Wat is uw favoriete hst?

Wat is uw favoriete hst?

Thalys
12
16%
TGV
5
7%
ICE
49
64%
Eurostar
10
13%
 
Totaal aantal stemmen: 76

kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door kika »

Kinderabteil, verschoonkussen van een bruikbaar formaat, relatief deftig internet (al is hun software vaak een gatenkaas), op de nieuwere modelletjes ook stopcontacten bij iedere stoel, de livrei niet volledig in het rood, ...

ICE dus.

Maar ik zou eens een keer alle bar/bistro toestanden deftig met elkaar moeten vergelijken, wie weet zitten daar nog goede argumenten verstopt. En ik moet eerlijk toegeven dat de vernieuwde thalys me eindelijk laat zitten, die 5 cm extra beenruimte maken net het verschil. Wat me trouwens wel opvalt is dat ik in ICE's meestal geen problemen heb met bendes ongeorganiseerde ongeoefende reizigers die veel te grote koffers mee hebben, in tegenstelling tot wat ik regelmatig bij thalyssen tegenkom.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door K V B »

kika schreef: Maar ik zou eens een keer alle bar/bistro toestanden deftig met elkaar moeten vergelijken, wie weet zitten daar nog goede argumenten verstopt.
Daar wint de ICE het met een grote voorsprong. Het eten en drinken aan boord van de ICE is beter dan wat je op eender welke Franse trein kan krijgen. En men komt tenminste ook nog met een minibar rond, zodat je niet met hete bekers koffie de hele trein langs moet.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door Accelerat »

Frecciarossa!!!
Zaalige stoelen, rijd altijd en relatief weinig vertraging & heeft een fijn rijcomfort. Ook hebben ze in de bar een écht italiaans koffie apparaat staan! 8)

Voor de mensen die er onbekend mee zijn:
Frecciarossa is de merknaam van Trenitalia voor de hogesnelheidstrein tussen Torino-Milano/Venezia-Bologna-Roma-Napoli(-Salerno) en zeer binnenkort ook één trein per dag Milano-Torino-Paris. Doordat Trenitalia (te) veel geld in heel het hogesnelheidsproject stopt, is het zéér geslaagd en Trenitalia zal altijd alles doen als het om de Frecciarossa draait. Ik vind het kwalitatief gezien de beste hogesnelheidstrein van Europa. Afbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door Stef »

@ sncf-sncb


Ik vind het uiterlijk ook heel mooi!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door eagleheart »

hoi,

Ik vind de ice qua uiterlijk toch mooier:-)

mvg
Domien
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door Wilson »

De Shinkansen Nozomi 500 !!
Bijlagen
4888.1237041295-2.jpg
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
celtjan

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door celtjan »

TGV - Thalys - €-star = één pot nat
ICE 2è klas is nog véél aangenamer en ruimer zittende als de 1è klas van voorgenoemden.

Zelf verkies ik de comfortabele rijtuigen MK3/MK4 van de Britten met de HST's 125/225
HST 125: 8 rijtuigen tussen 2 dieselloc's (van eind de jaren 70 met topsnelheid v. 200km/u.)
HST 225: El loc in TD formatie (met een topsnelheid van 225 km/u)
van de HST 125 is het vooral de power & 't geluid van de diesel die mij vooral bekoren. En bij de HST 225 is het vooral het zitcomfort in de MK4'en.
De moderne "Virgin Pendolino's" (Alstom Italië) & de Voyagers, Pioneers, Merideans (BN Brugge) van Virgin, Arriva Cross Country, Hull Trains & East Midland Trains kunnen mij met hun beperktere beenruimte minder bekoren.

Ik ben alvast nieuwschierig hoe de 'Javalin' stellen van Hitachi het doen tss Kent & Londen.
De heren van Hitachi werden eveneens aangezocht om te bekijken of het mogelijk was om "Hybride" HST's te produceren voor gemengde tractie (= aan de ene kant een dieselloc & de andere een el loc) op nieuwe aan te leggen HSL's ten noorden van Londen. Al lijkt het nu dat de Britten dit nieuwe hoge snelheidsproject in de koelkast gaan stoppen:
- Een aantal van de Virgin 'Pendolino' stellen worden niet met rijtuigen verlengt.
- De oude HST's 125/225 krijgen alsnog, nogmaals en levensduur verlengging.

@ sncf -sncb :
Op Eurorailspeed te Schaarbeek (eind de jaren tachtig, begin '90) was er een proto-type van de ETR 500 te gast en die kon me best wel bekoren (hélaas bleef die stilstaan). Ik ben nog met de kleinere Cisalpino (ETR450?) van Stuttgardt naar Singen meegereist: mooi interieur, zalig om in te zitten. Hélaas was dit niet op hoge snelheid op dat traject, maar wel lekker meebuigen in de bochten.
celtjan

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door celtjan »

K V B schreef: Daar wint de ICE het met een grote voorsprong. Het eten en drinken aan boord van de ICE is beter dan wat je op eender welke Franse trein kan krijgen. En men komt tenminste ook nog met een minibar rond, zodat je niet met hete bekers koffie de hele trein langs moet.
Hier kan ik je best wel in volgen! Ik ben al in alle vier de ICE type's meegereist & vond het vertoeven in de ICE 1 het leukst! Al vind ik persoonlijk het aangenamer vertoeven in de resto afdeling van de ETR's.

DE top was tafelen in de getrokken EC Johan Straus (ÖBB)door de Rijnvallei!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door Accelerat »

celtjan schreef:@ sncf -sncb :
Op Eurorailspeed te Schaarbeek (eind de jaren tachtig, begin '90) was er een proto-type van de ETR 500 te gast en die kon me best wel bekoren (hélaas bleef die stilstaan). Ik ben nog met de kleinere Cisalpino (ETR450?) van Stuttgardt naar Singen meegereist: mooi interieur, zalig om in te zitten. Hélaas was dit niet op hoge snelheid op dat traject, maar wel lekker meebuigen in de bochten.
Ahh zalig! :wink: Op de Cisalpino reden ETR470 (reden ja, tegenwoordig bestaat Cisalpino niet meer...).
Overigens nog een tof filmpje over de ETR460, wel in het italiaans, maar het is goed te volgen. :) :
http://www.youtube.com/watch?v=UyX2rxEgFp8

Ook nog eentje van de ETR450, helaas is het volume èrg zacht:
http://www.youtube.com/watch?v=85dX8ofD ... re=related
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door treinbruno »

De alfa pendular :D
zalige stoeltjes, goedkope bar, minibar, TV's met films, audiosysteem met gratis oordopjes,...
Afbeelding
Fles

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door Fles »

ICE is sowieso van die 4 de enige waar ik ooit in gereisd heb :lol:
COCOKEN007

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door COCOKEN007 »

voor mij is de nieuwe FYRA wel de speciaalste HST trein. :)
Hij is apart en straalt het ook uit. :D
In onze forums weten we ondertussen alles over de vertragingen en dergelijke over deze trein.

Ik ben benieuwd wanneer hij echt zal dienstdoen en ik zal als de 1ste erop zitten om kunnen mee
te rijden met deze trein.

Hopelijk tot gauw FYRA :wink:
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door kika »

Vandaag in de ETR610 gezeten, en ik blijf bij mijn mening: de ene ICE is beter dan de andere en allemaal zijn ze stuk voor stuk beter dan de andere hst's die ik heb uitgeprobeerd. Ondanks de gratis croissants en koffie (was geen onderdeel van de standaard service) is het niet eens het woord Eurocity waardig. 2 conducteurs die geen Duits, Engels, Russisch of Nederlands spraken en hun Frans op geen kl*ten trok, kapotte binnendeuren, onleesbare schermpjes, veel te weinig beenruimte, Frans model verschoonruimte in het gehandicaptentoilet waar nog eens bespaard was op het materiaal (nogal krap en goedkoop dus), omroepster haar taalkennis was ook miserabel... en de koffie in de meeste Zwitserse restoratietuigen smaakt me beter :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door Dieselfreak »

Geef mij ook maar een ICE. Aan de frisse uitstraling en de leuke bar kan geen andere HST tippen.

Uit de resultaten van de peiling blijkt trouwens dat de ICE veruit de populairste HST is.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Wat is uw favoriete hst?

Bericht door Steve »

Ik ga ook volop voor de ICE, met dien verstande dat ik nog geen Eurostar heb genomen voor een langere reis.

Aan de poll te zien ben ik trouwens niet de enige die de Deutsche Gründlichkeit verkiest in dit geval...
Gesloten