nieuwstopic?!

rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rdv »

Er was een extra rijtuig toegevoegd (ADbmpsz, eerste klasse rijtuig dat deels pak/fietswagen is).

Zie https://twitter.com/eliasvandeun/status ... 04/photo/1 en https://twitter.com/eliasvandeun/status ... 94/photo/1
stijn
Berichten: 303
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: nieuwstopic?!

Bericht door stijn »

Boompje...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: nieuwstopic?!

Bericht door trainfreak »

Maar wel eentje die heel snel groeit :roll:

Afbeelding
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: nieuwstopic?!

Bericht door wbrm »

Thalys geeft op Facebook te kennen dat de Marne-la-Vallée ritten terugkomen in 2022. Te boeken vanaf 1/12/2021 om 9u, start in maart.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Adler »

Door een ontploffing van een oude vliegtuigbom in de buurt van Munchen Hbf was het treinverkeer vandaag ernstig verstoord van en naar Munchen.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Een ongeplande ontploffing! Tijdens boorwerkzaamheden voor de bouw van de Tweede S-Bahn Stammstrecke ging het mis, 4 mensen zijn gewond geraakt.
Malista
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Malista »

After EU year of rail, Commission takes bus to Luxembourg
Blijkbaar was het animo om met de trein van Brussel naar Luxemburg te reizen beperkt, ondanks een rechtstreekse treinverbinding. Maarja, om 5:52 de trein moeten nemen om op 9:45 op je bestemming te zijn is absurd.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Davy »

Het is in mijn ogen een voorbeeld dat als je internationaal treinreizen aantrekkelijker wil maken dit soort "boemel-IC's" niet geschikt zijn omdat ze te langzaam zijn door de vele stops.
Het zou al schelen als je een paar IC's laat rijden per dag in een goed rijpad die enkel op een paar belangrijke stations stoppen: Namen, Libramont en Aarlen, eventueel nog Ottignies.
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 256
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door DDietzen »

Er bestaat al eenmaal per dag zo'n IC: het treinpaar P7630/7613 stopt enkel in Arlon, Libramont en Namur (en de P7630 bijkomend in Marbehan). Dat zou een forse tijdwinst op kunnen leveren, ware het niet dat de beide treinen een kwartier(!) in Arlon staan te flierefluiten.

Sowieso vind ik de stops van de reguliere IC in Marbehan en Rochefort-Jemelle niet te verantwoorden gezien de reizigersaantallen. Gooi dan liever de frequentie van de treurige tweeuurlijkse L-treinen Arlon-Libramont en Libramont-Ciney omhoog, zou ik zeggen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door trainlovertje »

DDietzen schreef: 15 jul 2022, 16:09 Sowieso vind ik de stops van de reguliere IC in Marbehan en Rochefort-Jemelle niet te verantwoorden gezien de reizigersaantallen. Gooi dan liever de frequentie van de treurige tweeuurlijkse L-treinen Arlon-Libramont en Libramont-Ciney omhoog, zou ik zeggen.
Over Marbehan kan je nog discussiëren, maar over Rochefort-Jemelle toch niet? Dan sla je beter Marloie over, want de enige reden waarom de reizigersaantallen daar 'zo hoog' zijn, is omdat de L-trein uit het Luikse daar zijn terminus heeft en er dus verplicht overstapt dient te worden. Uiteraard zou men die L-trein beter doortrekken naar Marloie, maar dan heb je een extra omloop nodig en dat kost wel wat.
De Luxemburgse L-treinen rijden al enige tijd elk uur overigens, althans op weekdagen. Enkel de L-trein Ciney - Libramont rijdt nog om de twee uur, omdat er geen ruimte op dat baanvak is omwille van de aangaande modernisering van de lijn Namen - Luxemburg. Die frequentieverhoging zit er dus wel aan te komen alleszins.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwstopic?!

Bericht door overweg13 »

Marloie, Jemelle, Libramont en Marbehan zijn overstapstations trein/bus. Hou dus a.u.b. die stops. Wel volledig akkoord dat er een tweede IC mag komen zonder die stops.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwstopic?!

Bericht door dentheo »

Enkele weken geleden was ik in Metz...best indrukwekkend welke frequentie men daar rijdt naar Luxemburg.
Ik dacht van vier maal per uur tussen 3 en 4, was misschien opzenden van treinen voor avondspits in andere richting.
Theo
Groeten vanop de Heide
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Davy »

Die P-trein naar Luxemburg in de namiddag is inderdaad een IC zoals ik die graag zou zien, maar wel in een beter rijpad want nu zit deze trein bijvoorbeeld tot Namen achter de IC naar Luik te sukkelen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Portbou »

DDietzen schreef: 15 jul 2022, 16:09 ware het niet dat de beide treinen een kwartier(!) in Arlon staan te flierefluiten.
Wat is de reden achter deze vreemde dienstregeling ?
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Klassiekje »

Vroeger reed er gewoon zo'n 'snelle' IC onder een 46xx-nummer. Wel niet elk uur. Stops in Br-Zuid, Centraal, Noord, Schuman, Br-Luxemburg, Namen, Libramont, Aarlen en Luxemburg.
Door de werken op de L162 doen die nu alleen nog maar het gedeelte Aarlen-Luxemburg.
Plaats reactie