Wat is uw favoriete hst?

Wat is uw favoriete hst?

Thalys
12
16%
TGV
5
7%
ICE
49
64%
Eurostar
10
13%
 
Totaal aantal stemmen: 76

SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Tussen 2 wagons staan is soms levensgevaarlijk, als ik soms de M6 rijtuigen zie aankomen in Kortrijk door de wisselstraat. Dan hoop ik om niet tussen 2 rijtuigen te staan.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Tjah, in de metro in Tokyo is dat meestal maar voor tien minuutjes, hé!
Als je van Brussel tot in Brugge moet blijven rechtstaan in de trein! :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

SIMPY.be schreef:Tussen 2 wagons staan is soms levensgevaarlijk, als ik soms de M6 rijtuigen zie aankomen in Kortrijk door de wisselstraat. Dan hoop ik om niet tussen 2 rijtuigen te staan.
Een vriend van mij heeft ooit een keer voor het plezier tussen twee M6 rijtuigen gestaan van Brugge naar Oostende. Hij sprong er maar rap uit, toen we rangeerden aan de rangeerplaats van Oostende :!:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ook ik heb voor de ICE gekozen.
Enkel de nummers van de ICE's vind ik soms een beetje onhandig, buiten de vierdelige van de ICE 3.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Jonathan schreef:
Steven schreef:aan overvolle treinen maakt de trein zozeer geen extrawinst want je lapt enkel wa extra er bij voor de verlieslatende treinen das al, elke trein die +- 3/4 vol is maakt normaal winst, trouwens een passagier die comfortabel kan zitten is meer tevreden en zal sneller terugkomen, die van u waarschijnlijk niet
In de Japanse metro staan ze toch ook recht en ze komen nog terug :!: Maar af en toe een rechtstaan de reiziger kan geen kwaad. Maar dat ze tot in de WC en tussen de wagons staan voor mee te kunnen is inderdaad wat overdreven.
Volgens mij gaat de vergelijking tussen metro en trein niet op. Een trein is er (vooral) om langere afstanden te maken, waarbij de reiziger graag comfortabel reist en terwijl z'n krantje of boek kan lezen...
Een metro/tram is er echter voor korte afstanden in de stad, een soort van 'vlugge' verplaatsing waar comfort niet echt nodig is.

Grtz,
MaiKeg
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tuurlijk gaat die vergelijking niet op de afstanden en zo zijn totaal anders de snelheid is lager en idd de comfornormen voor een metro liggen totaal anders
ICE3-Mann

Bericht door ICE3-Mann »

ICE :!: :!: :!:

ICE ICE baby :wink:
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

Ik ben geen favorite van HST.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
1607

Bericht door 1607 »

freak gij. :lol:
ICE ICE Baby
:mrgreen:
Jules

Bericht door Jules »

1,5kV voor de SNCF stellen (men kan deze onderscheiden doordat als depot 'Le Landy' op de zijkanten vermeld wordt) , die gebruikt wordt door de Eurostars London-Avignon Centre en London-Bourg St Maurice...
Niet alle SNCF stellen zijn uitgerust met 1500V er worden momenteel zelfs extra stellen omgebouwd omdat er een paar te weinig zijn.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

ICE3-Mann schreef:ICE :!: :!: :!:

ICE ICE baby :wink:
dat viel me nog niet op :P
TBbart

Bericht door TBbart »

pff, de ICE is deftig... de thalys ook en de rest vind ik maar minder ...
kheb den toch op den ice gestemd :wink:
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

ICE3-Mann schreef:ICE :!: :!: :!:

ICE ICE baby :wink:
En voor mij ook een ICE :)


AM80
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Bericht door Sara Raats »

ICE 3 van de Deutsche Bahn

(Köln-Frankfurt/Main)
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door eagleheart »

Ice, omwille van het zeemzoete geluid dat hij maakt bij het vertrekken:-)

mvg
Domien
Gesloten