht te spijkeren.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Toekomst L12

Bericht door Hogersluys »

Welk materiaal wordt eigenlijk gebruik voor de IR Roosendaal-Antwerpen? Ik hoop geen aftandse treinen. Nu de Beneluxtrein afgeschaft is en die stoptrein heel wat meer volk zal trekken (niet in het minst Nederlanders) zou een vuile trein nefast zijn voor het Belgische imago. Voor zover een stoptrein die 10 keer halteert dat al niet is natuurlijk.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5319
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Toekomst L12

Bericht door Steve »

Hogersluys schreef:Welk materiaal wordt eigenlijk gebruik voor de IR Roosendaal-Antwerpen? Ik hoop geen aftandse treinen. Nu de Beneluxtrein afgeschaft is en die stoptrein heel wat meer volk zal trekken (niet in het minst Nederlanders) zou een vuile trein nefast zijn voor het Belgische imago. Voor zover een stoptrein die 10 keer halteert dat al niet is natuurlijk.
Ik zie niet in wat ze behalve MS75 zonder veel gedoe zouden kunnen inzetten. Dus voor het aftandse en vuile imago kun je het sowieso wel schudden... :?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Toekomst L12

Bericht door rvdborgt »

Hogersluys schreef:Welk materiaal wordt eigenlijk gebruik voor de IR Roosendaal-Antwerpen? Ik hoop geen aftandse treinen. Nu de Beneluxtrein afgeschaft is en die stoptrein heel wat meer volk zal trekken (niet in het minst Nederlanders) zou een vuile trein nefast zijn voor het Belgische imago. Voor zover een stoptrein die 10 keer halteert dat al niet is natuurlijk.
Er is vooralsnog geen IR Antwerpen - Roosendaal. Op de stoptrein rijden varkensneuzen.

Groetjes,
Rian
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Toekomst L12

Bericht door deadlock »

MIVB-reiziger schreef:Ik zie niet in wat ze behalve MS75 zonder veel gedoe zouden kunnen inzetten. Dus voor het aftandse en vuile imago kun je het sowieso wel schudden... :?
Ik las in SJ dat HLE27 weer naar Maastricht mag doorrijden dus dan zal Roosendaal ook niet zo'n probleem zijn, paar leuke rijtuigen erachter en gaan!
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst L12

Bericht door dentheo »

De NMBS had "minstens" kunnen zorgen dat de stoptrein nu de eerste weken versterkt was.
Daarna kon men dan oordelen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5319
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Toekomst L12

Bericht door Steve »

deadlock schreef:
MIVB-reiziger schreef:Ik zie niet in wat ze behalve MS75 zonder veel gedoe zouden kunnen inzetten. Dus voor het aftandse en vuile imago kun je het sowieso wel schudden... :?
Ik las in SJ dat HLE27 weer naar Maastricht mag doorrijden dus dan zal Roosendaal ook niet zo'n probleem zijn, paar leuke rijtuigen erachter en gaan!
Een getrokken trein als L-trein? Erg ongebruikelijk. En bovendien zou je bijvoorbeeld met de M4-rijtuigen (het meest voor de hand liggend) geen stuurstandrijtuig hebben dat met de HLE 27 kan "spreken" (sinds ze allemaal MUX hebben), waardoor je ofwel moet omlopen aan beide kanten (veel plezier!!) ofwel nog een tweede loc moet opofferen. Enige andere mogelijkheid zijn I11-rijtuigen (waarvan het stuurstandrijtuig in principe wel met de HLE 27 zou kunnen spreken), maar dat zou al helemaal irrealistisch zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Toekomst L12

Bericht door Steven »

een i11 is niet voorzien om met een 27 te rijden, ondanks de mux is dat stuurrijtuig niet voorzien van de juiste bediening zoals eem M6 om commando's naar de HLE27 te geven. Je bent namelijk niet in staat om de tweede stroomafnemer te bedienen om het belangrijkste al op te noemen.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Toekomst L12

Bericht door deadlock »

Ik was dan ook niet geheel serieus ;)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Toekomst L12

Bericht door Asterix »

Waarom HLE 27 wel en HLE 21 niet toegelaten?
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Toekomst L12

Bericht door K V B »

Zou het eigenlijk geen goede optie zijn om de 3000V door te trekken tot in Roosendaal, eventueel slechts op een spoor?
Bijvoorbeeld trek 3000V door tot spoor 1 in Roosendaal, inclusief Belgische beveiliging, en koppel het daar af van het Nederlandse net. Het tweede spoor tussen Essen en Roosendaal houden we zoals het is. Dan kan in principe elk voor België toegelaten treinstel tot in Roosendaal rijden. Tussen Roosendaal en Essen kunnen reizigerstreinen dan weliswaar niet meer kruisen, maar daar is waarschijnlijk ook geen behoefte aan, als je de dienstregeling zo opstelt dat je in Roosendaal goede aansluitingen hebt.
Het tweede spoor laten we zoals het is (met spanningssluis) en kan dan in beide richtingen voor goederentreinen gebruikt worden.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Toekomst L12

Bericht door AlexNL »

ProRail zal daar geen zin in hebben: 3000 V i.c.m. Nederlandse treinbeveiliging en seinapparatuur kennen ze nog niet.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Toekomst L12

Bericht door K V B »

AlexNL schreef:ProRail zal daar geen zin in hebben: 3000 V i.c.m. Nederlandse treinbeveiliging en seinapparatuur kennen ze nog niet.
Het idee is om de lijn tot in Roosendaal als een Belgische lijn te beschouwen. Desnoods verkopen we de hele lijn (inclusief spoor 1 in Roosendaal) aan Infrabel.
Plaats reactie