DB besteld 321 nieuwe Talents - Slordige 1 Miljard euro

Plaats reactie
Illegal_Alien

DB besteld 321 nieuwe Talents - Slordige 1 Miljard euro

Bericht door Illegal_Alien »

Afbeelding Deutsche Bahn bestelt 300 treinen
De Gelderlander, 03 februari 2007

De Duitse spoorwegmaatschappij Deutsche Bahn (DB) heeft driehonderd nieuwe treinen voor regionaal gebruik besteld bij de Canadese fabrikant Bombardier. Met de order is een bedrag van 1 miljard euro gemoeid. Dat maakte DB gisteren bekend. Het bedrijf wil de treinen in 2009 in gebruik nemen, aldus topman Hartmut Mehdorn. Deutsch Bahn is met een omzet van circa 30 miljard het grootste spoorbedrijf van Europa.

© Wegener.NV 2007
© Copyright 2007 De Gelderlander
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Hebben die dat daar wel nodig? Ze hebben toch alles aan de privé verkocht.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Jonathan schreef:Hebben die dat daar wel nodig? Ze hebben toch alles aan de privé verkocht.
Regionaal verkeer wordt er 'gesponsord' door de regio's als ik me niet vergis, dus zo privé is het nu ook weer niet.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Patrick schreef:
Jonathan schreef:Hebben die dat daar wel nodig? Ze hebben toch alles aan de privé verkocht.
Regionaal verkeer wordt er 'gesponsord' door de regio's als ik me niet vergis, dus zo privé is het nu ook weer niet.
In dat geval: De Duitse stations zijn fenomenaal prachtig en de nieuwe treinen zullen er erg goed bij passen.
groentje
Berichten: 7284
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Bovendien doet de DB vlotjes mee met de aanbestedingsrondes, en soms winnen ze eens een aanbesteding, soms verliezen ze het. Je ziet dus regelmatig treinen van DB Regio rondbollen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: DB besteld 321 nieuwe Talents - Slordige 1 Miljard euro

Bericht door msts.be »

Ondertussen weten we al langer dan vandaag dat de Talent 2-stellen geen toonbeeld van betrouwbaarheid zijn. Maar net nu het stilaan begon te lukken, heeft de vrieskou weer anders beslist. Met zachte temperaturen valt het allemaal mee, maar bij vrieskou werkt de verwarming niet en zit de TB zelf in de vrieskou wegens defecte stuurpostverwarming.

http://www.br.de/nachrichten/unterfrank ... e-100.html

Als oplossing heeft DB voorlopig lange onderbroeken (thermo ondergoed ?) uitgedeeld, maar de TB's kunnen er niet mee lachen. DB mag zelf niet aan de stellen beginnen prutsen omdat anders de garantie vervalt. Alle stellen moeten dus terug 1 voor 1 naar Hennigsdorf overgebracht worden, waar Bombardier weer een rondje probleemoplossing kan doen :|

Anders kunnen we ze de verwarming uit de HLE26 cadeau doen, die kon men toch goed warm stoken in de winter ? :lol:
Plaats reactie