Subsidie voor internationaal treinverkeer

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door Steve »

Dat is toch allemaal geen probleem, we hebben straks honderden M7 die volgens de specificaties perfect geschikt zijn voor inzet in de buurlanden... of niet misschien? :?:
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door ovspotter_be »

En de HLE17 is ook onderweg, deze kan ook richting Nederland.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door LML »

Had ik nog geen rekening mee gehouden. Eloc 17 en hopelijk M7 (?) kan inderdaad naar Nederland...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door Shrek »

Steve schreef: 04 jan 2023, 13:07 Dat is toch allemaal geen probleem, we hebben straks honderden M7 die volgens de specificaties perfect geschikt zijn voor inzet in de buurlanden... of niet misschien? :?:
Geschikt voor inzet in landen die ETCS serieus nemen, helaas zijn dat (op Luxemburg na) geen buurlanden :roll:
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door K V B »

Shrek schreef: 28 dec 2022, 01:01
TimJ36 schreef: 26 dec 2022, 22:57
  • De reistijd op de trajecten zoveel mogelijk verminderen
  • Een tweede IC naar Nederland: Brussel - Eindhoven of Brussel - Rotterdam
  • De EC Brussel - Basel / EN Brussel - Milaan terug invoeren
Vergeet die EC's maar, daar zit amper iemand op te wachten.
Ik anders wel.
Met de huidige chaos in Duitsland mis ik die directe treinen echt.
En als je materieel gebruikt dat de HSL kan gebruiken dan kan je reistijden aanbieden die met de routes via Köln en Parijs kunnen concurreren. Maar belangrijk is dat de SNCF eindelijk snapt dat een lange afstand trein ook locale markten kan dekken.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 04 jan 2023, 14:07
Steve schreef: 04 jan 2023, 13:07 Dat is toch allemaal geen probleem, we hebben straks honderden M7 die volgens de specificaties perfect geschikt zijn voor inzet in de buurlanden... of niet misschien? :?:
Geschikt voor inzet in landen die ETCS serieus nemen, helaas zijn dat (op Luxemburg na) geen buurlanden :roll:
Hoe is "landen die ETCS serieus nemen" dan in het bestek voor M7 geformuleerd? Mijn indruk tot nu toe was dat die simpelweg met een toelating voor o.a. Nederland besteld zijn. Maar misschien is mijn indruk verkeerd.

Nieuwsgierig,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 05 jan 2023, 00:20
Shrek schreef: 04 jan 2023, 14:07
Steve schreef: 04 jan 2023, 13:07 Dat is toch allemaal geen probleem, we hebben straks honderden M7 die volgens de specificaties perfect geschikt zijn voor inzet in de buurlanden... of niet misschien? :?:
Geschikt voor inzet in landen die ETCS serieus nemen, helaas zijn dat (op Luxemburg na) geen buurlanden :roll:
Hoe is "landen die ETCS serieus nemen" dan in het bestek voor M7 geformuleerd? Mijn indruk tot nu toe was dat die simpelweg met een toelating voor o.a. Nederland besteld zijn. Maar misschien is mijn indruk verkeerd.

Nieuwsgierig,
Rian
De M7 heeft geen ATB, dus zolang er geen ETCS in Nederland ligt is dat een no-go.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 05 jan 2023, 13:27
rvdborgt schreef: 05 jan 2023, 00:20
Shrek schreef: 04 jan 2023, 14:07
Geschikt voor inzet in landen die ETCS serieus nemen, helaas zijn dat (op Luxemburg na) geen buurlanden :roll:
Hoe is "landen die ETCS serieus nemen" dan in het bestek voor M7 geformuleerd? Mijn indruk tot nu toe was dat die simpelweg met een toelating voor o.a. Nederland besteld zijn. Maar misschien is mijn indruk verkeerd.
De M7 heeft geen ATB, dus zolang er geen ETCS in Nederland ligt is dat een no-go.
Een STM voor ATB is geen optie?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 05 jan 2023, 13:56
Shrek schreef: 05 jan 2023, 13:27
rvdborgt schreef: 05 jan 2023, 00:20
Hoe is "landen die ETCS serieus nemen" dan in het bestek voor M7 geformuleerd? Mijn indruk tot nu toe was dat die simpelweg met een toelating voor o.a. Nederland besteld zijn. Maar misschien is mijn indruk verkeerd.
De M7 heeft geen ATB, dus zolang er geen ETCS in Nederland ligt is dat een no-go.
Een STM voor ATB is geen optie?

Groetjes,
Rian
Neen, veel te duur.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 05 jan 2023, 14:03
rvdborgt schreef: 05 jan 2023, 13:56
Shrek schreef: 05 jan 2023, 13:27 De M7 heeft geen ATB, dus zolang er geen ETCS in Nederland ligt is dat een no-go.
Een STM voor ATB is geen optie?
Neen, veel te duur.
Ik meen dat er een gecombineerde STM voor ATB en TBL was. Of is dat alweer voorbij?
Wat gebruikt M7 op dit moment dan in België als er geen ETCS is?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 05 jan 2023, 16:38 Ik meen dat er een gecombineerde STM voor ATB en TBL was. Of is dat alweer voorbij?
Wat gebruikt M7 op dit moment dan in België als er geen ETCS is?

Groetjes,
Rian
Er was een gecombineerde STM voor ATB en TBL1, maar dat kan je niet gebruiken voor TBL1+.
De M7 gebruikt zijn STM TBL1+ op de plaatsen waar bog geen ETCS ligt, maar ook TBL1+ wou ProRail niet installeren in Roosendaal en Maastricht (hoewel het technisch perfect kon).
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 05 jan 2023, 17:42 Er was een gecombineerde STM voor ATB en TBL1, maar dat kan je niet gebruiken voor TBL1+.
De M7 gebruikt zijn STM TBL1+ op de plaatsen waar bog geen ETCS ligt, maar ook TBL1+ wou ProRail niet installeren in Roosendaal en Maastricht (hoewel het technisch perfect kon).
Bedankt voor de STM-info.
Wat betreft TBL1+ in Roosendaal wilde geen van de betrokken partijen, ook na meermaals vragen, meer uitleg geven dan dat het "niet opportuun" was om TBL1+ aan te leggen. Heb jij meer info dan dat?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 05 jan 2023, 17:50
Shrek schreef: 05 jan 2023, 17:42 Er was een gecombineerde STM voor ATB en TBL1, maar dat kan je niet gebruiken voor TBL1+.
De M7 gebruikt zijn STM TBL1+ op de plaatsen waar bog geen ETCS ligt, maar ook TBL1+ wou ProRail niet installeren in Roosendaal en Maastricht (hoewel het technisch perfect kon).
Bedankt voor de STM-info.
Wat betreft TBL1+ in Roosendaal wilde geen van de betrokken partijen, ook na meermaals vragen, meer uitleg geven dan dat het "niet opportuun" was om TBL1+ aan te leggen. Heb jij meer info dan dat?

Groetjes,
Rian
Ik weet alleen dat Nederland een TBL1+ studie vroeg, dat België die betaalde en Infrabel die uitvoerde. Toen dan het moment kwam om effectief werken te gaan uitvoeren trok prorail zijn staart in. Net als met de trein naar Weert kwam de blokkering hier voor 100% uit Nederland.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 05 jan 2023, 18:08
rvdborgt schreef: 05 jan 2023, 17:50
Shrek schreef: 05 jan 2023, 17:42 Er was een gecombineerde STM voor ATB en TBL1, maar dat kan je niet gebruiken voor TBL1+.
De M7 gebruikt zijn STM TBL1+ op de plaatsen waar bog geen ETCS ligt, maar ook TBL1+ wou ProRail niet installeren in Roosendaal en Maastricht (hoewel het technisch perfect kon).
Wat betreft TBL1+ in Roosendaal wilde geen van de betrokken partijen, ook na meermaals vragen, meer uitleg geven dan dat het "niet opportuun" was om TBL1+ aan te leggen. Heb jij meer info dan dat?
Ik weet alleen dat Nederland een TBL1+ studie vroeg, dat België die betaalde en Infrabel die uitvoerde. Toen dan het moment kwam om effectief werken te gaan uitvoeren trok prorail zijn staart in. Net als met de trein naar Weert kwam de blokkering hier voor 100% uit Nederland.
Dat laatste is duidelijk. Maar zoals ik al zei, wilde geen van de betrokkenen daar verder iets over kwijt. Tot op de dag van vandaag weet ik niet waardoor TBL1+ in Roosendaal niet meer aangelegd wordt en dus ook niet welk bezwaar van welke betrokken partij (NS, ProRail, het ministerie, ILT) daarbij de doorslag gaf. Als dat iets van ProRail was, dan is zelfs dat nieuws. Maar het lijkt erop dat je ook niet meer weet, helaas. Alle informatie is welkom om weer beweging in dat dossier te kunnen krijgen.

Groetjes,
Rian
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: Subsidie voor internationaal treinverkeer

Bericht door Lynx »

Er gaat definitief geen TBL1+ in Roosendaal aangelegd worden aangezien er over een paar jaar ETCS komt te liggen.
Plaats reactie