nieuwstopic?!

Dietrich

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Dietrich »

Zijn die Siemens-stellen dan zoveel slechter van kwaliteit dan deze van Bombardier?

Ik kan enkel hopen dat ze objectieve keuzes maken, en als Siemens dan de beste is dan zij het zo. Belgische rollend materieelfabrikanten zijn vroeger te veel in de watten gelegd vind ik. ACEC kreeg vroeger (deels weliswaar) ongeveer al de opdrachten en heeft toch een slechte tijd gekend tot voor het door Alsthom werd overgenomen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Shrek »

zowel siemens als bombardier maken die stellen juist zo comfortabel als de opdrachtgever dat wil. maarja die vakbonden zullen wel allerlei smoesjes verzinnen om hun eigen winkel toch maar te verdedigen :roll:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Joris »

Hallo,
Siemens, dat zijn dan deze gevallen: Afbeelding (komt van railfaneurope).
Maar met een andere neus dan. jamme, want de neus zoals hij op deze foto staat vind ik de mooiste.
(De kandidaat voor Bombardier was de Talent zeker?)
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: nieuwstopic?!

Bericht door FLV-FGSP »

Nee, geen Quitschies, Siemens biedt de Desiro Mainline aan:
Afbeelding Ik kan er moeilijk enthousiast over zijn, geef mij maar de Coradia Lirex:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Shrek »

jamaar mainline treinen gaan ze toch niet bestellen? het gaat hier om stoptreintjes he :wink:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Patrick »

:arrow: Ik zou er willen voor pleiten om nieuwsjes toch als een apart bericht te posten.
Het gevaar is groot dat er op den duur dubbele berichten gaan komen. (Zie bv. staking DB: dat die er niet komt, had ik ook al in mijn apart bericht gezet.)
De oorspronkelijke bedoeling van dit topic wordt ook al niet meer gevolgd: er wordt gewoon tussen de berichten door gediscussieerd en geen nieuwe topic geopend.
Het is ook veel gemakkelijker om onmiddellijk te reageren op een apart topic, denk ik.

En nationale en internationale berichten staan hier door mekaar :roll:
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Patrick schreef::arrow: Ik zou er willen voor pleiten om nieuwsjes toch als een apart bericht te posten.
Het gevaar is groot dat er op den duur dubbele berichten gaan komen. (Zie bv. staking DB: dat die er niet komt, had ik ook al in mijn apart bericht gezet.)
De oorspronkelijke bedoeling van dit topic wordt ook al niet meer gevolgd: er wordt gewoon tussen de berichten door gediscussieerd en geen nieuwe topic geopend.
Het is ook veel gemakkelijker om onmiddellijk te reageren op een apart topic, denk ik.

En nationale en internationale berichten staan hier door mekaar :roll:
Ik heb een apart nieuwstopic geopend voor Belgisch nieuws maar daar werd amper naar gekeken en er is weinig Belgisch nieuws, het is dus nutteloos. Ik post er dan ook geen nieuwe berichten meer. Over het dubbel posten van berichten van het GEN: als het nieuws is post ik het in dit topic, 'het nieuwstopic', voor mensen die geïnteresseerd zijn in spoorwegnieuws. Er mag altijd over gediscussieer worden, al is dit misschien niet direct de bedoeling dit in dit topic te doen, ik heb dan ook alles gekopieerd naar GEN komt later klaar ;-) voor verder discussie.
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Maar men blijft ijverig schrijven over het GEN-materiaal:

> Geld & Zaken
Landuyt vraagt Leterme toewijzing GEN te onderzoeken
Sp.a-kamerlid Renaat Landuyt heeft vragen bij het uitlekken van het bericht dat de NMBS exclusieve gesprekken start met Siemens voor de levering van treinstellen voor het Gewestelijk Expressnet (GEN). Hij wil minister van Mobiliteit Yves Leterme (CD&V) interpelleren over de vraag of de procedure wel op een geldige manier verloopt en of de gelijke behandeling van de bieders wel is gerespecteerd.

Exclusieve gesprekken Siemens
Donderdagavond trokken de vakbonden bij trein- en tramconstructeur Bombardier Transportation in Brugge aan de alarmbel. De NMBS zou beslist hebben om exclusieve gesprekken te starten met Siemens. Er zouden in de laatste rond nog vier constructeurs in de running geweest zijn. Naast Siemens ging het om het Franse Alstom, het Spaanse CAF en het Canadese Bombardier, dat een productievestiging heeft in Brugge.

800 jobs
Daar vreest men nu voor de job van meer dan 800 arbeiders. Volgens Bombardier-woordvoerder Guy Hendrix moeten daarbij nog eens de 500 werknemers bij de toeleveranciers gerekend worden. Bij de NMBS wilde men maandagavond niet reageren op het bericht.

Controle procedure
Gewezen minister van Mobiliteit Renaat Landuyt, zelf Bruggeling, maakt zich zorgen over de manier waarop de procedure verloopt. Hij wil dat zijn opvolger Leterme controleert of de gelijke behandeling van de verschillende kandidaten wel is gewaarborgd. (belga/ka)
11/03/08 11u10

> Geld & Zaken
Personeel Bombardier legt druk bij politici in dossier GEN Brussel
Zo'n 300 personeelsleden van treinconstructeur Bombardier Transportation in Brugge zijn vandaag ontvangen op het stadhuis. Ze hebben er bij de lokale politici op aangedrongen om alle mogelijkheden uit te putten om druk te zetten op de NMBS. Die zal binnenkort de bestellingen plaatsen voor het Gewestelijk Expresnet (GEN) Brussel. De vakbonden bij Bombardier vrezen dat als hun bedrijf uit de boot valt, er een sluiting zal volgen.

De Brugse politici zullen hun federale collega's contacteren om het voor Brugge op te nemen. CD&V-senator Pol Vandendriessche was bij de besprekingen op het stadhuis aanwezig. Hij wil vandaag nog een signaal van alle Brugse parlementairen over de partijgrenzen heen.

Vrijdag trekt het personeel van Bombardier naar de NMBS-zetel in Brussel. Ze willen er uitleg over het dossier. De vakbonden vinden dat in de toewijzing van het contract rekening moet worden gehouden met de tewerkstelling in eigen land. Ze willen ook vernemen of de aanbesteding volledig volgens het boekje is verlopen. (belga/ka)
11/03/08 12u11

> Home
Vervotte deelt bezorgdheid over jobs bij Bombardier
Minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) heeft kennis genomen van de beslissing van de raad van bestuur van de NMBS om met Siemens exclusieve onderhandelingen te beginnen over de levering van de treinstellen voor het Gewestelijk Expressnet (GEN).

De procedure verloopt in deelfasen. In eerste instantie is de beste offerte ("best and final offer") geselecteerd. Nu wordt verder onderhandeld met de indiener van die beste offerte ("preferred bidder"). Als die onderhandelingen succesvol verlopen, volgt er een finale toewijzing.

Minister Vervotte deelt de bekommernis om het behoud van de tewerkstelling in België. "Gezien de omvang van dit contract is het uiteraard van groot belang om de aanbestedingsprocedures correct te volgen. De bestelling van het GEN-materieel vertegenwoordigt immers een investering van ruim 1,4 miljard euro en is zo het belangrijkste investeringsdossier voor de NMBS voor de komende jaren", zegt ze. (belga/ka)
11/03/08 13u04

> Geld & Zaken
NMBS bevestigt dat het enkel met Siemens praat
De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS bevestigt dat haar raad van bestuur vorige week beslist heeft om exclusieve onderhandelingen te voeren met Siemens over de levering van de treinstellen voor het Gewestelijk Express Net rond Brussel (GEN).

"Preferred bidder"
In een eerste fase werden de verschillende offertes geanalyseerd, legt de NMBS uit in een persbericht. Nu worden met de "preferred bidder" - Siemens - de onderhandelingen op exclusieve basis voortgezet. "Doelstelling is om nu tot een finale beslissing te komen om dan uiteindelijk de bestelling te plaatsen", aldus de NMBS.

De spoorwegmaatschappij geeft verder geen commentaar. "Om het verdere verloop van deze wettelijk voorgeschreven procedure niet te bemoeilijken".

Iinvestering van ruim 1,4 miljard
De bestelling van het GEN-materieel vertegenwoordigt een investering van ruim 1,4 miljard euro, zo zei minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) eerder op de dag. Bij Bombardier in Brugge, dat ook meedong naar de bestelling, vreest men voor het voortbestaan van de fabriek van achthonderd arbeiders. (belga/eb)
11/03/08 20u51
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

> Geld & Zaken
Personeel Bombardier hervat werk
DM update Het personeel van de Brugse treinenbouwer Bombardier heeft het werk na een stakingsactie hervat. Eén dag nadat de NMBS toegaf dat het miljoenencontract voor het Brusselse GEN-net naar het Duitse Siemens gaat, legde het personeel het werk neer. Na afloop van de personeelsvergadering kwam er een einde aan de actie.

Onrust
De personeelsvergadering vond plaats onder druk van de werknemers. Zij willen duidelijkheid van de directie over het dossier voor het Gewestelijk Expressnet Brussel (GEN), waarin spoorwegmaatschappij NMBS exclusieve onderhandelingen is gestart met Siemens. De directie zei respect te hebben voor de vragen en de onrust bij het personeel en vraagt kalmte.

Vakbonden
De vakbonden bepalen hun visie later op de dag. Eerst hebben ze een onderhoud met een vertegenwoordiger van de internationale directie die speciaal uit Canada is overgekomen.

Begrip Siemens
Het Duitse bedrijf Siemens is zich bewust van de economische waarde van de bestelling voor GEN-materieel waarover het exclusieve onderhandelingen voert met de NMBS. Het heeft begrip voor de bekommernis van de overheden om de Belgische werkgelegenheid. (belga/kh/gb)
12/03/08 08u24

> Geld & Zaken
Drie pistes om Bombardier in Brugge te redden
De internationale directie van Bombardier Transportation ziet drie pistes om haar vestiging in Brugge open te houden. Het gemeenschappelijke vakbondsfront ziet voorlopig af van de actie vrijdag aan de NMBS-zetel. Er wordt voorrang gegeven aan het overleg.

Personeelsvergadering
In Brugge vond een personeelsvergadering plaats in het bijzijn van een vertegenwoordiger van de internationale directie van het Canadese bedrijf. Die stelde dat de vestiging in Brugge niet dicht moet als er een uitweg wordt gevonden. Dat kan door het binnenhalen van enkele contracten in onderaanneming voor het Gewestelijk Expresnet Brussel bij Siemens, door het binnenhalen van extra bestellingen voor andere NMBS-rijtuigen, of door het verschuiven van werk tussen verschillende vestigingen.

"Overleg kansen geven"
"Het personeel heeft na de jongste personeelsvergadering een beter gevoel", reageert ACV-vakbondsman Steven Bogaert. "De internationale directie wil nu binnen de maand meer duidelijkheid over de drie voorgestelde pistes. In ruil gelasten we onze vakbondsactie van vrijdag in Brussel af. We willen het overleg extra kansen geven. Het personeel gaat morgen na een bewogen dag terug aan het werk."

De vakbonden gaan de volgende dagen de beleidsverantwoordelijken blijven benaderen. (belga/gb)
DM TV: Onrust bij Bombardier in Brugge blijft kijk!
DM TV: Staking bij Bombardier: woede tegen NMBS kijk!
12/03/08 17u14
bron: De Morgen.
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Duitsers bekijken varianten IJzeren Rijn

Duitsland heeft ingestemd met de zogenaamde N280/A52-variant in het onderzoek naar de heractivering van de IJzeren Rijn. Dat meldt Nederlands Transportminister Camiel Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer.

Ook het historische tracé wordt in deze maatschappelijke kosten-batenanalyse meegenomen. Daardoor moet in de zomer voldoende informatie beschikbaar zijn voor de drie betrokken landen, zodat er een besluit genomen kan worden over de precieze tracering rond Roermond en in Duitsland.
Publicatiedatum: 13 maart 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20726-Duit ... _Rijn.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Verlies Fret SNCF licht gedaald

De SNCF heeft haar nettowinst vorig jaar bijna verdrievoudigd in vergelijking met 2006. Dat blijkt uit een document dat het Franse persagentschap AFP kon inkijken. De operator boekte in 2007 een winst van meer dan 1 mrd EUR en een omzet van 23,2 mrd EUR (+8%). De vrachtdivisie heeft haar verlies licht gereduceerd.

Het verlies van het noodlijdende Fret SNCF is van 290 mln EUR in 2006 gedaald tot 234 mln EUR in 2007, terwijl de trafiek met 40,6 mrd tkm ongeveer stabiel gebleven is.

De recente stakingen tegen de hervorming van het speciale pensioenstelsel zouden de vrachtdivisie 75 mln EUR gekost hebben. Eén van de topprioriteiten die president Sarkozy vastgelegd heeft voor kersvers SNCF-voorzitter Guillaume Pepy is de herlancering van Fret SNCF.

Publicatiedatum: 18 maart 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20761-Verl ... daald.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

> Nieuws
24-urenstaking bij MIVB na incident met molotovcocktail
DM update Een groot deel van het personeel van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB houdt vanochtend een stakingsactie. Hierdoor rijdt er op het hele MIVB-net geen enkele bus. De actie komt er nadat een groepje jongeren gisterenavond in Anderlecht een bus hadden bekogeld met een molotovcocktail. Er is ook hinder op negen tramlijnen, zegt MIVB-woordvoerster An Van Hamme. "De negen tramlijnen die hinder ondervinden, liggen verspreid over het net, maar vertrekken allen vanuit de stelplaats Elsene/Woluwe." Het metroverkeer verloopt volgens de woordvoerster normaal.

De vakbonden van de MIVB waren van plan om alle chauffeurs op te roepen om 11 uur te verzamelen aan het Justitiepaleis in Brussel, maar die actie zal wellicht later van start gaan. Kort voor 11 uur is in de stelplaats Jacques Brel in Anderlecht een crisisvergadering gestart. Volgens Bouazza staat het wel al vast dat de staking 24 uur zal duren.

Chauffeur in shock
De actie wordt gevoerd in de drie grote busdepots Jacques Brel, Haren en Delta. Door de actie rijdt er sinds vanochtend 6.30 uur geen enkele bus op het MIVB-net. De actie komt er nadat een buschauffeur gisterenavond om 21.30 uur het slachtoffer is geworden van agressie. In de Liverpoolstraat in Anderlecht smeet een groepje jongeren met een molotovcocktail naar een bus. Niemand raakte daarbij gewond, maar een ruit van de bus werd wel verbrijzeld, de chauffeur verkeert in shock.

Aanvankelijk werd enkel het werk neergelegd in het busdepot Jacques Brel in Sint-Jans-Molenbeek, maar vanochtend legde ook het personeel van de stelplaatsen Delta in Oudergem en Haren het werk neer. Daar staan volgens de woordvoerder van de MIVB sinds vanochtend stakingspiketten en rijdt er geen enkele bus buiten. Later op de dag is er een crisisvergadering gepland waar ook de lokale politie van de zone Brussel-Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis-Vorst) zou aan deelnemen. De MIVB raadt reizigers aan om de tram en de metro te nemen. (belga/tdb/sps)
19/03/08 07u01
bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... tail.dhtml

> Nieuws
Ook Brusselse metro's rijden trager
Door de staking van een groot deel van het personeel van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB vanochtend loopt ook het metroverkeer in Brussel vertraging op. Dat is vernomen van MIVB-woordvoerster An Van Hamme. Vermoedelijk uit solidariteit met de buschauffeurs rijden de metro's maar aan 25 km/u.

"Alle metro's rijden, maar wel trager dan anders. Hierdoor zijn er op verschillende plaatsen vertragingen", aldus Van Hamme. Ondertussen ondervinden ook negen tramlijnen nog altijd hinder doordat er sinds vanmorgen geen trams meer vertrekken uit de stelplaats Elsene/Woluwe. De MIVB hoopt dat de middagploeg daar wel aan het werk zal gaan. De MIVB-bussen rijden nog altijd niet. De Anderlechtse burgemeester, Gaëtan Van Goidsenhoven, en de korpschef van de politiezone Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis/Vorst), Daniël Noens, hebben rond 12.30 uur de spoedvergadering in stelplaats Jacques Brel al verlaten. De vakbonden zijn nog altijd aan het vergaderen met leden van de algemene directie van de MIVB. (belga/sps)
19/03/08 13u04
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... ager.dhtml

> Nieuws
Jongere die molotovcocktail gooide niet te vinden
De persoon die gisteravond in Anderlecht een molotovcocktail gooide naar een bus is nog niet geïdentificeerd. Dat meldt de politie van de zone Brussel-Zuid. Volgens de lokale politie speelden de feiten zich dinsdag iets na 20.00 uur af aan de Bergensesteenweg.

Door de deur
Een jongere stak er ter hoogte van de Habermanstraat de weg met opzet traag over aan een oversteekplaats, waardoor de bus voor hem moest remmen. Een andere jongere gooide vervolgens een molotovcocktail naar de bus. Het projectiel vloog door de deur van de bus en brak open op de vloer, zonder evenwel brand te veroorzaken. De bus zou geen schade opgelopen hebben.

Wraakactie
De chauffeur panikeerde na het incident en zette zijn weg voort. Hij zou de dader niet gezien hebben. De politie kwam ter plaatse maar vond geen spoor van de verdachten. Volgens de politie hebben de twee zich mogelijk willen wreken na recente controles op de lijn, waarbij jongeren uit de wijk geverbaliseerd werden.

Crisisvergadering
Vanochtend werd een crisisvergadering gehouden tussen de veiligheidsdienst van de MIVB en de lokale politiedienst en tussen de lokale politie en een delegatie van de chauffeurs. De politie liet weten haar aanwezigheid te zullen versterken in de wijk. Ze onderstreept dat er in samenwerking met de MIVB vele controles gehouden worden. Zo werd er maandag nog een controle van de vervoerbewijzen gehouden. Een andere was voorzien voor woensdagnamiddag. (belga/odbs)
DM TV: Geplaagde buschauffeurs hebben er genoeg van
Lees ook: Vakbonden MIVB willen beruchte lijn 46 laten omleiden
Lees ook: 24-urenstaking bij MIVB na incident met molotovcocktail
19/03/08 13u31
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... nden.dhtml
Bartjedj

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Bartjedj »

Dat laatste hoort bij Smalspoor :wink:

BDJ
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Ik kan u verzekeren, vandaag een metro nemen was niet gemakkelijk, alles duurde zeer lang:
Heenreis na 20 :!: minuten een metro die aan een slakkengangetje vertrekt, enkele haltes verder wordt afgeschaft, 10 minuten het perron blokeert, vervolgens een volgend stel nog steeds super traag. Bijna 1 uur om van bockstael naar de Sint-Katelijne te geraken!
Terugreis: 30 minuten, gelukkig dit keer wel in hetzelfde stel maar ondertussen roepen ze toch al om dat er MAX 25 km/h wordt gereden door staking, ook de deuren gingen supertraag toe, precies een vertraagde film. Gelukkig was het tijdens een schooluitstap :twisted:

+ mail van mivb:
MIVBinfo - Woensdag 19 maart 2008

Beste klanten

Naar aanleiding van verschillende gevallen van agressie tegen onze bestuurders de afgelopen weken (zoals gisteren nog), hebben de busbestuurders in de stelplaats Jacques Brel in Anderlecht vanochtend het werk neergelegd.
Deze spontane actie heeft zich in de loop van de dag uitgebreid naar de andere tram- en busstelplaatsen en kan nog de hele dag duren.
Er rijdt op dit moment praktisch geen enkele bus of tram op onze lijnen. De 3 metrolijnen daarentegen worden normaal bediend, ook al verloopt het verkeer vertraagd. (erg vertraagd!!!)
Wij houden u op de hoogte van de verdere ontwikkelingen via onze website http://www.mivb.be.
In dit stadium hebben we alle redenen om aan te nemen dat morgen alle bus-, tram- en metrolijnen normaal bediend worden.
Dank u voor uw begrip.
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Staking bij Euro Cargo Rail
In Frankrijk heeft in het vrachtdepot van Bourg-en-Bresse bijna de helft van de spoorarbeiders van Euro Cargo Rail maandag het werk neergelegd. Ze eisen de terugbetaling van overuren en betere werkvoorwaarden.
De directie van Euro Cargo Rail, de derde grootste spoorvrachtoperator in Frankrijk, heeft intussen verzekerd dat de betaling van de overuren "zeer snel geregeld zou worden".
Publicatiedatum: 19 maart 2008
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id20773-Stak ... _Rail.html

> Nieuws
Rekenhof onderzoekt of NMBS engagementen nakomt
De Kamer heeft unaniem een voorstel van resolutie goedgekeurd die het Rekenhof vraagt na te gaan of de NMBS de beheerscontracten naleeft die het met de overheid heeft afgesloten. Het onderzoek, dat slaat op de periode 2005 tot eind 2007, moet binnen de vier maanden rond zijn.
Kwaliteit dienstverlening
Aangezien de beheerscontracten met de NMBS, NMBS Holding en Infrabel eind vorig jaar afliepen, vindt de Kamer het nuttig eens na te gaan in hoeverre de spoorwegmaatschappijen hun engagementen zijn nagekomen, vooral wat de kwaliteit van de dienstverlening aan de klanten betreft.
Bedoeling is dat het Rekenhof ook uitspit of de federale financiering van de openbare dienstverlening uitsluitend en alleen voor dienstverlening is aangewend.
356 euro per Belg
Tijdens het plenair debat wees Guido De Padt erop dat de NMBS in 2007 ongeveer 3,5 miljard euro uitgaf. Dat is een jaarlijkse bijdrage van 356 euro per Belg. Dat is veel geld en daarom is het maar normaal dat nagegaan wordt of de spoorwegen zich ook van hun taak kwijten, benadrukte de liberaal. (belga/bdr)
19/03/08 19u34
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... komt.dhtml

> Nieuws
Binnenkort station aan luchthaven Charleroi?
De krant Le Soir heeft vandaag de resultaten van een studie gepubliceerd, waarin gepleit wordt voor een treinstation ten noorden van de luchthaven Gosselies (Charleroi). De studie werd door de NMBS toevertrouwd aan de bureaus Transitec en CSD.
In de studie wordt het aanbod van vervoer rond de luchthaven van Gosselies geëvalueerd, net als de noden van vandaag en in de toekomst. Rond de mogelijke scenario's stelt de studie een ondergronds treinstation en een station ten noorden van de luchthaven, aan de E42, voor. Beide stations zouden verbonden worden met het station van Charleroi en de lijn 124 (Charleroi-Brussel). Het project van het station ten noorden van de luchthaven geniet de voorkeur.
Waals minister André Antoine herhaalde in de krant dat de Waalse regering zo snel mogelijk een spoorverbinding bij de luchthaven wil hebben. "Het Waals gewest houdt aan dit project, want het is een belangrijk dossier voor de reconversie van Charleroi". (belga/sps)
19/03/08 10u46
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... eroi.dhtml

veel nieuws vandaag...
Plaats reactie