Pagina 87 van 102

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 24 nov 2021, 13:41
door rdv
Er was een extra rijtuig toegevoegd (ADbmpsz, eerste klasse rijtuig dat deels pak/fietswagen is).

Zie https://twitter.com/eliasvandeun/status ... 04/photo/1 en https://twitter.com/eliasvandeun/status ... 94/photo/1

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 26 nov 2021, 07:28
door stijn
Boompje...

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 26 nov 2021, 14:55
door trainfreak
Maar wel eentje die heel snel groeit :roll:

Afbeelding

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 29 nov 2021, 22:32
door wbrm
Thalys geeft op Facebook te kennen dat de Marne-la-Vallée ritten terugkomen in 2022. Te boeken vanaf 1/12/2021 om 9u, start in maart.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 01 dec 2021, 17:20
door Adler
Door een ontploffing van een oude vliegtuigbom in de buurt van Munchen Hbf was het treinverkeer vandaag ernstig verstoord van en naar Munchen.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 01 dec 2021, 22:40
door AlexNL
Een ongeplande ontploffing! Tijdens boorwerkzaamheden voor de bouw van de Tweede S-Bahn Stammstrecke ging het mis, 4 mensen zijn gewond geraakt.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 15 jul 2022, 15:46
door Malista
After EU year of rail, Commission takes bus to Luxembourg
Blijkbaar was het animo om met de trein van Brussel naar Luxemburg te reizen beperkt, ondanks een rechtstreekse treinverbinding. Maarja, om 5:52 de trein moeten nemen om op 9:45 op je bestemming te zijn is absurd.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 15 jul 2022, 15:57
door Davy
Het is in mijn ogen een voorbeeld dat als je internationaal treinreizen aantrekkelijker wil maken dit soort "boemel-IC's" niet geschikt zijn omdat ze te langzaam zijn door de vele stops.
Het zou al schelen als je een paar IC's laat rijden per dag in een goed rijpad die enkel op een paar belangrijke stations stoppen: Namen, Libramont en Aarlen, eventueel nog Ottignies.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 15 jul 2022, 16:09
door DDietzen
Er bestaat al eenmaal per dag zo'n IC: het treinpaar P7630/7613 stopt enkel in Arlon, Libramont en Namur (en de P7630 bijkomend in Marbehan). Dat zou een forse tijdwinst op kunnen leveren, ware het niet dat de beide treinen een kwartier(!) in Arlon staan te flierefluiten.

Sowieso vind ik de stops van de reguliere IC in Marbehan en Rochefort-Jemelle niet te verantwoorden gezien de reizigersaantallen. Gooi dan liever de frequentie van de treurige tweeuurlijkse L-treinen Arlon-Libramont en Libramont-Ciney omhoog, zou ik zeggen.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 15 jul 2022, 17:56
door trainlovertje
DDietzen schreef: 15 jul 2022, 16:09 Sowieso vind ik de stops van de reguliere IC in Marbehan en Rochefort-Jemelle niet te verantwoorden gezien de reizigersaantallen. Gooi dan liever de frequentie van de treurige tweeuurlijkse L-treinen Arlon-Libramont en Libramont-Ciney omhoog, zou ik zeggen.
Over Marbehan kan je nog discussiëren, maar over Rochefort-Jemelle toch niet? Dan sla je beter Marloie over, want de enige reden waarom de reizigersaantallen daar 'zo hoog' zijn, is omdat de L-trein uit het Luikse daar zijn terminus heeft en er dus verplicht overstapt dient te worden. Uiteraard zou men die L-trein beter doortrekken naar Marloie, maar dan heb je een extra omloop nodig en dat kost wel wat.
De Luxemburgse L-treinen rijden al enige tijd elk uur overigens, althans op weekdagen. Enkel de L-trein Ciney - Libramont rijdt nog om de twee uur, omdat er geen ruimte op dat baanvak is omwille van de aangaande modernisering van de lijn Namen - Luxemburg. Die frequentieverhoging zit er dus wel aan te komen alleszins.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 15 jul 2022, 19:26
door overweg13
Marloie, Jemelle, Libramont en Marbehan zijn overstapstations trein/bus. Hou dus a.u.b. die stops. Wel volledig akkoord dat er een tweede IC mag komen zonder die stops.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 15 jul 2022, 20:48
door dentheo
Enkele weken geleden was ik in Metz...best indrukwekkend welke frequentie men daar rijdt naar Luxemburg.
Ik dacht van vier maal per uur tussen 3 en 4, was misschien opzenden van treinen voor avondspits in andere richting.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 15 jul 2022, 22:33
door Davy
Die P-trein naar Luxemburg in de namiddag is inderdaad een IC zoals ik die graag zou zien, maar wel in een beter rijpad want nu zit deze trein bijvoorbeeld tot Namen achter de IC naar Luik te sukkelen.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 16 jul 2022, 01:10
door Portbou
DDietzen schreef: 15 jul 2022, 16:09 ware het niet dat de beide treinen een kwartier(!) in Arlon staan te flierefluiten.
Wat is de reden achter deze vreemde dienstregeling ?

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 16 jul 2022, 17:44
door Klassiekje
Vroeger reed er gewoon zo'n 'snelle' IC onder een 46xx-nummer. Wel niet elk uur. Stops in Br-Zuid, Centraal, Noord, Schuman, Br-Luxemburg, Namen, Libramont, Aarlen en Luxemburg.
Door de werken op de L162 doen die nu alleen nog maar het gedeelte Aarlen-Luxemburg.