nieuwstopic?!

ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: nieuwstopic?!

Bericht door ronny »

Geen treinen tussen Workum en Stavoren (NL) wegens dassen https://nos.nl/artikel/2467359-minstens ... ege-dassen
TB_worden
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: nieuwstopic?!

Bericht door TB_worden »

Nachttrein ontspoort in Nederland...

https://www.hln.be/buitenland/meerdere- ... ~a4ce6a92/

Mogelijk door 'bouwmateriaal op het spoor'...

Heftig! :shock:

Een goederentrein blijkbaar op een kraan gebotst die op het spoor terecht is gekomen waar de betrokken VIRM aan kwam gereden.
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Rww »

Een goederentrein is tegen de kraan gereden, de kraan is op het vrije spoor terecht gekomen en heeft daar de virm ontmoet.


Slechts 1 dode is helemaal niet zo slecht, dit had veel erger kunnen aflopen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwstopic?!

Bericht door dentheo »

Op Google zie ik daar een technische overweg, misschien was kraan aan het inrukken na gedane arbeid op de buiten dienst gestelde sporen.
Waarschijnlijk weer communicatie tussen kraan en seinpost die "rammelt", de kraanmachinst gezien de schade aan zijn voertuig, het dodelijke slachtoffer.
Theo
Groeten vanop de Heide
jknockaert
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: nieuwstopic?!

Bericht door jknockaert »

dentheo schreef: 04 apr 2023, 11:52 Op Google zie ik daar een technische overweg, misschien was kraan aan het inrukken na gedane arbeid op de buiten dienst gestelde sporen.
Waarschijnlijk weer communicatie tussen kraan en seinpost die "rammelt", de kraanmachinst gezien de schade aan zijn voertuig, het dodelijke slachtoffer.
Die technische overweg zie je ook op de foto's op nos.nl. Lijkt me een reëel scenario wat je hier beschrijft. In elk geval fors veel schade.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steven »

dentheo schreef: 04 apr 2023, 11:52 Op Google zie ik daar een technische overweg, misschien was kraan aan het inrukken na gedane arbeid op de buiten dienst gestelde sporen.
Waarschijnlijk weer communicatie tussen kraan en seinpost die "rammelt", de kraanmachinst gezien de schade aan zijn voertuig, het dodelijke slachtoffer.
Het gaat inderdaad over de kraanmachinist die overleden is, jammer genoeg.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

De reizigerstrein reed 132 km/u tijdens doorkomst door Voorschoten, het punt waar het gebeurde ligt vlak na het station. Deze trein heeft de krol (kraan op lorries, een kraan die zowel op weg als spoor kan rijden) vol geraakt.

Het mag een wonder heten dat er in de trein geen dodelijke slachtoffers te betreuren vallen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwstopic?!

Bericht door dentheo »

Waarschijnlijk omdat de trein recht is gebleven, rollende rijtuigen en op hun zijkant schuivende rijtuigen dat zijn grove problemen.
Theo
Groeten vanop de Heide
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door jan_olieslagers »

Dit begrijp ik niet zo goed:
Jean-Michel Casa, de Franse ambassadeur in Spanje, heeft maandag verworpen dat het jaar 2030 is vastgelegd in het hogesnelheidsproject tussen beide landen, zowel in de Atlantische corridor als in de Middellandse Zee.

"Er is duidelijk nooit sprake geweest van 2030 in verband met de Atlantische corridor, aan onze kant. Tijdens de top van Barcelona was er sprake van 2030, maar alleen voor de mediterrane corridor, en in geen geval voor de Atlantische corridor. Dit stond in een communiqué van de minister van Vervoer, Raquel Sánchez, maar het was een unilateraal communiqué", aldus de ambassadeur tegenover Europa Press.

De top tussen Spanje en Portugal van afgelopen maart was aanleiding voor een gezamenlijke brief aan Brussel om Frankrijk onder druk te zetten om de Atlantische corridor te bevorderen. Het voornemen verdiende echter een ironische opmerking van de diplomaat.


"Brussel onder druk zetten, toch? Nou, laat ze maar druk uitoefenen. Als ze de Europese Commissie alles kunnen laten financieren, prima. Het is een paradox dat Spanje en Portugal, die er nooit in geslaagd zijn een hogesnelheidstrein tussen Madrid en Lissabon te realiseren, druk uitoefenen op Frankrijk", benadrukte hij.

Volgens een document van de Raad voor de Oriëntatie van de Infrastructuur, een Frans adviesorgaan, is de enige datum voor de voltooiing van het project 2042.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Moet ik nu begrijpen dat eigenlijk iedereen het erover eens is dat de Fransen een HST gaan runnen naar Portugal, maar dat er alleen wat onenigheid is over de timing?

(origineel: https://executivedigest.sapo.pt/franca- ... -e-lisboa/)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: nieuwstopic?!

Bericht door profke »

Of het hier juist staat laat ik in het midden..
maar: here goes:

Een paar weken geleden is er een treinramp gebeurt in the Palestine (United states )..
Een youtuber die ik wel dikwijls volg heeft daar zijn visie over gegeven.

https://www.youtube.com/watch?v=uPno1IVTkFY

De eerste helft geeft eigenljk wel een mooi overzicht van hoe de infra in US werkt (superlange treinen, met radio-gestuurde bebewaking, etc).
ik vond het wel eens interessant, hoewel niet noodzakelijk toepassing in EU
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: nieuwstopic?!

Bericht door joverwimp »

In 2022 heeft CFL 22 miljoen reizigers vervoerd, een stijging van 32% (zonder de 3,4 milj passagiers te tellen die met de bus reden)
Doel: 30 miljoen in 2035
Gratis vervoer werpt zijn vruchten af, tegelijk met de verhoging van de vervoerscapaciteit en de omslag van de auto naar de trein.
CFL is de belangrijkste werkgever van het land met bijna 5.000 werknemers.
(https://www.lesfrontaliers.lu/mobilite/ ... -sur-un-an)
pietje
Berichten: 638
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: nieuwstopic?!

Bericht door pietje »

Gaat het aantal vervoersbewegingen met de auto dan echt significant naar beneden in Luxemburg?
Aan de files is dat namelijk niet echt te merken en op andere plaatsen waar OV gratis werd, ging dat vooral ten koste van fietsers en voetgangers.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door trainlovertje »

Ik denk dat de groei vooral te wijten is aan het einde van de pandemie en niet zozeer door het gratis maken van het OV. De reizigersaantallen liggen nog altijd lager dan die van 2019.
Malista
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Malista »

Ze verwachten een beperkte daling van het aantal auto's op de weg maar wel een forse groei in OV, fietsers en voetgangers. De economischegroei en bevolkingsgroei in Luxemburg is procentueel één van de grootste in Europa. In België denkt men nog steeds dat men door een extra rijstrook de files oplost maar deze theorie volgen ze in Luxemburg gelukkig niet.
pietje
Berichten: 638
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: nieuwstopic?!

Bericht door pietje »

Maar jammer genoed beseffen ze in Luxemburg voorlopig nog niet dat je het OV niet gratis moet maken om een modal shift te bekomen.
Zorgen voor een goed aanbod en een uitgebreid netwerk is veel belangrijker.
En een Euro kan je maar 1 keer uitgeven, dus het behouden van inkomsten van passagiers had ervoor kunnen zorgen dat er meer budget was om een betere dienst aan te bieden.

Vervoer is niet gratis en moet dan ook niet gratis weggegeven worden, maar ooit komen ze zelfs in Luxemburg tot die conclusie.
Plaats reactie