European Sleeper

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

European Sleeper

Bericht door Portbou »

Natje049 schreef: 18 mei 2023, 04:43 Aanstaande maandag beginnen ze te rijden.
Aanstaande donderdag eerste rit uit Berlijn naar Brussel, aanstaande vrijdag eerste vertrek vanuit Brussel naar Berlijn.

MODBREAK: berichten afgesplitst van viewtopic.php?p=225830#p225830
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Nachttreinen

Bericht door DR-fan »

Portbou schreef: 20 mei 2023, 11:31
Natje049 schreef: 18 mei 2023, 04:43 Aanstaande maandag beginnen ze te rijden.
Aanstaande donderdag eerste rit uit Berlijn naar Brussel, aanstaande vrijdag eerste vertrek vanuit Brussel naar Berlijn.
Voor 22/05 staan de dienstregelingen ook in het systeem; het zou (voorwaardelijk) gaan om een rit voor aandeelhouders en genodigden.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Dat Denderleeuw uitgekozen wordt ipv Vorst-rijtuigen zou dat niet te maken hebben dat daar een spoor huren goedkoper is dan in Vorst? Ze hebben daar niet echt de faciliteiten om water bij te vullen en wc's te ledigen. Maar zo wordt Denderleeuw terug een tikkeltje internationaal.
desirootje
Berichten: 642
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Nachttreinen

Bericht door desirootje »

260689 schreef: 20 mei 2023, 16:55 Dat Denderleeuw uitgekozen wordt ipv Vorst-rijtuigen zou dat niet te maken hebben dat daar een spoor huren goedkoper is dan in Vorst? Ze hebben daar niet echt de faciliteiten om water bij te vullen en wc's te ledigen. Maar zo wordt Denderleeuw terug een tikkeltje internationaal.
Wacht wat? Ik vond het al raar dat de testrit vandaar begon, maar de rijtuigen gaan hier blijven staan? Ik zal even op een fietstochtje moeten gaan.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Nachttreinen

Bericht door Klassiekje »

Er is ook niet echt capaciteit op overschot in Vorst denk ik.

Ik kan me trouwens voorstellen dat ze daar ook niet al te warm lopen om een andere operator te ontvangen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

Klassiekje schreef: 20 mei 2023, 19:27 Ik kan me trouwens voorstellen dat ze daar ook niet al te warm lopen om een andere operator te ontvangen :mrgreen:
Look no further...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

Er is maar 1 van de 5 bundels in Vorst voorzien om dergelijke lange treinen te ontvangen. Die gebruikt men echter hoofdzakelijk om een heel aantal P treinen op te parkeren. De andere sporen hebben kleinere nuttige lengtes. De tijd dat de bundel expo van Vorst gereserveerd was voor lange internationale treinen is al lang voorbij.
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: Nachttreinen

Bericht door JonasV91 »

Steven schreef: 20 mei 2023, 23:01 Er is maar 1 van de 5 bundels in Vorst voorzien om dergelijke lange treinen te ontvangen. Die gebruikt men echter hoofdzakelijk om een heel aantal P treinen op te parkeren. De andere sporen hebben kleinere nuttige lengtes. De tijd dat de bundel expo van Vorst gereserveerd was voor lange internationale treinen is al lang voorbij.
Hah, net via Google Maps gekeken.
Uitbreidingsmogelijkheden aldaar zijn quasi tot 0 herleid?
In Schaarbeek daarentegen zie ik nog veel open ruimte.
Even raden? Sporenbundels die "net" zijn opgebroken?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 20 mei 2023, 23:01 Er is maar 1 van de 5 bundels in Vorst voorzien om dergelijke lange treinen te ontvangen. Die gebruikt men echter hoofdzakelijk om een heel aantal P treinen op te parkeren. De andere sporen hebben kleinere nuttige lengtes. De tijd dat de bundel expo van Vorst gereserveerd was voor lange internationale treinen is al lang voorbij.
Trein van 8 rijtuigen+ loc is denk ik niet zo lang he.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Nachttreinen

Bericht door DR-fan »

260689 schreef: 21 mei 2023, 00:21
Steven schreef: 20 mei 2023, 23:01 Er is maar 1 van de 5 bundels in Vorst voorzien om dergelijke lange treinen te ontvangen. Die gebruikt men echter hoofdzakelijk om een heel aantal P treinen op te parkeren. De andere sporen hebben kleinere nuttige lengtes. De tijd dat de bundel expo van Vorst gereserveerd was voor lange internationale treinen is al lang voorbij.
Trein van 8 rijtuigen+ loc is denk ik niet zo lang he.
Het klopt dat Vorst-Rijtuigen op werkdagen behoorlijk vol staat. Anderzijds: door het uitbreiden van het aantal vaste treinrelaties zijn er minder specifieke P-treinen dan vroeger die daar moeten gaan uitwijken en ook de Benelux gaat niet meer naar Vorst om de lok rond te zetten. Bovendien is er ondertussen alweer enige tijd een nieuwe bundel van 4 sporen tussen L96 en de HST-werkplaats. Het zou volgens mij dus wel kunnen om naar Vorst te rijden en ik vrees dat het inderdaad te maken heeft met enige onwil (of te hoge prijzen).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachttreinen

Bericht door Steven »

Ik had opgevangen dat die trein uiteindelijk met 14 rijtuigen zou rijden. Dus op basis van die info reageer ik. Als die nu in werkelijkheid maar met 8 zal rijden heb je natuurlijk meer opties om uit te wijken.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Nachttreinen

Bericht door ovspotter_be »

Staat de European Sleeper eigenlijk al op de "gele papieren" in Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal?
In Nederland (zoals onderstaand screenshot uit de digitale vertrekstaat van Rotterdam Centraal) staan deze er wel al op.
Schermafbeelding 2023-05-21 221519.png
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

ovspotter_be schreef: 21 mei 2023, 22:15 Staat de European Sleeper eigenlijk al op de "gele papieren" in Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal?
In Nederland (zoals onderstaand screenshot uit de digitale vertrekstaat van Rotterdam Centraal) staan deze er wel al op.
Schermafbeelding 2023-05-21 221519.png
In België staan ze niet te vinden in de vertrekstraten digitaal als gele papieren.
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: Nachttreinen

Bericht door BlackEagle »

Ik zat net op spoor 9 in Berchem een trein met slaaprijtuigen (Inox, groen-blauw en rood met 'Optima' op geschilderd), getrokken door een Traxx van Lineas passeren richting Brussel. Was dat de European Sleeper?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

BlackEagle schreef: 22 mei 2023, 09:00 Ik zat net op spoor 9 in Berchem een trein met slaaprijtuigen (Inox, groen-blauw en rood met 'Optima' op geschilderd), getrokken door een Traxx van Lineas passeren richting Brussel. Was dat de European Sleeper?
Dat klopt, normaal is dat voor genodigden en aandeelhouders.
Plaats reactie