geen HST verkeer naar Parijs 11 november

railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door railtravelmanager »

vrijdag 11 november 2022 geen HST treinen naar Parijs ....

welke grote infrastructuurwerken nu weer ?

ook gevolgen wellicht voor Eurostar en TGV Brussel Frankrijk

Erwin
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door Shrek »

railtravelmanager schreef: 28 sep 2022, 16:56 vrijdag 11 november 2022 geen HST treinen naar Parijs ....

welke grote infrastructuurwerken nu weer ?

ook gevolgen wellicht voor Eurostar en TGV Brussel Frankrijk

Erwin
Nieuwe seininrichting in Halle.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door ovspotter_be »

Kijkende naar de routeplanner rijden er het hele verlengde weekend geen treinen van/naar Halle.
Echter op zondag rijden er wel HST-treinen, worden deze dan omgeleid of is er een spoor beschikbaar thv Halle enkel en alleen voor deze treinen?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door trainlovertje »

Er zal geen enkele trein in en door Halle kunnen rijden? Omleidingen via L1/1 of L1/3 zijn dan ook niet mogelijk vanuit Brussel.
Wat wordt er voorzien als alternatief voor het HST-verkeer? Busdienst naar Lille? Zal Thalys treinen tussen Lille en Parijs inzetten dan?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door Shrek »

Is er ergens gecommuniceerd dat er geen Thalys gaan rijden? Of is de verkoop gewoon nog niet open omdat ze nog een rijpad zoeken via een alternatieve route?
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door railtravelmanager »

Shrek schreef: 28 sep 2022, 19:23 Is er ergens gecommuniceerd dat er geen Thalys gaan rijden? Of is de verkoop gewoon nog niet open omdat ze nog een rijpad zoeken via een alternatieve route?
op de website van Thalys staat dat zij niet zullen rijden op vrijdag 11 november , bovendien van/naar Lille rijden wordt moeilijk gezien capaciteitsprobleem Lille Europe en Flandres.

https://www.thalys.com/be/nl/verkeersinfo/33299
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door Portbou »

Denk dat ze zelf nog niet zo goed weten wat ze gaan doen.

Bovenaan de pagina schrijven ze dat ze op 11 november niet rijden tussen Brussel en Parijs.
Waarna een opsomming volgt van de treinen op 11 november... die allemaal in Brussel-Zuid stoppen.

???
tha.jpg
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door Portbou »

[OT]
Als ik op de link klik in bovenstaand bericht van railtravelmanager gaat mijn browser eerst enkele seconden naar de url shoppingwaves.net en pas daarna naar de pagina van Thalys. Probleem bij mij of is dit een feature van de website van Thalys ?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door groentje »

Portbou schreef: 29 sep 2022, 00:24
[OT]
Als ik op de link klik in bovenstaand bericht van railtravelmanager gaat mijn browser eerst enkele seconden naar de url shoppingwaves.net en pas daarna naar de pagina van Thalys. Probleem bij mij of is dit een feature van de website van Thalys ?
Idem, heel erg vreemd. Als ik direct naar thalys punt com ga, en doorklik op verkeersinfo, krijg ik bovendien hetzelfde adres als wat railtravelmanager opgeeft...
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door rdv »

NMBS Internationaal meldt ook er geen Thalys, TGV of Eurostar zal rijden op 11 en 12 November, en raadt reizigers aan hun reis vanaf Rijsel te starten.
Geen suggestie om via Mons of Moeskroen naar Rijsel te gaan echter.

Voor de Eurostar en Thalys naar Amsterdam zou er theoretisch gezien via Kortrijk en Gent naar Antwerpen gereden kunnen worden, maar of dat haalbaar is? In Gent of Kortrijk zou er aansluiting naar Brussel kunnen worden voorzien.
Voor Eurostar naar Londen kunnen er in BE geen stops voorzien worden wegens de veiligheidseisen.
Thalys naar Duitsland zou via de Dorsale Wallone omgeleid kunnen worden.

Maar reistijd en lijnkennis verhinderen wellicht bovenstaande omleidingen?
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door 4303 »

Inderdaad, geen omleidingen voorzien in België voor Thalys en Eurostar….
Voor Eurostar was dit helemaal geen optie wegens verschillende redenen. Zoals: Enkel Belgische bestuurders mogen omleidingen doen in België. Belgische bestuurders zijn nog niet opgeleid om op ETCS te rijden. Aangezien we dan door Vlaanderen moeten rijden mogen alleen Vlaamse bestuurders er mee rijden, dus slechts slechts 7 bestuurders die maar gebruikt kunnen worden… enzovoort enzovoort. Dus daarom geen omleidingen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door Portbou »

4303 schreef: 02 okt 2022, 22:44 Aangezien we dan door Vlaanderen moeten rijden mogen alleen Vlaamse bestuurders er mee rijden...
Schrijf jij nu dat Waalse bestuurders niet in Vlaanderen mogen rijden ?
Dat zal ik toch wel verkeerd begrepen hebben. Hoe werkt dat anders op een verbinding als Oostende-Eupen ?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door Portbou »

4303 schreef: 02 okt 2022, 22:44 Enkel Belgische bestuurders mogen omleidingen doen in België. Belgische bestuurders zijn nog niet opgeleid om op ETCS te rijden. Aangezien we dan door Vlaanderen moeten rijden mogen alleen Vlaamse bestuurders er mee rijden, dus slechts slechts 7 bestuurders die maar gebruikt kunnen worden… enzovoort enzovoort. Dus daarom geen omleidingen.
Een toonbeeld van efficiëntie en flexibiliteit toch die spoorwegen :cry:
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door 4303 »

Met dank aan de wetgeving!!! En gelukkig maar!!! Hier in dit geval omleiden langs de voorgestelde reisweg is gewoon te gek voor woorden…
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: geen HST verkeer naar Parijs 11 november

Bericht door dentheo »

4303 schreef: 03 okt 2022, 18:14 Met dank aan de wetgeving!!! En gelukkig maar!!! Hier in dit geval omleiden langs de voorgestelde reisweg is gewoon te gek voor woorden…

??????
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie