SNCF

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

SNCF

Bericht door Portbou »

Vandaag eens geen staking... maar nu weer dit.
SNCF is gewoon kapot.
Afbeelding
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: SNCF

Bericht door jan_olieslagers »

SNCF is gewoon kapot.
Zeg maar gerust dat heel Frankrijk naar de knoppen is.
En ooit was dit het prachtigste land van Europa om te bezoeken...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: SNCF

Bericht door Accelerat »

Dit is gewoon slecht. Foto van Paris-Bercy?
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: SNCF

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef: 30 apr 2023, 16:37
SNCF is gewoon kapot.
Zeg maar gerust dat heel Frankrijk naar de knoppen is.
En ooit was dit het prachtigste land van Europa om te bezoeken...
Zeer blij dit te lezen,waaruit moet blijken dat "Frankrijk naar de knoppen is."?
Ervaringen? Of van te horen zeggen.
Voor het ogenblik hebben we veel hogere pensioenen dan in België,lagere inflatie,lagere energiefactuur,levensmiddelen 20%goedkoper dan Belgiê, lagere belastingen,Als ik in de wereld werkte was ik blij een Frans consulaat of ambassade te hebben om mij bij te staan als Belgisch staatsburger (het belgisch consulaat was een brievenbus), hierr geen onnodige mutualiteiten om mijn medische kosten terug betaald te krijgen,hier geen onnodige syndicaten om werkeloosheids uitkeringen betaald te krijgen.. en alle dagen du vin du pain en Boursin.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: SNCF

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef: 30 apr 2023, 14:59 Vandaag eens geen staking... maar nu weer dit.
SNCF is gewoon kapot.
Afbeelding
Op hun facebook page kon je dit lezen :https://www.facebook.com/sncfterbfc/?locale=fr_FR
[AFFLUENCE VOYAGEURS]
Vous serez nombreux à choisir nos trains TER Bourgogne-Franche-Comté pour vos déplacements pendant ce week-end du 28 avril au 1er mai.
L'achat de billets TER étant non soumis à réservation, pour votre confort, nous vous invitons à privilégier les trajets pendant les périodes de moindre affluence.
Plus d'infos ici👉https://www.ter.sncf.com/.../conditions ... -affluence
Dus de treinen reden,in Frankrijk noemen ze dit "protection de capacité" ,dit gebeurd bij vele transport bedrijven. Zo kunnen de abonnées" iets confortabeler reizen. Want de TER worden betaald door de regions en die abonnées zijn veelal de locale bevolking (studenten/werkende populatie)

Sluit goed aan bij het topic "digitale achterstand" Veel informatie gaat nu via de "facebook communicatie" Is dit goed of niet??
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: SNCF

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: 02 mei 2023, 10:21 Voor het ogenblik hebben we veel hogere pensioenen dan in België,lagere inflatie,lagere energiefactuur,levensmiddelen 20%goedkoper dan Belgiê, lagere belastingen,
En dat allemaal op kosten van de komende generaties. Echt iets om trots op te zijn...

De situatie met de TERs uit Bercy is inderdaad belachelijke. Vooral ook om dat degen die weten hoe het werkt gewoon een ticket kopen on-line voor een andere trein die niet "complet" is, en daarmee toch gewoon op de gewenste trein stappen. En dan blijkt dat vele van die volgeboekte treinen helemaal niet volgeboekt zijn.

Om het dan nog niet te hebben over de absurde situatie dat je voor treinen naar La Roche-Migennes dan weer in GDL, dan weer in Bercy moet zijn. Dat handvol treinen dat uit Bercy vertrekt kunnen gewoon vanuit GDL vertrekken, en dan kan men Bercy afbreken en de terreinen voor wat nuttigers gebruiken.
Dus de treinen reden,in Frankrijk noemen ze dit "protection de capacité" ,dit gebeurd bij vele transport bedrijven
Kan je een voorbeeld geven van buiten Frankrijk? In Zwitserland zou dit het aftreden van de gehele directie van de spoorwegen als gevolg hebben...
pietje
Berichten: 638
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: SNCF

Bericht door pietje »

Het zijn dit soort dingen die er voor zorgt dat vele mensen nooit volledig op het OV zullen vertrouwen voor hun verplaatsingen.
Als de overheden het echt menen met de modal shift, zal er toch eens gestart moeten worden aan een betrouwbaar OV en zijn dit soort foliekes een duidelijke no-go
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: SNCF

Bericht door jan_olieslagers »

Zeer blij dit te lezen,waaruit moet blijken dat "Frankrijk naar de knoppen is."?
Ervaringen? Of van te horen zeggen.
* De beste pensioenen, ja, en toch liggen die idioten zich kapot te manifesteren tegen een zeer bescheiden hervorming, die bv. aardig wat minder ver gaat dan in BE
* horeca die door de overheid kapot wordt gepest, let maar eens op het aantal leegstaande restaurants langs de grote banen. Overigens in BE idem ditto.
* Peage-tarieven die aan het misdadige grenzen. Als ik op en neer rijd van BE naar PT dan betaal ik meer peage op het stukske van Bordeaux tot Hendaye (grens FR-ES) dan voor het hele stuk van Hendaye tot Fuentes de Onoro aan de Portugese grens, nochtans galant dubbel zoveel kilometers, en de baan in gelijkaardige (goede!) staat
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 02 mei 2023, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: SNCF

Bericht door nighttrain »

K V B schreef: 02 mei 2023, 11:04
nighttrain schreef: 02 mei 2023, 10:21 Voor het ogenblik hebben we veel hogere pensioenen dan in België,lagere inflatie,lagere energiefactuur,levensmiddelen 20%goedkoper dan Belgiê, lagere belastingen,
En dat allemaal op kosten van de komende generaties. Echt iets om trots op te zijn...

De situatie met de TERs uit Bercy is inderdaad belachelijke. Vooral ook om dat degen die weten hoe het werkt gewoon een ticket kopen on-line voor een andere trein die niet "complet" is, en daarmee toch gewoon op de gewenste trein stappen. En dan blijkt dat vele van die excédentaire

Om het dan nog niet te hebben over de absurde situatie dat je voor treinen naar La Roche-Migennes dan weer in GDL, dan weer in Bercy moet zijn. Dat handvol treinen dat uit Bercy vertrekt kunnen gewoon vanuit GDL vertrekken, en dan kan men Bercy afbreken en de terreinen voor wat nuttigers gebruiken.
Dus de treinen reden,in Frankrijk noemen ze dit "protection de capacité" ,dit gebeurd bij vele transport bedrijven
Kan je een voorbeeld geven van buiten Frankrijk? In Zwitserland zou dit het aftreden van de gehele directie van de spoorwegen als gevolg hebben...
betreffende uw opmerking "En dat allemaal op kosten van de komende generaties. Echt iets om trots op te zijn..." U laat u leiden door iets dat U gehoord hebt ergens neem ik aan . De realiteit is dat in Frankrijk er 42 régimes de retraite bestaan(37 regimes en 15 speciale). Het normale regime van de gewone werknemer is niet deficitaire(assurance retraite van de securité sociale),gefinancieerd door de werknemers en de ondernemingen en dit basispensioen is hoger dan in Belgie en is zelfs excédentaire (te veel).
Daabij betalen de werknemers en ondernemingen aan een "complémentaire AGirc -arrco" in functie van uw salaris (a,a+b,a+b+c). Waar situeert zich het probleem, wel bij die 15 andere speciale systemen die déficitair zijn,en dit wil de regering laten opgaan in dit ene syteem.
En het logisch dat bv de SNCF, en de comediens enz niet kan blijven duren om zeer vroeg op pensioen te gaan en niet lang genoeg bijdragen. En daar zit het adertje onder het gras,dat de meeste die betogen zijn mensen die zich laten misleiden of die behoren tot die 15 speciale systemen die net voor het probleem zorgen. Daarom zijn er bijna geen echte stakingen voor het moment,de meesten hebben het begrepen
Betreffende het "protection de capacité",ja dit bestaat inderdaad bij vliegtuigmaatschappijen/ferrys (P&O/DFDS/Irish/Eurotunnel/eurostar), wanneer ze zien bij de dagelijkse controle van de bookings ,dat er druk komt op "black days"grote druk op speciale dagen of weekends gaan ze verkoop stoppen voor niet abonnements houders (dus de plaats reservatie). Gingen ze dat bij de NMBS ook niet invoeren voor de treinen naar de kust tijdens zomer of drukke weekends?? In geval van de TER weten ze bij benadering het aantal abonnements gebruikers die op die speciale dagen de trein gaan nemen (lang weekend)
U maakte een opmerking over "volgeboekt die niet volgeboekt zijn". Dit is een appreciatie van een client die niet weet wat de criteria /parameters zijn die de transporteur zich voorneemt voor zijn capaciteits beheersing. Voorbeeld U kunt reizen met een ferry naar Dover,U hebt proberen boeken voor vrienden en dat was niet mogelijk door"volgeboekt" U neemt die boot en ziet dat er een wagendek volledig leeg is ondanks hij "volgeboekt is. Wel die boot is geladen in funktie van het aantal personneel aan boord.Maar dat is niet zichtbaar voor de reizigers. idem bij Eurotunnel bv de capaciteit op bepaalde treinen is 50 of 75 of 100% in functie van het aantal crewmembers. En dus de SNCF zal ook wel parameters hebben om iets te stoppen of niet.
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: SNCF

Bericht door jan_olieslagers »

Ik wil grif geloven dat de betogers tegen de pensioenhervorming misleid zijn; misschien beter gezegd: zich hebben laten misleiden doordat ze te dom of te lui zijn om zelf na te denken. Dat is precies wat er ook bij de Brexit is gebeurd, over het Kanaal, daar hebben Farrage & co zelfs manifeste leugens verspreid, en nu zitten ze natuurlijk met de gebakken peren. Het is heel droevig om te zien dat Frankrijk, ooit een land van cultuur en van goede opvoeding, dezelfde berg af gaat.

Maar er was toch sprake van een algemene verhoging van de pensioenleeftijd, van 62 naar 64 dacht ik? Dat gaat dan toch wel wat verder dan het afschaffen van de bijzondere regimes. (en tussen haakjes: 37+15=42 klopt niet hoor. Het zal wel een tikfout zijn maar het staat toch een beetje lullig).

Enne, ik denk dat er gevraagd naar een voorbeeld (van het stoppen van de ticketverkoop) bij een spoorvervoerder. De vergelijking met ferries en vliegtuigen loopt krom, want daar zijn alle tickets gecombineerd met een boeking; dat is bij de meeste treinen niet het geval. Een ander aspect is dat, minstens bij sommige luchtvaartmaatschappijen, tickets duurder worden naarmate ze dichter bij de vertrekdatum worden gekocht. De vervoerders verkopen liever die duurdere "last-minute" tickets en zullen dus inderdaad al eens de verkoop opschorten, als het bv. een maand of twee voor de reisdatum reeds hard gaat. Ook dat geldt niet bij treinen.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 02 mei 2023, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: SNCF

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 02 mei 2023, 10:55
Portbou schreef: 30 apr 2023, 14:59 SNCF is gewoon kapot.
Op hun facebook page kon je dit lezen :https://www.facebook.com/sncfterbfc/?locale=fr_FR
[AFFLUENCE VOYAGEURS]
Vous serez nombreux à choisir nos trains TER Bourgogne-Franche-Comté pour vos déplacements pendant ce week-end du 28 avril au 1er mai.
L'achat de billets TER étant non soumis à réservation, pour votre confort, nous vous invitons à privilégier les trajets pendant les périodes de moindre affluence.
Plus d'infos ici👉https://www.ter.sncf.com/.../conditions ... -affluence
Dus de treinen reden,in Frankrijk noemen ze dit "protection de capacité" ,dit gebeurd bij vele transport bedrijven. Zo kunnen de abonnées" iets confortabeler reizen. Want de TER worden betaald door de regions en die abonnées zijn veelal de locale bevolking (studenten/werkende populatie)
In werkelijkheid leidt dit tot treinen die halfleeg rijden. Ik heb al meerdere berichten gelezen van reizigers die in zulke zogenaamd volle treinen zaten.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: SNCF

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef: 02 mei 2023, 12:30 Ik wil grif geloven dat de betogers tegen de pensioenhervorming misleid zijn; misschien beter gezegd: zich hebben laten misleiden doordat ze te dom of te lui zijn om zelf na te denken. Dat is precies wat er ook bij de Brexit is gebeurd, over het Kanaal, daar hebben Farrage & co zelfs manifeste leugens verspreid, en nu zitten ze natuurlijk met de gebakken peren. Het is heel droevig om te zien dat Frankrijk, ooit een land van cultuur en van goede opvoeding, dezelfde berg af gaat.

Maar er was toch sprake van een algemene verhoging van de pensioenleeftijd, van 62 naar 64 dacht ik? Dat gaat dan toch wel wat verder dan het afschaffen van de bijzondere regimes. (en tussen haakjes: 37+15=42 klopt niet hoor. Het zal wel een tikfout zijn maar het staat toch een beetje lullig).

Enne, ik denk dat er gevraagd naar een voorbeeld (van het stoppen van de ticketverkoop) bij een spoorvervoerder. De vergelijking met ferries en vliegtuigen loopt krom, want daar zijn alle tickets gecombineerd met een boeking; dat is bij de meeste treinen niet het geval. Een ander aspect is dat, minstens bij sommige luchtvaartmaatschappijen, tickets duurder worden naarmate ze dichter bij de vertrekdatum worden gekocht. De vervoerders verkopen liever die duurdere "last-minute" tickets en zullen dus inderdaad al eens de verkoop opschorten, als het bv. een maand of twee voor de reisdatum reeds hard gaat. Ook dat geldt niet bij treinen.
Ja "lullig" hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Een tikfoute kan lullig overkomen maar domme opmerkingen des te meer.
Dus U laat u ook vangen met die 62/64 discussie.
Nu kan je op 60 gaan als je een carriere longue hebt ttz 8 trimesters voor het einde van het jaar van uw 20 jarige verjaardag en totaal 168 trimester gecotiseerd te hebben.
Met de nieuwe wet kan je op 63 gaan als je voor je 21 ste bent beginnen werken en 172 trimesters ,dat noemt retraite anticipé carriere longue
Nu met de nieuwe wetgeving moet je om 100% pensioen te hebben ,kan dit vanaf 64 jaar en min 172 trimesters cotiseren. heb je die 172 ervoor dan kan ga je door tot 64 maar heb je meer pensioen.
Daarnaast bestaan er nog andere mogelijkheden om vroeger op pensioen te gaan met 100% pensioen (zwaarte van het werk). https://www.info-retraite.fr/portail-in ... 0retraites.
Ten andere dit begint te gelden vanaf 2030 en dan zullen er weinig zijn met 43 carrrier op 62 jaar.
Bij uw opmerking betreffende het CAPDEM(capacity demand) probleem . Voor U heb ik de indruk dat een trein en zijn ticketing zich beperkt tot Belgie.
"zijn alle tickets gecombineerd met een boeking" ook "lullige "opmerking tickets gecombineerd met plaatsreservatie zou beter zijn niet? Als ik naar Nice wil gaan dan kies ik mijn trein(en) en zitplaats in 1 ste klas, en dit is mijn "booking".
En geloof met dit wordt dagelijks permanent opgevolgd door een team van SNCF die de prijzen aanpassen in real time in functie van de "bookings".

U als levensgenieter zal mischien al ondervonden dat sommige restaurateurs hetzelfde beginnen doen. Enkel x% van hun tafels aanbieden in functie van de beschikbare serveurs.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: SNCF

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef: 02 mei 2023, 11:36
Zeer blij dit te lezen,waaruit moet blijken dat "Frankrijk naar de knoppen is."?
Ervaringen? Of van te horen zeggen.
* De beste pensioenen, ja, en toch liggen die idioten zich kapot te manifesteren tegen een zeer bescheiden hervorming, die bv. aardig wat minder ver gaat dan in BE
* horeca die door de overheid kapot wordt gepest, let maar eens op het aantal leegstaande restaurants langs de grote banen. Overigens in BE idem ditto.
* Peage-tarieven die aan het misdadige grenzen. Als ik op en neer rijd van BE naar PT dan betaal ik meer peage op het stukske van Bordeaux tot Hendaye (grens FR-ES) dan voor het hele stuk van Hendaye tot Fuentes de Onoro aan de Portugese grens, noichtans galant dubbel zoveel kilometers, en de baan in gelijkaardige (goede!) staat
Over de pensioenen heb ik al duiding gegeven in mijn antwoord aan KVB.
Betreffende de HORECA , ja dit is overal reeds merkbaar in het post-covid tijdperk,minder mensen op restaurant minder personneel en dure tot zeer dure produkten.
Voor de péages,raad ik U aan om een promotie te zoeken om te reizen met een TELEPEAGE die +/- 20% goedkopere prijzen hebben bij gebruik.
Laten we zeggen dat Europa naar de knoppen is.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: SNCF

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 02 mei 2023, 12:52
nighttrain schreef: 02 mei 2023, 10:55
Portbou schreef: 30 apr 2023, 14:59 SNCF is gewoon kapot.
Op hun facebook page kon je dit lezen :https://www.facebook.com/sncfterbfc/?locale=fr_FR
[AFFLUENCE VOYAGEURS]
Vous serez nombreux à choisir nos trains TER Bourgogne-Franche-Comté pour vos déplacements pendant ce week-end du 28 avril au 1er mai.
L'achat de billets TER étant non soumis à réservation, pour votre confort, nous vous invitons à privilégier les trajets pendant les périodes de moindre affluence.
Plus d'infos ici👉https://www.ter.sncf.com/.../conditions ... -affluence
Dus de treinen reden,in Frankrijk noemen ze dit "protection de capacité" ,dit gebeurd bij vele transport bedrijven. Zo kunnen de abonnées" iets confortabeler reizen. Want de TER worden betaald door de regions en die abonnées zijn veelal de locale bevolking (studenten/werkende populatie)
In werkelijkheid leidt dit tot treinen die halfleeg rijden. Ik heb al meerdere berichten gelezen van reizigers die in zulke zogenaamd volle treinen zaten.

Groetjes,
Rian
Kan zijn natuurlijk,maar Ik wou initiéel vooral reageren op de opmerkingen « SNCF  Is kapot « ,niet dat mij dit raakt.Maar Ik zou willen benadrukken dat weinig mensen het rollenspel kennen tussen de SNCF national,SNCF regional en de régions(politiek bestuur) bij het beheer van de TER’s en het aanbod. De TER’s zijn naast treinen ook bussen.
jan_olieslagers
Berichten: 3496
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: SNCF

Bericht door jan_olieslagers »

Maar Ik zou willen benadrukken dat weinig mensen het rollenspel kennen tussen de SNCF national,SNCF regional en de régions(politiek bestuur) bij het beheer van de TER’s en het aanbod.
Dat is inderdaad een nieuw verhaal voor me, welbedankt! Ik kan niet laten me af te vragen of het niet vooral een middel is om de zwarte piet te kunnen doorschuiven van de een naar de ander.
Laten we zeggen dat Europa naar de knoppen is.
Welnee. Ik heb het hier in Portugal best naar mijn zin. En de laatste keer dat ik er kwam - al wel een paar jaar geleden, toegegeven - vond ik zowel Tsjechie als Slovakije als Italie best genietbaar. Natuurlijk, het is overal wel iets, perfectie is niet van deze wereld. Maar Frankrijk staat toch bovenaan op mijn "foei"lijst, tegenwoordig, met UK en Zwitserland en Hongarije er achter.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie