OK, dat lijkt mij de logica zelve, maar ik vraag mij af wat men dan juist bedoelt met die 60 jaar voorziene levensduur.nighttrain schreef: ↑02 sep 2022, 09:16Een spoorlijn is zoals uw gebit...regelmatig kontroleren en repareren waar nodig.pietje schreef: ↑01 sep 2022, 22:43 ook zeer interessant.
Het verwondert mij wel hoeveel manueel werk er nog nodig is, maar dat heeft misschien te maken met het feit dat dit nog niet echt de standaard manier van werken is?
Ik blijf mij afvragen wat het plan na 60 jaar gaat zijn: korte stukken renoveren als nodig of de volledige lijn voor een jaar of meer sluiten en opnieuw opbouwen?
Met de technieken en produkten die vooorhanden zijn vandaag (ook uw gebit) kan men wonderen doen. Bv het beton herstellen met harsen enz.
Komt er gewoon op aan snel te detecteren en repareren. Als je natuurlijk bespaart op detecteren zal het repareren zeer duur worden en mischien moeilijk (onmogelijk?).
Verwacht men dat het beton na 60 jaar aan vervanging toe is?
En hoe zou je dat kunnen doen zonder (een deel van) de lijn gedurende langere tijd volledig uit te breken en te vervangen?