Vergeet die EC's maar, daar zit amper iemand op te wachten.TimJ36 schreef: ↑26 dec 2022, 22:57een potentieelstudie van de internationale treinverbindingen tussen Nederland, België en Luxemburg (100 000 euro) om na te gaan hoe het spooraanbod op deze verbindingen het beste kan worden ontwikkeld
- De reistijd op de trajecten zoveel mogelijk verminderen
- Een tweede IC naar Nederland: Brussel - Eindhoven of Brussel - Rotterdam
- De EC Brussel - Basel / EN Brussel - Milaan terug invoeren
Ik vermoed dat het eerder gaat om de inpassing van enkele extra snelle treinen Brussel-Luxemburg met een beperkt aantal stops. Zeker na de werken op L162 gaan die een mooie reistijd hebben, dan is het belangrijk goed uit te zoeken op welke tijdstippen die treinen best rijden.
Ook met Nederland zijn er buiten de huidige plannen zeker nog dingen te onderzoeken. Dit lijkt mij in ieder geval nuttiger dan de zoveelste idiote studie over Dinant-Givet